تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

نسخه‌ی کامل: حسابداری کارگاه مغز گردو و بسته بندی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2
با عرض سلام خدمت دوستان گرامی
قرار هست از هفته آینده به یک کارگاهی که گردو و پسته و بادام رو مغز میکنن و سپس بسته بندی میکنند برای انجام امور
حسابداری بروم خواستم در اینباره اگه ممکن هست کمکم کنید: اول اینکه صاحبش فقط یک نفر هست و شرکت نیس و سالهای قبل فقط برای ساخت سوله و خرید دستگاه هزینه کردن و فعالیت اصلیشون از مهر ماه شروع میشه خواستم بدونم برای این فعالیتها در سالهای گذشته چه ثبتی رو باید بزنم؟
و اینکه از سیستم حسابداری برای ثبت خرید و فروش و ... استفاده کنم؟
ممنون میشم از راهنماییتون
سلام دوستان فکر میکنم سوالمو درست مطرح نکردم ببینید بابت ثبت های اولیه ی این کارگاه که در سالهای قبل هزینه کردن هم ساخت سوله هم خرید دستگاه و ... چه ثبتی رو باید زد؟ هزینه های تاسیس؟ و یا دارایی؟ بستانکار چه چیزی میشه؟
خیلی ممنون میشم ازتون اگه راهنمایی کنید
با عرض سلام
درمورد رویداد های قبلی شما باید طبق اسناد و مدارک آن زمان ، هزینه های سرمایه ای را به بهای تمام شده دارائی مربوطه و هزینه های جاری را نیز به عنوان هزینه های جاری همان دوره ثبت نمائید.
در مورد نحوه حسابداری شرکت های در مرحله قبل از بهره برداری پیشنهاد میشود استاندارد حسابداری شماره 24 را مطالعه نمائید
سلام
خیلی ممنون هستم از شما بابت پاسخگویی
پس هر مخارجی که انجام شده را فقط در سال مربوط به خود ثبت کنم مثلا احداث ساختمان که در داراییها وتحت سرفصل ساختمان قرار میگیرد و یا خرید دارایی ثابت و ...
سوال من این هست که سرمایه که مبلغ مشخصی هست که در اساسنامه آمده اگر مازاد بر آن خرج شده باشد باید به چه حسابی منظور شود؟؟؟؟  یعنی چه چیزی بستانکار میشود؟
سلام سرکار خانم پریسا گرامی

ضمن تشکر از جناب آقای پسرکلو عزیز و با کسب اجازه از ایشان؛

ابتدا خدمت شما عرض کنم در صورتی که شرکت مزبور فعالیت های خود را در سال های قبل ثبت و در دفاتر منعکس نکرده اند، شما کار سختی در پیش خواهید داشت.

لطفاً بفرمائید که شرکت شما در سالهای قبل اقدامات قانونی خود را انجام داده است و دفاتر و اظهارنامه ارائه کرده است یا خیر؟

هزینه هایی که شرکت انجام داده است یا سرمایه ای است (مخارج) یا جاری (هزینه)؛ مخارج سرمایه ای که به حساب دارایی ها می رود و هزینه های جاری نیز به سود و زیان همان دوره. یعنی برای ساخت سوله در سال قبل کلیه مخارجی که بابت تکمیل و بهره برداری سوله انجام شده است به حساب این دارایی بدهکار می شود و طرف حساب (بستانکار) نیز یا وجه نقد است، یا حسابهای پرداختنی و ... .

ضمناً در جهت شناسایی بهای تمام شده دارایی در جریان ساخت، لطفاً تاپیک زیر را مطالعه بفرمائید:

پرسش: چگونگی ثبت هزینه ساخت ساختمان

با احترام...
(۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۱۷ ب.ظ)Masoud_MI نوشته: [ -> ]
لطفاً بفرمائید که شرکت شما در سالهای قبل اقدامات قانونی خود را انجام داده است و دفاتر و اظهارنامه ارائه کرده است یا خیر؟

با سلام و تشکر فراوان از شما
خیر در سالهای پیش هیچ ثبت و دفاتر و اظهارنامه ای ارائه نداده اند و فعالیت اصلی از مهر امسال آغاز خواهد شد. آیا بابت سالهای پیش جریمه میگردد؟
باید چطور شروع کنم امور حسابداری را؟ اگر فقط یک سند افتتاحیه بابت دارایی ها و سرمایه و... بزنم کافی میباشد؟
یا براساس فاکتورها و اسناد موجود سال پیش حسابداری آن سال را نیز انجام دهم؟
سلام سرکار خانم پریسا گرامی

خواهش می کنم، انجام وظیفه بود.


(۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۵ ب.ظ)parisa68 نوشته: [ -> ]خیر در سالهای پیش هیچ ثبت و دفاتر و اظهارنامه ای ارائه نداده اند و فعالیت اصلی از مهر امسال آغاز خواهد شد. آیا بابت سالهای پیش جریمه میگردد؟

ببخشید منظور شما از اینکه فعالیت اصلی از مهر ماه آغاز می شود چیست؟ یعنی عملیات اصلی مربوط به مغز کردن گردو و ... و فروش آن را هنوز شروع نکرده اند و در این سالها بابت این مسائل فعالیتی نداشته اند؟

قطعاً شرکت شما بایستی حتی در صورت عدم فعالیت، گزارش عدم فعالیت را به همراه اظهارنامه به اداره دارایی تحویل می داده است و از این بابت متحمل جریمه خواهید گشت.


(۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۵۵ ب.ظ)parisa68 نوشته: [ -> ]باید چطور شروع کنم امور حسابداری را؟ اگر فقط یک سند افتتاحیه بابت دارایی ها و سرمایه و... بزنم کافی میباشد؟
یا براساس فاکتورها و اسناد موجود سال پیش حسابداری آن سال را نیز انجام دهم؟

لطفاً ابتدا سوالات مطرح شده فوق را پاسخ دهید تا بتوانیم بهتر در این رابطه شما را راهنمایی کنیم.


با احترام...
با عرض سلام و تشکر
شرکت در سالهای پیش فقط امور مربوط به خرید زمین و احداث سوله و خرید دستگاهها را انجام داده و مغز کردن گردو را از مهر امسال آغاز میکند.
سلام دوستان گرامی
یه سوال داشتم در رابطه با همین تولیدی مورد بحث ببینید توی این تولیدی وقتی گردو رو مغز میکنند اونهایی رو که سالمنو بسته بندی میکنن اونهایی رو که ریز شدن رو روغن ازشون میگیرن و جدا میفروشن و پوسته گردو رو هم جدا واسه گل حفاری به فروش میرسونن حالا واسه حسابداریش چطور باید عمل کرد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام
من منتظر راهنمایی شما دوستان بزرگوار هستم و یه سوال دیگه اینکه هزینه های بسته بندی هم مثل مواد اولیه و دستمزد و سربار جزء بهای تمام شده حساب میشوند؟؟؟؟؟؟؟
صفحات: 1 2