32
ارسالها:
18
موضوعها:
بهمن ۱۳۹۳
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: کامپیوتر
سپاس دادهشده: 14
سپاس گرفتهشده: 1 بار در 1 ارسال
سلام
یه هایپرمارکت داریم که داره راه انداز میشه
برای شروع کار سه نفر سرمایه گذاشتن هر کدوم 50 میلیون تومان
و بعد این سرمایه رو دادن دست یه نفر بره خرید کنه
الان 150 میلیون جنس خرید شده داریم که من باید براش فاکتور خرید بزنم و بعد فروش و حسابداری
میتونید بگین حسابداری این سناریو به چه صورته ؟
الان 150 میلیون سرمایه اولیه رو باید براش تراز افتتاحیه بزنم ؟ من موندم توش لطفا تازه کارم راهنمایی کنید
با تشکر
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
سلام دوست عزیز
فعالیت شما در زمینه حسابداری بازرگانی می باشد، آیا شما نرم افزار حسابداری و دفاتر قانونی در این باره تهیه کرده اید؟ یا ثبت های شما صرفا جهت حساب و کتاب در دفاتر ساده جهت اطلاع خودتان است؟
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
57
ارسالها:
14
موضوعها:
بهمن ۱۳۹۳
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری بازرگانی
سپاس دادهشده: 105
سپاس گرفتهشده: 119 بار در 47 ارسال
با سلام اگر هایپر مارکت ثبت شده باشه که جزء یکی از شرکت های هفت گانه هست ولی اگه ثبت نشده باشه جز تضامنی محسوب میشه.در زمان افتتاح وجه نقد باید ثبت بشه نه موجودی کالای خریداری شده..
وجه نقد150000000
سرمایه الف50000000
سرمایه ب50000000
سرمایه ج50000000
و
در تاریخ خرید کالا ثبت زیر زده میشود
خرید کالا150000000
وجه نقد150000000
زندگی رو زیاد جدی نگیر چون هرگز از اون زنده بیرون نمیری....
32
ارسالها:
18
موضوعها:
بهمن ۱۳۹۳
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: کامپیوتر
سپاس دادهشده: 14
سپاس گرفتهشده: 1 بار در 1 ارسال
نرم افزار استفاده شده حسابداری پارسیان است
شرکت ثبت شده است و استفاده از نرم افزار برای محاسبه سود و زیان شرکا و همچنین دارایی و مالیات است
4
ارسالها:
1
موضوعها:
آذر ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری
سپاس دادهشده: 3
سپاس گرفتهشده: 0 بار در 0 ارسال
با سلام خدمت دوستان عزیز
یه هایپرمارکت در حال آماده سازی هست هنوز شروع به کار نکرده.من به عنوان اولین کار حسابداری میخوام در این فروشگاه حسابدار باشم.نمیدونم چکار کنم.ممنون میشم از سیر تا پیاز بهم کمک کنید.خیلی به کمکتون احتیاج دارم
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
(۰۱ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ب.ظ)sedjalal نوشته: با سلام خدمت دوستان عزیز
یه هایپرمارکت در حال آماده سازی هست هنوز شروع به کار نکرده.من به عنوان اولین کار حسابداری میخوام در این فروشگاه حسابدار باشم.نمیدونم چکار کنم.ممنون میشم از سیر تا پیاز بهم کمک کنید.خیلی به کمکتون احتیاج دارم
سلام دوست عزيز
ابتدا از طرف كلیه اعضای فروملرن خدمت شما خیرمقدم عرض می كنم، به سایت خودتان خوش آمدید!
شما هر زمان سوالي داشتيد مطرح بفرمائيد، اساتيد و دوستان عزيز پاسخگو خواهند بود.
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
4
ارسالها:
1
موضوعها:
آذر ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری
سپاس دادهشده: 3
سپاس گرفتهشده: 0 بار در 0 ارسال
ممنونم آقا مسعود عزیز و دوستان گل
چندتا سوال؟؟؟
0-برای شروع کار برای یه هایپر مارکت تازه افتتاح شده یک حسابدار باید چکار کنه؟
1- وقتی فروشگاه تعداد زیادی محصول میفروشه مثلا پفک روزانه 60عدد فروخته میشه.ثبت فروش باید روزانه و آخرین وقت کاری روز صورت بگیره؟
2-تو هایپر مارکت وقتی که کالایی خریداری میشه به فرض مثال پفک یا نوشابه یا هر کالایی دیگه ثبت مالیات و عوارضشو چطوریه و موقع فروش کالا چطوره؟
3- در حال حاضر اکثر محصولات مواد غذایی اشانتیون دارن مثل پفک و نوشابه که با خرید 10 کارتن یا باکس 1 کارتن یا باکس اشانتیون میدن ثبت این رویداد چگونست؟
4- در کل حسابداری در هایپر مارکتها ثبت خرید،فروش،عوارض و مالیات،حقوق و دستمزد و یسری هزینه های اداری و فروش هست؟
20
ارسالها:
7
موضوعها:
آبان ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: اجرا
سپاس دادهشده: 13
سپاس گرفتهشده: 7 بار در 5 ارسال
سلام
من بهتون پيشنهاد ميكنم در حسابداري مالي اين فروشگاه از سيستم موجودي و انبارداري استفاده نكنيد و ثبت ها رو به صورت خريد و فروش كلي انجام دهيد... و در كنار سيستم مالي فروشگاهتون يك سيستم انبار داري و صندوق فروش نصب كنيد..
در اين صورت كلا رويداد هاي مالي خريد براي هربار تحويل گرفتن اجناس از فروشندگان انجام ميشود
خريد ****
-----------حساب پرداختني/بانك/طرف حساب****
حالا فرقي نميكنه كه شما چه كالايي خريداري كرديد يا چقدر هديه دريافت كرديد
تنها مورد قابل توجه ماليات و عوارض پرداختي شما از روي فاكتور خريد ميباشد كه اين حسابهارو به عنوان ماليات و عوارض دريافتني در كنار خريد بدهكار ميكنيد.
و حساب فروشتون به صورت روزانه ثبت ميشود ا.ن هم بد.ن در نظر گرفتن ماليات يا هدايا يا نوع كالا
فروش****
---------------------------- بانك / نقد****
.
يك سري ثبت ديگر نيز داريد نظير سوخت شدن كالا هاي مانده در انبار و هزينه هاي فروشگاه (هزينه مستقيم) يا برگشت از خريد كه به ساده ترين شكل انجام ميگيرد
بهتره خيلي سخت نگيرين چون مميز مالياتي هيچ اهميتي براي سيستم فروشگاهي شما قائل نميگردد و از روي فروش كلي شما درامد را محاسبه ميكند
و تنها برگ برنده شما داشتن قبوض پرداختي هزينه ها و ماليات هاي منظور شده در فاكتور هاي خريد شماست ...
.
البته اينهايي كه من عرض كردم يه نگاه خيلي سطحي به نوع امور مالي فروشگاه هاي پر گردش هست كه توسط افراد حقيقي اداره ميشود ...
اميد وارم تونسته باشم كمكي كرده باشم
در كل كار خيلي آسونيه
از پرسيدن مسائل پيش امده به صورت جزئي ابايي نداشده باشيد
موفق و پيروز باشين
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: ممنونم آقا مسعود عزیز و دوستان گل
خواهش ميكنم دوست عزيز، انجام وظيفه بود.
ضمن تشكر از پاسخ دوست گرامي hrs، نياز ديدم كه در تكميل فرمايشان ايشان، در مورد برخي سوالات نكاتي رو اضافه كنم:
هايپرماركت ها جزء مشاغل بند الف ماده 95 و 96 ق.م.م هستند كه مكلف به نگهداري دفاتر قانوني روزنامه و كل ميباشند. همچنين نرمافزارهاي حسابداري زيادي مختص اين شغل وجود دارد كه ميتواند كار شما را بسيار آسان كند و يك حسابدار به راحتي ميتواند از آن استفاده كند كه تقريباً اكثر كارها را خود سيستم انجام ميدهد.
(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: 1- وقتی فروشگاه تعداد زیادی محصول میفروشه مثلا پفک روزانه 60عدد فروخته میشه.ثبت فروش باید روزانه و آخرین وقت کاری روز صورت بگیره؟
شما معمولاً با هر فروش، در نرمافزار فقط تعداد و نوع اقلام را مشخص ميكنيد و خود سيستم سند فروش آن را (اگر اشتباه نكنم در پايان هر روز) صادر ميكند و بايستي مطابق آن در دفاتر خود ثبت كنيد. البته معمولا سيستمهاي نرم افزار فروشگاهي قابليت صدور سند ماهيانه نيز دارند كه ميتوانيد اسناد خود را بصورت ماهيانه به دفاتر قانوني منتقل كنيد.
(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: 2-تو هایپر مارکت وقتی که کالایی خریداری میشه به فرض مثال پفک یا نوشابه یا هر کالایی دیگه ثبت مالیات و عوارضشو چطوریه و موقع فروش کالا چطوره؟
همانگونه كه در بالا اشاره شد، فقط شما ميبايست نرخ ماليات و عوارض بر ارزش افزوده را به سيستم وارد كنيد، سپس خود نرم افزار اقدام به ثبت آن ميكند. البته براي آشنايي با نحوه ثبت ماليات و عوارض بر ارزش افزوده ميتوانيد تاپيك زير را مطالعه نمائيد:
پرسش: نحوه ثبت مالیات و عوارض ارزش افزوده
(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: 3- در حال حاضر اکثر محصولات مواد غذایی اشانتیون دارن مثل پفک و نوشابه که با خرید 10 کارتن یا باکس 1 کارتن یا باکس اشانتیون میدن ثبت این رویداد چگونست؟
اين موارد نيز معمولاً جزء تخفيفات خريد حساب ميشود كه در ثبت حسابداري از اين بابت حسابي بعنوان تخفيف درج نميگردد (چرا كه تخفيفات تجاري فروش ثبتي ندارد)، بلكه فقط در سيستم انبار خروج اين اشانتيون توسط سيستم در كاردكس محصول ثبت ميشود.
(۰۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۲۳ ب.ظ)sedjalal نوشته: 4- در کل حسابداری در هایپر مارکتها ثبت خرید،فروش،عوارض و مالیات،حقوق و دستمزد و یسری هزینه های اداری و فروش هست؟
اين مواردي كه فرموديد، بعلاوه دفتر نويسي، تهيه صورتهاي مالي و ارائه اظهارنامه، بحث ضايعات غير عادي و ... كه انشاءالله در آينده كه با آنها روبرو شديد، در اينجا مطرح كرده و سروران بنده به شما پاسخگو خواهند بود.
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "