Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: خروج کارمند
#1
در زمان خروج یک کارمند از شرکت و پرداخت سنوات به ان کارمند چه رسیدی باید از کارمند دریافت بشه که دیگه نتونه بره اداره کار و از کارفرما شکایت کنه

ایا نیاز چنین کاری انجام بشه و در یک حالت دیگه اگه قرار باشه به صورت دو قسط سنواتش پرداخت بشه چی؟
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام
در حالت کلی برای هر گونه پرداخت به پرسنل باید رسید دریافت وجه توسط پرسنل وجود داشته باشد . برای تسویه حساب و پرداخت سنوات هم به همین شکل معمولا از رسیدی با عنوان رسید تسویه حساب استفاده می شود که در آن قید شده کلیه مواردی که شامل فرد می شده و دریافت کرده مثل كلیه حقوق و مزایا در قانون كار شامل ایام كاركرد ، عیدی ، مرخصی استحقاقی استفاده نشده ، سنوات، بن كارگری ، حق خوار و بار و مسكن ، عائله مندی و ... را دریافت کرده و یا طی دو فقره چک به تاریخ های مشخص دریافت کرده است و این سند باید با امضا و اثر انگشت پرسنل باشد تا رسمیت داشته باشد و در صورت شکایت کارگر از عدم دریافت وجه و تسویه حساب ، شما این سند که به امضا و اثر انگشت کارگر هست و لاشه چک یا فیش واریزی شما ملاک پرداخت جهت ارائه می باشد.
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، رحیمی پور ، حسین
#3
با تشکر از راهنمایی و پاسخ شما

 در پایان فروردین که کارمند ما ترک کار کرده و حقوق و مزایایی تا پایان فروردین را دریافت نموده  ولی سنوات را تا مبلغی دریافت نموده و مابقی ان مانده تا بعد برای ایشان به حساب واریز شود .حالا در پایان ماه باید اول ذخیره سنوات ان یک نفر رو به پایه حقوق سال 97 تعدیل کنم و بعد مبلغ مربوطه را کسر کنم از ذخیره سنوات
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
سلام
بله باید مبلغ سنوات کل مدت حضور محاسبه شود (از ورود تا پایان ماه فروردین) مبلغ ذخیره سنوات مشخص و بعد مبلغ پرداختی کسر گردد.
پاسخ
سپاس شده توسط: رحیمی پور
#5
با سلام 
 راجب به سوال بالا در صورتی که کارمند تا پایان کار سنوات دریافت نکرده و الان در زمان تسویه و پایان کار نیمی از ان را دریافت کرده و تا پایان سال هم نیمی دیگر رو قرار گذاستن که دریافت کنه چه ثبتی برای این رویداد زده بشه درسته
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
(۱۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۳ ق.ظ)رحیمی پور نوشته: با سلام 
 راجب به سوال بالا در صورتی که کارمند تا پایان کار سنوات دریافت نکرده و الان در زمان تسویه و پایان کار نیمی از ان را دریافت کرده و تا پایان سال هم نیمی دیگر رو قرار گذاستن که دریافت کنه چه ثبتی برای این رویداد زده بشه درسته

با سلام
در صورتی که این مورد برای سالهای قبل ذخیره در نظر گرفته شده باشد ، فکر میکنم بهترین ثبت ترکیبی به شکل زیر باشد.
ذخیره مزایای باز خرید کارکنان(بد) **
هزینه سنوات حدمت و مرخصی کارکنان (سال97ومابه تفاوت ساهای قبل)(بد)**
                                                                          وجه نقد / بانک  ( بس)***
                                                                          حسابهای پرداختنی (در صورتی که به صورت اقساط پرداخت شود )(بس)***
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، رحیمی پور ، حسین


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت (حسابداری و کامپیوتر) تبلیغ متنی شما در اینجا
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۳۹۷: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۳۹۷ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI