7
ارسالها:
2
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: مهندسی برق
سپاس دادهشده: 6
سپاس گرفتهشده: 5 بار در 4 ارسال
۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ق.ظ
باسلام
دوستان ما یه شرکت مسئولیت محدود ثبت کردیم با سرمایه اولیه 200/000تومان
حالا میخوایم یک دفتر اجاره کنیم 10میلیون پیش 1/200اجاره
من این هزینه هارو چطور ثبت کنم؟؟؟
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۹:۱۸ ق.ظ
سلام دوست عزيز
ابتدا از طرف كليه اعضاي فروملرن خدمت شما خيرمقدم عرض ميكنم، به سايت خودتان خوشآمديد!
بابت رهن مي بايست حساب "ساير حسابهاي دريافتني (سرفصل كل) - سپردهها و ودایع (سرفصل معین) - وديعه اجاره (سرفصل تفصیلی)" را
بدهكار و حساب "موجودي نقد (كل) - بانك (معين)" خود را
بستانكار نمائيد.
وديعه اجاره ***
بانك ***
براي هزينه اجاره نيز با توجه به اينكه بايستي ماليات آن را كسر نمائيد، ثبت حسابداري آن بستگي به اين دارد كه موجر شخص حقيقي است و يا شخص حقوقي. در اين باره مي توانيد تایپيك "
ماليات اجاره" را مشاهده نمائيد و درصورتي كه پاسخ خود را نيافتيد، بفرمائيد كه مالك شخص حقيقي است يا حقوقي تا نحوه محاسبه ماليات آن را به عرض جنابعالي برسانم.
همچنين براي ثبت آن مي بايست حساب "هزينه هاي عملياتي (كل) - هزينه اجاره (معين)" را
بدهكار نموده و حسابهاي "بستانكاران (كل) - ساير حسابهاي پرداختني (معين) - ماليات تكليفي اجاره (تفصيلی)" و "موجودي نقد (كل) - بانك (معين)" خود را
بستانكار نمائيد.
هزينه اجاره ***
ساير ح.پرداختني ***
بانك ***
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
7
ارسالها:
2
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: مهندسی برق
سپاس دادهشده: 6
سپاس گرفتهشده: 5 بار در 4 ارسال
۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۴:۲۰ ب.ظ
(آخرین تغییر در ارسال: ۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۴:۲۴ ب.ظ توسط mersad.)
با سلام
به نظرتون این چطوریه؟؟؟
بانک**
سایر حساب ها ***
زمان واریز
ثبت 2:
ودیعه اجاره**
بانک **
ما باید پول بحساب واریز کرده باشیم که از اون سپرده اجاره را بدیم.
هنگاهی که پول را واریز کردیم .واریزکننده را بستانکار کنیم.نه در جاری شرکاء..در سایرحسابهای پرداختنی.بنام واریز کننده.
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۷:۵۱ ب.ظ
ضمن عرض سلام مجدد
درمورد ثبت اولتان که این ثبت مربوط به سوال ابتدایی شما نمی باشد. درست است که الآن با توجه به سرمایه شرکت، حساب بانک به اندازه مبلغ اجاره موجودی ندارد، اما به هرحال درآمدی که کسب می کنید و یا واریزی هایی که از طرف شرکا یا اشخاص ثالث دریافت می کنید به هرحال به بانک واریز می شود که در زمان واریز ثبت زیر را می زنید:
بانک ***
جاری شرکا/ ح.پرداختنی/ وام پرداختنی/ صندوق ***
ضمناً حتماً لزومی ندارد که سایر حسابهای پرداختنی را بستانکار کنید، ممکن است شخصی که از وی پول را قرض گرفته اید از طرف حسابهای تجاری شما باشد که در این حالت می بایست مبلغ مذکور را در "ح.پرداختنی تجاری" ثبت کنید.
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
7
ارسالها:
2
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: مهندسی برق
سپاس دادهشده: 6
سپاس گرفتهشده: 5 بار در 4 ارسال
۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۸:۱۵ ب.ظ
ممنونم از پاسختون
من ترسم از اینه که پول واریزی رو از حساب شخصیم یا همون (سایر حساب های پرداختی ) به بانک بابت ودیعه و اجاره رو ممیز به دید درآمد نگاه کنه؟
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۸:۲۴ ب.ظ
خواهش می کنم دوست گرامی
نگران نباشید، شما کارهای خود را بصورت قانونی انجام دهید و چنین اتفاقاتی نخواهد افتاد.
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۹:۰۶ ب.ظ
خواهش می کنم دوست گرامی
اگر منظور جنابعالی ثبت به همراه عدد می باشد، خدمت شما عرض کردم بایستی بفرمائید که موجر شخص حقیقی است یا حقوقی؟
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
7
ارسالها:
2
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: مهندسی برق
سپاس دادهشده: 6
سپاس گرفتهشده: 5 بار در 4 ارسال
۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۹:۲۱ ب.ظ
(آخرین تغییر در ارسال: ۱۰ فروردین ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ب.ظ توسط mersad.)
ممنونم
موجودی شرکت200/000
رهن 10/000/000 اجاره ماهیانه 1/000/000
موجر حقیقی میباشد.
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
۱۱ فروردین ۱۳۹۴، ۰۸:۰۸ ق.ظ
سلام دوست گرامي
ثبت آورده اوليه شما درصورتي كه فقط وجه نقد باشد به شرح زير است:
بانك 2.000.000
سرمايه 2.000.000
هر زمان كه وجهي از طرف خودتان به شركت واريز گردد، به اندازه مبلغ واريزي ثبت زير در دفاتر منعكس مي گردد:
بانك ***
جاري الف ***
توجه داشته باشيد جاري شركا زماني كه خيلي فعاليت داشته باشد و بدهكار و بستانكار شود ممكن است موجب شود كه مميز روي آن حساسيت نشان دهد نه در شركت شما كه تازه تأسيس است و با اين مبالغ كم؛ چراكه يك موضوع بديهي است. سعي كنيد از همين ابتدا حسابها را بطور واقعي در دفاتر ثبت نمائيد.
بابت پرداخت مبلغ وديعه از حساب بانكي داريم:
ودیعه اجاره 100.000.000
بانك 100.000.000
محاسبات ماليات اجاره به شرح ذيل مي باشد:
كل مبلغ اجاره ساليانه: 120.000.000 = 12 * 10.000.000
معافيت ساليانه اجاره: 30.000.000 = 25% * 120.000.000
اجاره ساليانه مشمول ماليات: 90.000.000 = 30.000.000 - 120.000.000
ماليات اجاره ساليانه، مطابق جدول ماده 131 قانون ماليات هاي مستقيم:
ماليات نرخ مبلغ
4.500.000 = %15 * 30.000.000
12.000.000 = %20 * 60.000.000
16.500.000
ماليات اجاره ماهيانه: 1.375.000 = 12 / 16.500.000
ثبت پرداخت اجاره هر ماه نيز به شرح زير در دفاتر درج مي گردد:
هزینه اجاره 10.000.000
سایر ح.پرداختنی 1.375.000
بانك 8.625.000
ضمناً مي بايست تا ده روز پس از تاريخ پرداخت اجاره، ماليات تكليفي آن را نيز به حساب اداره امور مالیاتی محل وقوع ملک واريز كنيد كه داريم:
ساير ح.پرداختني 1.375.000
بانك 1.375.000
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "