۰۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۲۵ ق.ظ
مدیرکل اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی با اشاره به جرایم تعیین شده بابت تراکنشهای ناموفق گفت: این جریمه بین 500 تا 1000 تومان بهطور ثابت به اضافه 34 درصد جریمه دیرکرد با در نظر گرفتن مدت زمان خواب پول تعیین شده است. ناصر حکیمی در گفتوگو با خبرگزاری فارس، در توضیح این موضوع گفت: این موضوع زمانی اتفاق میافتد که POS و سوئیچ PSP و شاپرک کار کرده و به بانک صادرکننده رسیده است؛ ولی در نهایت تراکنش کل مسیر ناموفق برگشته است؛ یک رسید هم با عنوان تراکنش ناموفق چاپ کرده است.
مدیرکل اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد: تمامی اجزای این مسیر به دلیل کوتاهی یکی از اجزا، درگیر بوده و کار خود را درست انجام دادهاند؛ اگر بانک نتوانسته به مشتری سرویس بدهد و بدنامی عدم ارائه سرویس برای PSP ثبت میشود، مقصر در ابتدا مشخص نیست اما ما در بانک مرکزی میتوانیم با قاطعیت 100 درصد منشأ ایراد را تشخیص دهیم. وی با بیان اینکه به قدری این سیستم نظارتی گسترش پیدا کرده که کاملا مسیر هر تراکنش قابل رصد و دیدن است، گفت: شاپرک هم شتاب را میبیند و هم ایرادهای شتاب را میگیرد و اگر سیستم شتاب قطعکننده مسیر تراکنش باشد، هزینه را از شتاب میگیرند.
حکیمی با بیان اینکه بخش دیگری از جرایم، کارمزدهایی است که باید به مشتری بدهیم، افزود: در مورد یک درصد از تراکنشهای ناموفق پول از حساب شما کم میشود، ولی به حساب فروشگاه هم نمیرود؛ پس باید 48 تا 72 ساعت صبر کنید تا پول برگردد. وی ادامه داد: گذشته از هدر رفتن زمان و انرژی پول شما از حساب کسر شده و به همین دلیل برای جبران این خسارت یک عدد ثابت در نظر گرفتیم. صرف نظر از اینکه مبلغ تراکنش دو ریال یا دو میلیون تومان است، عامل ناموفق بودن تراکنش، باید یک رقم ثابت بابت حقالقدم به صاحب کارت بدهد.
مدیرکل اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی با طرح این سوال که چه کسی مجوز نگه داشتن 72 ساعته پول افراد را داده است، گفت: بابت زمانی که این پول به ناحق و به اجبار از اختیار صاحب حساب خارج میشود، بالاترین نرخ جریمهای (34 درصد) که در سیستم بانکی در نظر گرفته شده، بهعنوان هزینه متضرر شدن کاربر بهعنوان عذرخواهی به کاربر پرداخت میشود.
منبع: دنياي اقتصاد
مدیرکل اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد: تمامی اجزای این مسیر به دلیل کوتاهی یکی از اجزا، درگیر بوده و کار خود را درست انجام دادهاند؛ اگر بانک نتوانسته به مشتری سرویس بدهد و بدنامی عدم ارائه سرویس برای PSP ثبت میشود، مقصر در ابتدا مشخص نیست اما ما در بانک مرکزی میتوانیم با قاطعیت 100 درصد منشأ ایراد را تشخیص دهیم. وی با بیان اینکه به قدری این سیستم نظارتی گسترش پیدا کرده که کاملا مسیر هر تراکنش قابل رصد و دیدن است، گفت: شاپرک هم شتاب را میبیند و هم ایرادهای شتاب را میگیرد و اگر سیستم شتاب قطعکننده مسیر تراکنش باشد، هزینه را از شتاب میگیرند.
حکیمی با بیان اینکه بخش دیگری از جرایم، کارمزدهایی است که باید به مشتری بدهیم، افزود: در مورد یک درصد از تراکنشهای ناموفق پول از حساب شما کم میشود، ولی به حساب فروشگاه هم نمیرود؛ پس باید 48 تا 72 ساعت صبر کنید تا پول برگردد. وی ادامه داد: گذشته از هدر رفتن زمان و انرژی پول شما از حساب کسر شده و به همین دلیل برای جبران این خسارت یک عدد ثابت در نظر گرفتیم. صرف نظر از اینکه مبلغ تراکنش دو ریال یا دو میلیون تومان است، عامل ناموفق بودن تراکنش، باید یک رقم ثابت بابت حقالقدم به صاحب کارت بدهد.
مدیرکل اداره نظامهای پرداخت بانک مرکزی با طرح این سوال که چه کسی مجوز نگه داشتن 72 ساعته پول افراد را داده است، گفت: بابت زمانی که این پول به ناحق و به اجبار از اختیار صاحب حساب خارج میشود، بالاترین نرخ جریمهای (34 درصد) که در سیستم بانکی در نظر گرفته شده، بهعنوان هزینه متضرر شدن کاربر بهعنوان عذرخواهی به کاربر پرداخت میشود.
منبع: دنياي اقتصاد
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "