20
ارسالها:
8
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۳
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری
سپاس دادهشده: 9
سپاس گرفتهشده: 2 بار در 2 ارسال
۰۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ
(آخرین تغییر در ارسال: ۰۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰ ب.ظ توسط ali123456.)
با سلام خدمت همه دوستان ،من تو مقاله ی بیس پایان نامم تو روش تحقیقش این کلمه رو دیدم نمیدونم منظورش چیه (benchmark return) و استادم گفته برو درمورد این کلید واژه نحوه ی محاسبش رو به دست بیار اما من نمیدونم منظور این کلمه چیه لطفا کمکم کنیداگر اطلاعاتی دارید
ممنون از لطفتون
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
سلام دوست عزيز
تنها اطلاعاتي كه من از بنچ مارك به دست آوردم به شرح زير مي باشد، اميدوارم كه مفيد واقع شود.
بنچ ماركينگ چيست؟
تعاريف مختلفي براي بنچ ماركينگ ارائه شده است، اما به طور كلي ميتوان آن را چنين تعريف كرد: فرايندي مستمر و سيستماتيك، براي شناسايي، تحليل و پيادهسازي بهترين اقداماتي كه موجب ارتقاي عملكرد سازمانها ميشود.
بسياري از مردم ميدانند بنچ ماركينگ چيست، اما نميدانند چگونه بايد آن را در عمل بكار برند. مدت زمان انجام بنچ ماركينگ، بدون اجراي يافتههاي آن افزونبر 9 ماه است، اما سازمانها با تسريع در برخي مراحل فرايند، آن را به 2 تا 3 ماه نيز كوتاه كردهاند.
گفتني است كه بنچ ماركينگ را نميتوان به تنهايي به عنوان ابزاري براي ارتقاي عملكرد سازمان به كاربرد بلكه اين شيوه فقط يكي از ده ابزار TQM است.
بهطور كلي ميتوان گفت بنچ ماركينگ عبارت است از:
- روشي منظم براي مطالعه و تحصيل
- فرايندي براي خلاقيت
- روشي براي توسعه
- فرصتي براي آموختن
- ابزاري براي تعيين، تأسيس و به دست آوردي استاندارد بهترينها
- بهبود مستمر فرايندها
چرا بايد بنچ مارك كنيم؟
دلايل بسياري براي انجام بنچ ماركينگ وجود دارد. زماني، به دنبال بهترين هستيد، گاهي نيازمند شناخت تغيير و تحولات محيط پيرامون هستيد تا با استفاده از ابزار و امكانات، اهداف خود را با تغييرات جامعه همسو سازيد. با استفاده از بنچ ماركينگ ميتوانيد عملكرد سازمان خود را بهبود بخشيد.
برخي از دلايلي كه سازمانها به بنچ ماركينگ رو ميآورند، عبارتند از:
- برآوردن نيازها و انتظارات مشتري
- يافتن روشها و اقدامات مورد نياز براي دسترسي به اهداف سازمان
- دستيابي به عملكرد بهتر
- پيادهسازي بهترين اقدامات
- توسعه اهداف و برنامههاي استراتژيك شركت
- ترويج تفكر خلاق
- سنجش رقبا
- تسريع در بهبود فرايندها
- شناخت تكنولوژيهاي نوين
چه زمان بنچ مارك كنيم؟
سازمانها، زماني به بنچ مارك رو ميآورند كه نيازمند راه حلي براي تغيير و استفاده از بهترين روشهاي كسب و كارند. بهطور كلي، هنگامي بنچ مارك ميكنيم كه:
- مديريت، نيازمند تغييرات است
- سازمان، نيازمند اجراي فرايند يا عملياتي جديد است
- سازمان، نيازمند محصول يا خدمتي جديد باشد تا نياز مشتري و بازار را تأمين كند
- سازمان با هدف پويايي، به دنبال ارتقاي عملكرد خود باشد
- به مهندسي مجدد نياز باشد
- به اختراع مجدد براي زنده ماندن نياز باشد
چه كارهايي بنچ ماركينگ نيست؟
برخي مديران، گمان ميكنند هر نابهنجاري سازماني را ميتوان با بنچ ماركينگ برطرف ساخت. برخي ديگر، بر اين عقيدهاند كه اين فرايند براحتي قابل اجراست و بدون كمترين الزامي ميتوان آن را در كوتاهمدت انجام داد.
منابع بنچ ماركينگ چيست؟
امروزه اغلب سازمانهاي برتر، واحدي به نام واحد بنچ ماركينگ دارند كه اطلاعات غيرمحرمانه سازمان را در اختيار ديگران قرار ميدهند. برخي منابع بنچ ماركينگ، عبارتند از:
- سازمانهاي متخصص در زمينه بنچ مارك
- كتابها و مجلات
- انستيتوهاي استاندارد و تكنولوژي
- دفاتر مديريت
- پايگاه دادهها
- وب سايتهاي سازمانها
- مشاورين
- اينترنت
- بازديد از نحوه اجراي فرايندها
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
20
ارسالها:
8
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۳
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری
سپاس دادهشده: 9
سپاس گرفتهشده: 2 بار در 2 ارسال
با سلام و عرض ادب ممنونم از پاسخ خیلی خوبتون قطعا مفید واقع شده ،فقط اگر دوستان مقاله ای دارید که در آن از بنچ مارکینگ ریترن استفاده شده به من بدید که بتونم نحوه محاسبش رو پیدا کنم آخه هر جا میگردم نیست لطفا کمکم کنید با تشکر
20
ارسالها:
8
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۳
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری
سپاس دادهشده: 9
سپاس گرفتهشده: 2 بار در 2 ارسال
۰۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۱ ب.ظ
(آخرین تغییر در ارسال: ۰۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵ ب.ظ توسط ali123456.)
ممنونم از لطف شما....تشکر ولی گیر آوردن مقاله ی فارسیش ی کم درد سر داره اگر جایی دیدید لطفا کمکم کنید