Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار حسابداری فروم لرن

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اصطلاح benchmark return
#1
با سلام خدمت همه دوستان ،من تو مقاله ی بیس پایان نامم تو روش تحقیقش این کلمه رو دیدم نمیدونم منظورش چیه (benchmark return) و استادم گفته برو درمورد این کلید واژه نحوه ی محاسبش رو به دست بیار اما من نمیدونم منظور این کلمه چیه لطفا کمکم کنیداگر اطلاعاتی دارید
ممنون از لطفتون
پاسخ
سپاس شده توسط:
سفارش تبلیغات (کلیک کنید)سفارش تبلیغات (کلیک کنید)


#2
سلام دوست عزیز

تنها اطلاعاتی كه من از بنچ مارك به دست آوردم به شرح زیر می باشد، امیدوارم كه مفید واقع شود.

بنچ ماركینگ چیست؟

تعاریف مختلفی برای بنچ ماركینگ ارائه شده است، اما به طور كلی می‌توان آن را چنین تعریف كرد: فرایندی مستمر و سیستماتیك، برای شناسایی، تحلیل و پیاده‌سازی بهترین اقداماتی كه موجب ارتقای عملكرد سازمان‌ها می‌شود.

بسیاری از مردم می‌دانند بنچ ماركینگ چیست، اما نمی‌دانند چگونه باید آن را در عمل بكار برند. مدت زمان انجام بنچ ماركینگ، بدون اجرای یافته‌های آن افزون‌بر 9 ماه است، اما سازمان‌ها با تسریع در برخی مراحل فرایند، آن را به 2 تا 3 ماه نیز كوتاه كرده‌اند.

گفتنی است كه بنچ ماركینگ را نمی‌توان به تنهایی به عنوان ابزاری برای ارتقای عملكرد سازمان به كاربرد بلكه این شیوه فقط یكی از ده ابزار TQM است.

به‌طور كلی می‌توان گفت بنچ ماركینگ عبارت است از:

- روشی منظم برای مطالعه و تحصیل
- فرایندی برای خلاقیت
- روشی برای توسعه
- فرصتی برای آموختن
- ابزاری برای تعیین، تأسیس و به دست آوردی استاندارد بهترین‌ها
- بهبود مستمر فرایندها

چرا باید بنچ مارك كنیم؟

دلایل بسیاری برای انجام بنچ ماركینگ وجود دارد. زمانی، به دنبال بهترین هستید، گاهی نیازمند شناخت تغییر و تحولات محیط پیرامون هستید تا با استفاده از ابزار و امكانات، اهداف خود را با تغییرات جامعه همسو سازید. با استفاده از بنچ ماركینگ می‌توانید عملكرد سازمان خود را بهبود بخشید.

برخی از دلایلی كه سازمان‌ها به بنچ ماركینگ رو می‌آورند، عبارتند از:

- برآوردن نیازها و انتظارات مشتری
- یافتن روش‌ها و اقدامات مورد نیاز برای دسترسی به اهداف سازمان
- دستیابی به عملكرد بهتر
- پیاده‌سازی بهترین اقدامات
- توسعه اهداف و برنامه‌های استراتژیك شركت
- ترویج تفكر خلاق
- سنجش رقبا
- تسریع در بهبود فرایندها
- شناخت تكنولوژی‌های نوین

چه زمان بنچ مارك كنیم؟

سازمان‌ها، زمانی به بنچ مارك رو می‌آورند كه نیازمند راه حلی برای تغییر و استفاده از بهترین روش‌های كسب و كارند. به‌طور كلی، هنگامی بنچ مارك می‌كنیم كه:

- مدیریت، نیازمند تغییرات است
- سازمان، نیازمند اجرای فرایند یا عملیاتی جدید است
- سازمان، نیازمند محصول یا خدمتی جدید باشد تا نیاز مشتری و بازار را تأمین كند
- سازمان با هدف پویایی، به دنبال ارتقای عملكرد خود باشد
- به مهندسی مجدد نیاز باشد
- به اختراع مجدد برای زنده ماندن نیاز باشد

چه كارهایی بنچ ماركینگ نیست؟

برخی مدیران، گمان می‌كنند هر نابهنجاری سازمانی را می‌توان با بنچ ماركینگ برطرف ساخت. برخی دیگر، بر این عقیده‌اند كه این فرایند براحتی قابل اجراست و بدون كمترین الزامی می‌توان آن را در كوتاه‌مدت انجام داد.

منابع بنچ ماركینگ چیست؟

امروزه اغلب سازمان‌های برتر، واحدی به نام واحد بنچ ماركینگ دارند كه اطلاعات غیرمحرمانه سازمان را در اختیار دیگران قرار می‌دهند. برخی منابع بنچ ماركینگ، عبارتند از:

- سازمان‌های متخصص در زمینه بنچ مارك
- كتاب‌ها و مجلات
- انستیتوهای استاندارد و تكنولوژی
- دفاتر مدیریت
- پایگاه داده‌ها
- وب سایت‌های سازمان‌ها
- مشاورین
- اینترنت
- بازدید از نحوه اجرای فرایندها

با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: حسین ، ali123456

#3
با سلام و عرض ادب ممنونم از پاسخ خیلی خوبتون قطعا مفید واقع شده ،فقط اگر دوستان مقاله ای دارید که در آن از بنچ مارکینگ ریترن استفاده شده به من بدید که بتونم نحوه محاسبش رو  پیدا کنم آخه هر جا میگردم نیست لطفا کمکم کنید با تشکر
پاسخ
سپاس شده توسط:

#4
سلام، حالتون خوبه؟
من قبلا به بنج مارکینگ برخوردم
از مباحث حسابداری مدیریته باید مجلات فارسی حسابداری مدیریت رو
بررسی کنید در ضمن بنج مارکینگ رو میتونید از این وبلاگ هم مطالعه کنید
بنچ مارك (كلیك كنید)
در اینم بگم مدیریت کنترل کیفیت جامع مباحثش جالبه و یکم نیازه به مطالعه داره
موفق باشید.
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، marzieh ، ali123456

#5
ممنونم از لطف شما....تشکر ولی گیر آوردن مقاله ی فارسیش ی کم درد سر داره اگر جایی دیدید لطفا کمکم کنید
پاسخ
سپاس شده توسط:
سفارش تبلیغات (کلیک کنید)سفارش تبلیغات (کلیک کنید)




پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبليغـات"
"درباره ی ما"
"امکانات وبسايت"
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۳۹۵: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۳۹۵ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۱:۲۷ ق.ظ