باسلام
1.اطلاعات ارسالی اظهارنامه 91 با تراز اختتامیه دفاتر نمیخونه،،،برای شروع تحریر دفاتر 92 ،،سند افتتاحیه 92،اختتامیه دفاتر 91 است یا ترازنامه اظهارنامه 91 ؟؟؟؟؟؟اگر ترازنامه اظهار نامه ،باید سند اصلاحیه زد ؟؟؟سند اصلاحیه چجور زده میشود؟؟؟؟
2.ایا پیش پرداخت حقوق ،مالیات و بیمه اش باید محاسبه وثبت شود؟؟؟(یادم رفته چجوری بود)
3.نمیشه برای برداشت هر شریک در شرکت ،،به جای حساب برداشت ،حساب جاری شریک رو مستقیما بدهکار کرد؟؟؟اگر از حساب برداشت استفاده شود ،،زمان برگشت و واریز پول توسط شریک برداشت کننده چه ثبتی زده میشود؟؟؟
4.کامپیوتر چگونه مستهلک میشود(از نظر مالیاتی)؟؟؟اگر تاریخ خریدش اواسط ماه باشد ،،استهلاک از اول ماه خرید محاسبه میشود یا اول ماه بعد؟؟؟؟
5.در یک مقطعی ما نرم افزار رافع رو به قیمت 6000 تومان خرید و اسناد حسابدری رو با اون میزدیم ،الان ازش استفاده نمیکنیم ،،زمان خریدش چه ثبتی بایست زد ؟؟؟الان که استفاده نمیکنیم چکار باید کرد؟؟؟
6.یه نرم افزار حسابداری خریدیم 300هزارتومن،،،این رو باید جزو داراییهای نامشهود اورد یا چی؟؟؟؟؟نرم افزارهای متفرقه دیگری از جمله :نرم افزار اظهارنامه و افیس و ... رو باید جزو چه سرفصلی اورد؟؟؟؟؟؟؟؟
7.برای شروع با نرم افزار حسابداری باید چیکار کرد ؟؟؟؟اول باید اونو به دارایی معرفی کرد ؟؟؟؟معاملاتی که تا قبل از خرید نرم افزار صورت گرفته رو باید چجوری ثبت کرد؟؟؟
8.خرید 7 تا کول دیسک به ارزش هرکدوم تقریبا 10هزارتومن در تاریخ های مختلف یک سال،،تو چه سرفصلیه؟؟؟ایا باید به حساب دارایی بره؟؟؟اگه آره استهلاکش چجوریه؟؟؟؟
9.اگه یه شرکت داراییهای ریزه میزه ،،،جزو اثاثه و اموال داشته باشه ،،مثل ماشین دوخت و .... و تاریخ خرید متفاوت در سال ،،،اینا چجوری مستهلک میشه ؟؟؟ایا باید برای هرکدوم تک تک (با اینکه ارزش ناچیزی دارند) استهلاک محاسبه بشه؟؟؟؟؟
10.اگر 2 الی 3 سال با اینکه شرکت سود داشته ،،هیچ سودی بین شرکا تقسیم نشه و همه سود به سود انباشته منتقل بشه،،،از نظر دارایی مشکل داره؟؟؟(حتی هیچ حق الزحمه ای هم داده نشده)
11.اگه کار ما این باشه که مثلا یک شرکت پیمانکاری رو برای یک سال تامین نیرو کنیم،،،،هر ماه از اون شرکت طبق قرارداد درامد دریافت کنیم،،،، ملزم به پرداخت مالیات تکلیفی 3% هستیم یا چی؟؟؟
12.در مورد این شرکت که ،تعاونی تولیدی توزیعیه ،،،از چه معافیت هایی میشه استفاده کرد ؟؟؟؟؟
13.اگه ما بن کالا رو به صورت خرید کالا درسال وتحویل ان به کارگران(یکبار در سال) پرداخت کنیم ،،مالیات و بیمش چجوریه؟؟؟
با تشکر فراوان از همگی دوستان و پوزش از تمامی حسابداران بابت بیسوادی و بیتجربگی
1.اطلاعات ارسالی اظهارنامه 91 با تراز اختتامیه دفاتر نمیخونه،،،برای شروع تحریر دفاتر 92 ،،سند افتتاحیه 92،اختتامیه دفاتر 91 است یا ترازنامه اظهارنامه 91 ؟؟؟؟؟؟اگر ترازنامه اظهار نامه ،باید سند اصلاحیه زد ؟؟؟سند اصلاحیه چجور زده میشود؟؟؟؟
2.ایا پیش پرداخت حقوق ،مالیات و بیمه اش باید محاسبه وثبت شود؟؟؟(یادم رفته چجوری بود)
3.نمیشه برای برداشت هر شریک در شرکت ،،به جای حساب برداشت ،حساب جاری شریک رو مستقیما بدهکار کرد؟؟؟اگر از حساب برداشت استفاده شود ،،زمان برگشت و واریز پول توسط شریک برداشت کننده چه ثبتی زده میشود؟؟؟
4.کامپیوتر چگونه مستهلک میشود(از نظر مالیاتی)؟؟؟اگر تاریخ خریدش اواسط ماه باشد ،،استهلاک از اول ماه خرید محاسبه میشود یا اول ماه بعد؟؟؟؟
5.در یک مقطعی ما نرم افزار رافع رو به قیمت 6000 تومان خرید و اسناد حسابدری رو با اون میزدیم ،الان ازش استفاده نمیکنیم ،،زمان خریدش چه ثبتی بایست زد ؟؟؟الان که استفاده نمیکنیم چکار باید کرد؟؟؟
6.یه نرم افزار حسابداری خریدیم 300هزارتومن،،،این رو باید جزو داراییهای نامشهود اورد یا چی؟؟؟؟؟نرم افزارهای متفرقه دیگری از جمله :نرم افزار اظهارنامه و افیس و ... رو باید جزو چه سرفصلی اورد؟؟؟؟؟؟؟؟
7.برای شروع با نرم افزار حسابداری باید چیکار کرد ؟؟؟؟اول باید اونو به دارایی معرفی کرد ؟؟؟؟معاملاتی که تا قبل از خرید نرم افزار صورت گرفته رو باید چجوری ثبت کرد؟؟؟
8.خرید 7 تا کول دیسک به ارزش هرکدوم تقریبا 10هزارتومن در تاریخ های مختلف یک سال،،تو چه سرفصلیه؟؟؟ایا باید به حساب دارایی بره؟؟؟اگه آره استهلاکش چجوریه؟؟؟؟
9.اگه یه شرکت داراییهای ریزه میزه ،،،جزو اثاثه و اموال داشته باشه ،،مثل ماشین دوخت و .... و تاریخ خرید متفاوت در سال ،،،اینا چجوری مستهلک میشه ؟؟؟ایا باید برای هرکدوم تک تک (با اینکه ارزش ناچیزی دارند) استهلاک محاسبه بشه؟؟؟؟؟
10.اگر 2 الی 3 سال با اینکه شرکت سود داشته ،،هیچ سودی بین شرکا تقسیم نشه و همه سود به سود انباشته منتقل بشه،،،از نظر دارایی مشکل داره؟؟؟(حتی هیچ حق الزحمه ای هم داده نشده)
11.اگه کار ما این باشه که مثلا یک شرکت پیمانکاری رو برای یک سال تامین نیرو کنیم،،،،هر ماه از اون شرکت طبق قرارداد درامد دریافت کنیم،،،، ملزم به پرداخت مالیات تکلیفی 3% هستیم یا چی؟؟؟
12.در مورد این شرکت که ،تعاونی تولیدی توزیعیه ،،،از چه معافیت هایی میشه استفاده کرد ؟؟؟؟؟
13.اگه ما بن کالا رو به صورت خرید کالا درسال وتحویل ان به کارگران(یکبار در سال) پرداخت کنیم ،،مالیات و بیمش چجوریه؟؟؟
با تشکر فراوان از همگی دوستان و پوزش از تمامی حسابداران بابت بیسوادی و بیتجربگی