Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استفاده از رفرنس نویسی در word 2007
#1
غیر از ورد، نرم‌افزارهای تخصصی دیگری نیز برای مرجع نویسی وجود دارد که مهم‌ترین آنها End Note و Reference Manager است که کار مرجع نویسی را خیلی راحت می‌کند، حتی به شما می‌گوید که کدام منبـع را در داخل متن استفاده نکردید. خود نرم‌افزار هر جا را که لازم باشد، اول می‌آورد یا هر جا را که لازم باشد ایتالیک می‌کند. به این ترتیب به لیست رفرنس حرفه‌ای برای شما ایجاد می‌کند.
اطلاعات مربوط به این نرم‌افزارها را در سایت‌شان می‌توانید پیدا کنید. نرم‌افزارهای فوق پولی هستند و به همین دلیل در دسترس همه نیستند. اما نرم‌افزار ورد 2007 در دسترس همه هست. به همین دلیل، در این پست، مرجع نویسی با این نرم‌افزار توضیح داده می‌شود.
چهارمین Tab در قسمت بالای ورد 2007 و از سمت چپ، References است. هر جا که خواستید از یک رفرنس استفاده کنید، آنجا کلیک کنید، آن گاه از این تب، قسمت Citation & Bibliography را انتخاب کنید.

روی قسمت Insert Citation کلیک کرده و بعد از آن، گزینه Add New Source را انتخاب کنید.

پنجره‌ای باز می‌شود که شما باید اطلاعات مربوطه را تکمیل کنید؛ این اطلاعات با توجه به اینکه منـبع مجله، کتاب، سایت و یا کنفرانس است فرق می‌کند. اطلاعات را تکمیل کنید، آنگاه کلید Ok را انتخاب کنید. به این نمونه توجه کنید:

قسمت دیگر Style است؛ این قسمت شما مهم‌ترین استانداردهای رفرنس‌نویسی را می‌توانید ببینید. APA یا همان انجمن روانشناسی آمریکا، Chicago، ISO، MLA و سایر انواع که فراخور نیاز، از هر کدام می‌توان استفاده کرد که ما در کارهای فارسی از شیکاگو و در مقالات انگلیسی از APA استفاده می‌کنیم. هر استایلی را که انتخاب کنید، فرمت استاندارد آن هم در متن و هم در انتها خود به خود تغییر می‌کند.

به عنوان نمونه مرجع نویسی در داخل متن به شکل زیر می‌آید:
(Richard Laux, Richard, & Karen, 2007)
که اگر شما روی آن کلیک کنید برجسته می‌شود؛ یک فلش در سمت چپ نشان داده می‌شود که اگر روی آن کلیک کنید، می‌توانید شماره صفحه را نیز وارد کنید. دقت کنید که همه این موارد در ورد 2007 است؛ اگر شما مقاله را در فایل ورد 2003 ذخیره کرده باشید (فرمت doc و نه فرمت docx)، این چیزهایی که گفتم اتفاق نمی‌افتد، یعنی شما با نرم‌افزار 2007 کار می‌کنید، اما فایل 2003 است، اینجا این کارها انجام نمی‌شود، فایل را از ابتدا با فرمت 2007 ذخیره کنید. نشانه اینکه 2003 است یا 2007، این است که در قسمت عنوان در بالاترین قسمت صفحه، واژه Compatibility Mode می‌آید.
آنگاه بعد از اتمام مقاله، به روی قسمت Bibliography کلیک کنید و از انجا گزینه Insert Bibliography را انتخاب کنید.

تمام رفرنس‌هایی را که تا آلان وارد کرده‌اید را به شکلی زیبا به شما می‌دهد

در قسمت Manage Sources نیز می‌توانید ببینید که کدام رفرنس‌ها تیک نخورده‌اند، یعنی توی متن استفاده نشده‌اند.

یکی از اساتید می‌گفت که من وقتی می‌خواستم یک مقاله را داوری کنم، تک تک مراجع را هم در متن و هم در انتها کنترل می‌کردم، تصور کنید که چه زمانی می‌برد این کنترل کردن؟ در صورتی که یک نرم‌افزار به راحتی این کار را انجام می‌دهد. در این قسمت، می‌توانید مراجع را اصلاح، کپی یا حذف کنید. نکته مهم دیگه این که این رفرنس‌هایی که وارد فایل ورد کرده‌اید، توی دیتابیس ورد در همان کامپیوتر باقی می‌ماند و شما اگر در آینده به آنها نیاز داشته باشید، می‌توانید آنها را کپی کنید.

آدرس وبلاگ نويسنده: isimag.blogfa.com
بهای استفاده از این مطلب 12صلوات واسه ظهور آقا امام زمان می باشد...البته اگه تمایل داشتید.
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh ، Mina ، حسین ، mahdiehkheradmand


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۱: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۱ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱ ق.ظ