Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 2 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: ثبت دارایی اسقاط شده
#1
با سلام
اگر یکی از اموال شرکت مثلا پرینتر (بهای تمام شده 2.000.000 ریال) در بهمن ماه سال گذشته اسقاط شده باشد و داغی آنرا در فروردین ماه سال بعد بمبلغ 400.000 ریال بفروش برسانیم. ثبت مربوط در بهمن ماه زمانیکه پرینتر اسقاط شده و در فروردین ماه که داغی آن فروش می رود چطور می شود؟(استهلاک پرینتر تا بهمن ماه 1.200.000 ریال)
 

 

 

 
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام جناب آقای معین عزیز

ابتدا از طرف کلیه اعضای سایت به شما خوش آمد عرض می کنم، به سایت خودتان خوش آمدید!

ثبت مربوطه به شرح ذیل می باشد:

استهلاک انباشته اثاثه  1.200.000
وجه نقد                      400.000
زیان ناشی از فروش اثاثه  400.000
              اثاثه                              2.000.000

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: حسین ، parisa68 ، رحیمی پور
#3
با سلام

ممنون از راهنمایی شما، اما من می خواستم بدونم در زمان شناسایی دارایی اسقاط در بهمن ماه(سال گذشته) چه ثبتی انجام می دهیم همچنین در فروردین (سال بعد) که داغی را می فروشیم چه ثبتی می زنیم. در واقع دو ثبت زمان شناسایی و زمان فروش چطور می شود؟

 
پاسخ
سپاس شده توسط: حسین
#4
ضمن عرض سلام مجدد
خواهش مي كنم دوست عزيز، انجام وظيفه بود

براي اين كار شما مي توانيد در سال قبل اين دارايي را از رده خارج نموده و به شرح ثبت ذيل به حساب انبار ضايعات (راكد) منتقل نمائيد:

استهلاک انباشته اثاثه      1.200.000
موجودي كالاي انبار ضايعات   800.000
                اثاثه                             2.000.000

و در سال بعد به هنگام فروش آن دارايي ثبت زير را اعمال بفرمائيد:

وجه نقد                           400.000
زیان ناشی از فروش ضايعات  400.000
              موجودي كالاي انبار ضايعات     800.000

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: حسین ، Moein ، alipesaraklu ، رحیمی پور
#5
سلام

طبق قوانین مالیاتی دارائی برکنار شده معادل یک سوم استهلاک گیری میشود و چون در بهمن ماه برکنار شده اگر بعد از 15 بهمن است استهلاک کامل بهمن گرفته میشود اگر قبل از 15 بهمن، فقط استهلاک دو ماه شما (بهمن و اسفند) معادل یک سوم حساب میشود بقیه ماهها کامل استهلاک گیری میشود. هنگام فروش هم طبق سند جناب معدلی اقدام میکنید.

دراصل منظورم اینه دارائی برکنار شده رو باید یک سوم استهلاک گیری کنیم.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI
#6
باسلام
جناب احساني متاسفانه متوجه فرمايشتون نشدم.اگر امكان داره ممنون ميشم طي يك ثبتي توضيح دهيد.
تشكر
كفشِ كودك را دريا برد، او روي ساحل نوشت: درياي دزد
آنطرف مَرد كه صيد خوبي داشت، روي ساحل نوشت: درياي سخاوتمند

موج دريا آرام گفت: ازقضاوت ديگران نهراس، اگر ميخواهي دریا باشی
پاسخ
سپاس شده توسط:
#7
سلام

فرض کنید یک دارائی داریم به کل مبلغ 10000 که 10 ساله مستهلک میشه که استهلاک هر سال ما 1000 ریال استهلاک داریم که برای ثبت استهلاک یکسال:

هزینه استهلاک  1000
            ذخیره استهلاک 1000
بابت استهلاک سال.....

حالا فرض کنید از اول بهمن دارائی کنار گذاشته شده حالا:

استهلاک ده ماه = 1000 / 12 * 10 = 833
استهلاک دو ماه = 1000 / 12 * 2 / 3 = 56
833 + 56 = 889

هزینه استهلاک   889
          ذخیره استهلاک         889
بابت استهلاک سال ...

حالا برای سال بعد:
1000 / 12 / 3 = 28

هزینه استهلاک   28
           ذخیره استهلاک          28
بابت استهلاک دارائی برکنار شده
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، marzieh ، حسین ، رحیمی پور ، masoudsardar ، iranempire1381
#8
(۲۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۲ ب.ظ)'amirehsani' نوشته: سلام

طبق قوانین مالیاتی دارائی برکنار شده معادل یک سوم استهلاک گیری میشود و چون در بهمن ماه برکنار شده اگر بعد از 15 بهمن است استهلاک کامل بهمن گرفته میشود اگر قبل از 15 بهمن، فقط استهلاک دو ماه شما (بهمن و اسفند) معادل یک سوم حساب میشود بقیه ماهها کامل استهلاک گیری میشود. هنگام فروش هم طبق سند جناب معدلی اقدام میکنید.

دراصل منظورم اینه دارائی برکنار شده رو باید یک سوم استهلاک گیری کنیم.

باسلام ودرود
اقای احسانی یعنی برکناری دارایی هر ماهی باشه فرقی نمیکنه باید همون یک سوم رو استهلاک بگیریم.؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#9
(۲۱ تير ۱۳۹۳، ۱۱:۴۸ ق.ظ)نسرین ب نوشته: باسلام ودرود
اقای احسانی یعنی برکناری دارایی هر ماهی باشه فرقی نمیکنه باید همون یک سوم رو استهلاک بگیریم.؟

سلام سركارخانم نسرين گرامي

با كسب اجازه از استاد احساني عزيز، همانطور كه ايشان فرمودند:

1- اگر بعد از 15 اُم هر ماه بركنار شود، استهلاك آن ماه و ماههاي قبل كامل بوده و ماههاي بعدي 30% (يك سوم) استهلاك محاسبه مي شود.

2- اگر قبل از 15 اُم هر ماه بركنار شود، استهلاك ماههاي قبل كامل بوده و استهلاك ماه بركناري و ماههاي بعدي 30% (يك سوم) محاسبه مي شود.



تاریخ ویرایش: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
دلیل ویرایش: اصلاح پاسخ فوق بر اساس قانون اصلاحی ق.م.م مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱


مطابق ماده ۶ مقررات و ضوابط اجرایی مربوط به هزینه استهلاك دارائی‌ها موضوع ماده ۱۴۹ ق.م.م جدید، مبداء استهلاک دارایی‌ها از ابتدای ماه بعد از بهره‌برداری می‌باشد.


با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: amirehsani ، حسین ، رحیمی پور
#10
با سلام
 طبق منظور شما


نقل قول:دراصل منظورم اینه دارائی برکنار شده رو بایدیک سوم استهلاک گیری کنیم.

 یعنی دارایی که زودتر از پایان عمر مفیدش اسقاط شده و از بین رفته باید  تا زمان پایان عمر مفید یا فروش  ان توسط شرکت معادل 1/3 هزینه استهلاک برای ان حساب شود.
نه دارایی که عمر مفید ان تمام شده و به طور کامل مستهلک شده.
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۱: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۱ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۰۴:۰۱ ق.ظ