Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: حسابداری و فروش فروشگاهی
#1
سلام
یه هایپرمارکت  داریم که داره راه انداز  میشه

برای شروع کار سه نفر سرمایه گذاشتن هر کدوم 50 میلیون تومان
و بعد این  سرمایه رو دادن دست یه نفر بره خرید کنه
الان 150 میلیون جنس خرید شده داریم که من باید براش فاکتور خرید بزنم و بعد فروش و حسابداری


میتونید بگین حسابداری این سناریو به چه صورته ؟
الان 150 میلیون سرمایه اولیه رو باید براش تراز افتتاحیه بزنم ؟ من موندم توش لطفا تازه کارم راهنمایی کنید
با تشکر
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام دوست عزیز

فعالیت شما در زمینه حسابداری بازرگانی می باشد، آیا شما نرم افزار حسابداری و دفاتر قانونی در این باره تهیه کرده اید؟ یا ثبت های شما صرفا جهت حساب و کتاب در دفاتر ساده جهت اطلاع خودتان است؟

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: معصومه 67
#3
با سلام اگر هایپر مارکت ثبت شده باشه که جزء یکی از شرکت های هفت گانه هست ولی اگه ثبت نشده باشه جز تضامنی محسوب میشه.در زمان افتتاح وجه نقد باید ثبت بشه نه موجودی کالای خریداری شده..
وجه نقد150000000
             سرمایه الف50000000
             سرمایه ب50000000
             سرمایه ج50000000

و
در تاریخ خرید کالا ثبت زیر زده میشود

خرید کالا150000000
        وجه نقد150000000
زندگی رو زیاد جدی نگیر چون هرگز از اون زنده بیرون نمیری....  Huh  
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، جعفری
#4
نرم افزار استفاده شده حسابداری پارسیان است
شرکت ثبت شده است و استفاده از نرم افزار برای محاسبه سود و زیان شرکا و همچنین دارایی و مالیات است
پاسخ
سپاس شده توسط:
#5
بر اساس بند ج ماده95 مالیات بر درآمد مشاغل.هایپرمارکت شامل بند ج میشود
نقل قول:صاحبان مشاغلی که مشمول مقررات بندهای (الف) و (ب) فوق نیستند مکلف اند صورت خلاصه وضعیت درآمد و هزینه خود را طبق ضوابط و نمونه های تعیین شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور نگاهداری کنند

در رابطه با سود وزیان باید به نوع سیستم توجه گردد که سیستم ادواری هست یا دائمی.معمولا در هایپر مارکت با توجه به خرید و فروش زیاد از سیستم ادواری استفاده میشود.موفق باشید.
زندگی رو زیاد جدی نگیر چون هرگز از اون زنده بیرون نمیری....  Huh  
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، Amir 2010a ، جعفری
#6
با سلام خدمت دوستان عزیز
یه هایپرمارکت در حال آماده سازی هست هنوز شروع به کار نکرده.من به عنوان اولین کار حسابداری میخوام در این فروشگاه حسابدار باشم.نمیدونم چکار کنم.ممنون میشم از سیر تا پیاز بهم کمک کنید.خیلی به کمکتون احتیاج دارم
پاسخ
سپاس شده توسط:
#7
(۰۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ب.ظ)sedjalal نوشته: با سلام خدمت دوستان عزیز
یه هایپرمارکت در حال آماده سازی هست هنوز شروع به کار نکرده.من به عنوان اولین کار حسابداری میخوام در این فروشگاه حسابدار باشم.نمیدونم چکار کنم.ممنون میشم از سیر تا پیاز بهم کمک کنید.خیلی به کمکتون احتیاج دارم

سلام دوست عزيز

ابتدا از طرف كلیه اعضای فروم‌لرن خدمت شما خیرمقدم عرض می كنم، به سایت خودتان خوش آمدید!

شما هر زمان سوالي داشتيد مطرح بفرمائيد، اساتيد و دوستان عزيز پاسخگو خواهند بود.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: sedjalal
#8
ممنونم آقا مسعود عزیز و دوستان گل
چندتا سوال؟؟؟
0-برای شروع کار برای یه هایپر مارکت تازه افتتاح شده یک حسابدار باید چکار کنه؟
1- وقتی فروشگاه تعداد زیادی محصول میفروشه مثلا پفک روزانه 60عدد فروخته میشه.ثبت فروش باید روزانه و آخرین وقت کاری روز صورت بگیره؟
2-تو هایپر مارکت وقتی که کالایی خریداری میشه به فرض مثال پفک یا نوشابه یا هر کالایی دیگه ثبت مالیات و عوارضشو چطوریه و موقع فروش کالا چطوره؟
3- در حال حاضر اکثر محصولات مواد غذایی اشانتیون دارن مثل پفک و نوشابه که با خرید 10 کارتن یا باکس 1 کارتن یا باکس اشانتیون میدن ثبت این رویداد چگونست؟
4- در کل حسابداری در هایپر مارکتها ثبت خرید،فروش،عوارض و مالیات،حقوق و دستمزد و یسری هزینه های اداری و فروش هست؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#9
سلام
من بهتون پيشنهاد ميكنم در حسابداري مالي اين فروشگاه از سيستم موجودي و انبارداري استفاده نكنيد و ثبت ها رو به صورت خريد و فروش كلي انجام دهيد... و در كنار سيستم مالي فروشگاهتون يك سيستم انبار داري و صندوق فروش نصب كنيد..
در اين صورت كلا رويداد هاي مالي خريد براي هربار تحويل گرفتن اجناس از فروشندگان انجام ميشود
خريد ****
-----------حساب پرداختني/بانك/طرف حساب****
حالا فرقي نميكنه كه شما چه كالايي خريداري كرديد يا چقدر هديه دريافت كرديد
تنها مورد قابل توجه ماليات و عوارض پرداختي شما از روي فاكتور خريد ميباشد كه اين حسابهارو به عنوان ماليات و عوارض دريافتني در كنار خريد بدهكار ميكنيد.
و حساب فروشتون به صورت روزانه ثبت ميشود ا.ن هم بد.ن در نظر گرفتن ماليات يا هدايا يا نوع كالا
فروش****
---------------------------- بانك / نقد****

.
يك سري ثبت ديگر نيز داريد نظير سوخت شدن كالا هاي مانده در انبار و هزينه هاي فروشگاه (هزينه مستقيم) يا برگشت از خريد كه به ساده ترين شكل انجام ميگيرد
بهتره خيلي سخت نگيرين چون مميز مالياتي هيچ اهميتي براي سيستم فروشگاهي شما قائل نميگردد و از روي فروش كلي شما درامد را محاسبه ميكند
و تنها برگ برنده شما داشتن قبوض پرداختي هزينه ها و ماليات هاي منظور شده در فاكتور هاي خريد شماست ...

.
البته اينهايي كه من عرض كردم يه نگاه خيلي سطحي به نوع امور مالي فروشگاه هاي پر گردش هست كه توسط افراد حقيقي اداره ميشود ...
اميد وارم تونسته باشم كمكي كرده باشم
در كل كار خيلي آسونيه
از پرسيدن مسائل پيش امده به صورت جزئي ابايي نداشده باشيد
موفق و پيروز باشين
پاسخ
سپاس شده توسط: sedjalal ، Masoud_MI ، حسین
#10
(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: ممنونم آقا مسعود عزیز و دوستان گل

خواهش مي‌كنم دوست عزيز، انجام وظيفه بود.

ضمن تشكر از پاسخ دوست گرامي hrs، نياز ديدم كه در تكميل فرمايشان ايشان، در مورد برخي سوالات نكاتي رو اضافه كنم:

هايپرماركت ها جزء مشاغل بند الف ماده 95 و 96 ق.م.م هستند كه مكلف به نگهداري دفاتر قانوني روزنامه و كل مي‌باشند. همچنين نرم‌افزارهاي حسابداري زيادي مختص اين شغل وجود دارد كه مي‌تواند كار شما را بسيار آسان كند و يك حسابدار به راحتي مي‌تواند از آن استفاده كند كه تقريباً اكثر كارها را خود سيستم انجام مي‌دهد.


(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: 1- وقتی فروشگاه تعداد زیادی محصول میفروشه مثلا پفک روزانه 60عدد فروخته میشه.ثبت فروش باید روزانه و آخرین وقت کاری روز صورت بگیره؟

شما معمولاً با هر فروش، در نرم‌افزار فقط تعداد و نوع اقلام را مشخص مي‌كنيد و خود سيستم سند فروش آن را (اگر اشتباه نكنم در پايان هر روز) صادر مي‌كند و بايستي مطابق آن در دفاتر خود ثبت كنيد. البته معمولا سيستم‌هاي نرم افزار فروشگاهي قابليت صدور سند ماهيانه نيز دارند كه مي‌توانيد اسناد خود را بصورت ماهيانه به دفاتر قانوني منتقل كنيد.


(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: 2-تو هایپر مارکت وقتی که کالایی خریداری میشه به فرض مثال پفک یا نوشابه یا هر کالایی دیگه ثبت مالیات و عوارضشو چطوریه و موقع فروش کالا چطوره؟

همانگونه كه در بالا اشاره شد، فقط شما مي‌بايست نرخ ماليات و عوارض بر ارزش افزوده را به سيستم وارد كنيد، سپس خود نرم افزار اقدام به ثبت آن مي‌كند. البته براي آشنايي با نحوه ثبت ماليات و عوارض بر ارزش افزوده مي‌توانيد تاپيك زير را مطالعه نمائيد:

پرسش: نحوه ثبت مالیات و عوارض ارزش افزوده


(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: 3- در حال حاضر اکثر محصولات مواد غذایی اشانتیون دارن مثل پفک و نوشابه که با خرید 10 کارتن یا باکس 1 کارتن یا باکس اشانتیون میدن ثبت این رویداد چگونست؟

اين موارد نيز معمولاً جزء تخفيفات خريد حساب مي‌شود كه در ثبت حسابداري از اين بابت حسابي بعنوان تخفيف درج نمي‌گردد (چرا كه تخفيفات تجاري فروش ثبتي ندارد)، بلكه فقط در سيستم انبار خروج اين اشانتيون توسط سيستم در كاردكس محصول ثبت مي‌شود.


(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: 4- در کل حسابداری در هایپر مارکتها ثبت خرید،فروش،عوارض و مالیات،حقوق و دستمزد و یسری هزینه های اداری و فروش هست؟

اين مواردي كه فرموديد،‌ بعلاوه دفتر نويسي، تهيه صورتهاي مالي و ارائه اظهارنامه، بحث ضايعات غير عادي و ... كه انشاءالله در آينده كه با آنها روبرو شديد، در اينجا مطرح كرده و سروران بنده به شما پاسخگو خواهند بود.


با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: حسین


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا تبلیغ متنی شما در اینجا
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۴: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۴ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۱۱ مهر ۱۴۰۴، ۰۴:۴۲ ق.ظ