Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: منظور نمودن ساير مزايای ماهيانه در ليست حقوق
#1
لیست حقوق و بیمه ای که من رد میکنم برای شرکت  مزایایی ماهیانه رد نمیکردم و فقط حقوق وبیمه برای حقوق به حساب میریختم و مزاییا اجباری نبود

ولی لیست بیمه و حقوق  فروردین رو که رد کردم هیچ مشکلی نداشت  مبلغش رو هم پرداخت کردم ولی وقتی برا دیدن سابقه بیمه تو سایت رفتم دیدم فروردین94 ثبت نشده  به اداره بیمه مراجعه کردم گفت تو لیست بیمه باید برای هرکدام از کارمندان نفری110000تومان مزایای ماهیانه بزنی م مبلغ بیمه ان هم 33660 میشود و یه قبض صادر کرد و به من داد گفت پرداخت کن  تا بیمه شما تایید شود

حالا میخواستم بدونم  پرداخت مزایایی ماهیانه مگه اجباری ؟

بعدشم من لیست حقوق فروردین رو رد کردم و امکان ویرایش  دیگه نداره  اگه  این پولو پرداخت کنم چطور ثبت بزنم؟
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام دوست گرامی

اطلاعات لیست بیمه (و ماليات) می بایست دقیقاً مطابق لیست حقوق باشد، يعني هم حقوق پايه و هم ساير مزايا بايد در ليست بيمه آورده شود.

چیزی که شما فرمودید خلاف قانون است و حقوق و مزایای دریافتی هرشخص را باید به طور واقعی در لیست بیمه آورده و حق بیمه وی را از موارد مشمول آن کسر نمائید. در غير اينصورت بعداً در حسابرسي بيمه با مشكل مواجه خواهيد شد و مبلغ حق بيمه متعلقه اين مزايا به همراه جرائمش رو از شما مطالبه خواهند نمود. ضمناً بن كارگري هم يكي از اين مزايايي هست كه مشمول كسر حق بيمه مي‌باشد.

منظور شما از ثبت چيست؟ ثبت در دفاتر قانوني يا ثبت در ليست بيمه و ارسال آن به سازمان تأمين اجتماعي و ...؟

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: الهه فرهادی نسب ، رحیمی پور ، hoda ، حسین
#3
با عرض سلام
پرداخت مزایا به کارکنان اجباری هست ولیکن اغلب کارفرما برای کمتر پرداخت کردن حقوق به پرسنل فقط حقوق پایه اداره کار رو مد نظر قرار میدهد
اضاف کردن حق بن به حقوق پایه در لیست بیمه ارسالی به تامین اجتماعی ابتدای سال قبل اجباری شد و به همین دلیل حق بیمه ای که کارفرما می بایست پرداخت کنه مبلغ سنگینی بود براشون که همین امر باعث شد خیلی از کارفرمایان تعدیل نیرو داشته باشند و یا کلا بیمه پرسنل رو رد نکنن
بعد از مدتی اجباری بودن مزایا در لیست بیمه اختیاری شد
و مجددا امسال اعلام کردند که کارفرما ملزم به پرداخت مزایا و ارائه حق بیمه اون به تامین اجتماعی هست که خیلی از شرکتها اطلاع نداشتن
هر چند از لحاظ قانونی پرداخت مزایا اجباری و ارائه اون به بیمه هم الزامی هست
و همانطور که جناب معدلی فرمودند لیست حقوق و بیمه شما می بایست که مطابقت داشته باشد به برخی اقلام مثل حق اولاد بیمه تعلق نمیگیره و به برخی موارد مثل حق ماموریت و خواربار غیر نقدی مالیات .

و در رابطه با مشکل شما دوست عزیز
به نظر من برای اینکه این مشکل رو هم در حسابهاتون اصلاح کنید هم در لیست ارائه شده به دارایی اون مبلغ اختلاف رو همون 1100000ریال رو در لیست اردیبهشت ماه به لیست حقوق اضاف بفرمایید تا مجموع هزینه حقوق در سال با لیست بیمه تون یکسان باشد
موفق باشید
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، alipesaraklu ، رحیمی پور ، hoda ، حسین
#4
(۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۲ ب.ظ)الهه فرهادی نسب نوشته: با عرض سلام
پرداخت مزایا به کارکنان اجباری هست ولیکن اغلب کارفرما برای کمتر پرداخت کردن حقوق به پرسنل فقط حقوق پایه اداره کار رو مد نظر قرار میدهد
اضاف کردن حق بن به حقوق پایه در لیست بیمه ارسالی به تامین اجتماعی ابتدای سال قبل  اجباری شد و به همین دلیل حق بیمه ای که کارفرما می بایست پرداخت کنه مبلغ سنگینی بود براشون که همین امر باعث شد خیلی از کارفرمایان تعدیل نیرو داشته باشند و یا کلا بیمه پرسنل رو رد نکنن
بعد از مدتی اجباری بودن مزایا در لیست بیمه اختیاری شد
و مجددا امسال اعلام کردند که کارفرما ملزم به پرداخت مزایا و ارائه حق بیمه اون به تامین اجتماعی هست که خیلی از شرکتها اطلاع نداشتن
هر چند از لحاظ قانونی پرداخت مزایا اجباری و ارائه اون به بیمه هم الزامی هست
و همانطور که جناب معدلی فرمودند لیست حقوق و بیمه شما می بایست که مطابقت داشته باشد به برخی اقلام مثل حق اولاد بیمه تعلق نمیگیره و به برخی موارد مثل حق ماموریت و خواربار غیر نقدی مالیات .

و در رابطه با مشکل شما دوست عزیز
به نظر من برای اینکه این مشکل رو هم در حسابهاتون اصلاح کنید هم در لیست ارائه شده به دارایی اون مبلغ اختلاف رو همون 1100000ریال رو در لیست اردیبهشت ماه به لیست حقوق اضاف بفرمایید تا مجموع هزینه حقوق در سال با لیست بیمه تون یکسان باشد
موفق باشید

منظورتون رو نمیفهمم
 اخه مامور بیمه به من یک قبض داد که پرداخت کنم
 تو سایت هم خودش مبلغ رو به بیمه فروردین اضافه کرد و گفت از ماه اینده تو لیست تون بیارین مزایارو
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#5
(۱۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۳ ب.ظ)Masoud_MI نوشته: منظور شما از ثبت چیست؟ ثبت در دفاتر قانونی یا ثبت در لیست بیمه و ارسال آن به سازمان تأمین اجتماعی و ...؟

منظورم ثبت در دفاتر چون مبلغ حقوقی که من ثبت کردم مثل لیست بیمه قبلیم بوده ولی الان مامور بیمه یه قبض به من داد و گفت هر چه زودتر پرداخت کن که جریمه نشین بعدشم خودش تو سایت به مبلغ حقوق و بیمه اون 110000 تومت رو اضافه کرد
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
(۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۳ ق.ظ)امیدها نوشته: منظورم ثبت در دفاتر چون مبلغ حقوقی که من ثبت کردم مثل لیست بیمه قبلیم بوده ولی الان مامور بیمه یه قبض به من داد و گفت هر چه زودتر پرداخت کن که جریمه نشین بعدشم خودش تو سایت به مبلغ حقوق و بیمه اون 110000 تومت رو اضافه کرد

شما بايد درصورت امكان سند خودتون رو اصلاح كنيد و يا يك سند اصلاحي براي حقوق فروردين صادر نمائيد. در اين صورت هزينه حقوق،‌ هزينه بيمه، حقوق پرداختني، بيمه پرداختني و ماليات پرداختني (درصورت وجود) افزايش مي‌يابد.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: رحیمی پور ، الهه فرهادی نسب ، hoda ، حسین
#7
(۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۱ ق.ظ)Masoud_MI نوشته: شما باید درصورت امكان سند خودتون رو اصلاح كنید و یا یك سند اصلاحی برای حقوق فروردین صادر نمائید. در این صورت هزینه حقوق،‌ هزینه بیمه، حقوق پرداختنی، بیمه پرداختنی و مالیات پرداختنی (درصورت وجود) افزایش می‌یابد.

سند خودمو میتونم اصلاح کنم و همچنین لیست بیمه رو ولی لیست حقوقی که به دارایی دادم دیگه امکان اصلاح نداره.چون از وقتش گذشته
 تمام مشکل من اونه
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#8
(۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶ ق.ظ)امیدها نوشته: سند خودمو میتونم اصلاح کنم و همچنین لیست بیمه رو ولی لیست حقوقی که به دارایی دادم دیگه امکان اصلاح نداره.چون از وقتش گذشته
 تمام مشکل من اونه

همانطور كه سركار خانم فرهادي نسب گرامي فرمودند، مالیات حقوق سالانه محاسبه می شود. بنابراين حالا كه مالیات رو کمتر پرداخت کردید مي‌بايست اين مابه التفاوت را اردیبهشت ماه به لیست ماليات حقوق خود اضافه نمائيد و ماليات آن را پرداخت كنيد و در زمان رسيدگي اين موضوع رو به مميز خودتان اطلاع دهيد. البته بابت اين تأخير مشمول جريمه نيز خواهيد گشت.

بنابراین شما علاوه بر اصلاح سند هزینه حقوق فروردین، هزینه حقوق اردیبهشت را بصورت واقعی در دفاتر خود ثبت نمائید، سپس لیست بیمه را مطابق هزينه حقوق اردیبهشت رد كنید اما در لیست مالیات تنها تفاوت این هست كه اون مابه التفاوت فروردین نیز باید منظور و به لیست مالیات اضافه شود تا لیست بیمه و مالیات حقوق شما با هم برابر شود.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: الهه فرهادی نسب ، hoda ، حسین ، zeinab
#9
با عرض سلام مجدد
ببینید دوست عزیز لیست بیمه شما در سیستم تامین اجتماعی توسط خودشون اصلاح شده و مبلغ 1100000ریال بعنوان مزایا به پرسنلتون اضاف گردیده و 30 حق بیمه اون هم به حساب شما منظور و فیش صادر شده
این از وضعیت بیمه تون
شما در حسابهای شرکت مبلغ 1100000ریال رو به حقوق پرسنل اضاف بفرمایید و 7درصد بیمه سهم کارکنان رو هم کسر و بعنوان یک سند اصلاحی ثبت کنید
حسابهای شرکت که اصلاح میشه و مشکلی ندارید

و در مورد لیستی که به دارایی ارائه شده در لیست اردیبهشت ماه مبلغ اختلاف فروردین رو محاسبه بفرمایید و به لیست اردیبهشت اضاف کنید

به نظر من بهتر هست ابتدا 1100000ریال رو در حقوق فروردین محاسبه کنید و مالیات رو برای هر فرد مشخص کنید چنانچه کلا معاف هستند حقوق اردیبهشت هم جدا محاسبه کنید و مبلغ اختلاف رو به لیست اردیبهشت اضاف کنید
و اگر معاف نیستند هم مالیات فروردین و اردیبهشت رو با هم در لیست اردیبهشت منظور کنید

امیدوارم الان دیگه مشکلتون حل شده باشه
پاسخ
سپاس شده توسط: رحیمی پور ، Masoud_MI ، hoda
#10
(۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵ ب.ظ)الهه فرهادی نسب نوشته: با عرض سلام مجدد
ببینید دوست عزیز لیست بیمه شما در سیستم تامین اجتماعی توسط خودشون اصلاح شده و مبلغ 1100000ریال بعنوان مزایا به پرسنلتون اضاف گردیده و 30 حق بیمه اون هم به حساب شما منظور و فیش صادر شده
این از وضعیت بیمه تون
شما در حسابهای شرکت مبلغ 1100000ریال رو به حقوق پرسنل اضاف بفرمایید و 7درصد بیمه سهم کارکنان رو هم کسر و بعنوان یک سند اصلاحی ثبت کنید
حسابهای شرکت که اصلاح میشه و مشکلی ندارید

و در مورد لیستی که به دارایی ارائه شده در لیست اردیبهشت ماه مبلغ اختلاف فروردین رو محاسبه بفرمایید و به لیست اردیبهشت اضاف کنید

به نظر من بهتر هست ابتدا 1100000ریال رو در حقوق فروردین محاسبه کنید و مالیات رو برای هر فرد مشخص کنید چنانچه کلا معاف هستند حقوق اردیبهشت هم جدا محاسبه کنید و مبلغ اختلاف رو به لیست اردیبهشت اضاف کنید
و اگر معاف نیستند هم مالیات فروردین و اردیبهشت رو با هم در لیست اردیبهشت منظور کنید

امیدوارم الان دیگه مشکلتون حل شده باشه

سلام
 دوست عزیز خانم  فرهادی نسب  حقوق فروردین و اردیبهشت من از مالیات کلا معاف هست با اضافه شدن این قبلا 7361725 بوده که با این 1100000 ریال میشه 8461725 حالا من در فروردین برای هر نفر 7361725 لیست زدم در دارایی و در دفاتر ثبت زدم
 هزینه حقوق 22085175
هزینه بیمه -سهم کارفرما4417035
 هزینه بیمه بیکاری 662555
                             
                                   حقوق پرداختنی20539212
                                   بیمه پرداختنی 6625553

و در خلاصه لیست مبلغ کل حقوق 22085175 ثبت شده  حالا که من بیام و لیست بیمه رو تغییر بدم و هر نفر 1100000 به حقوق اضافه کنم  که مالیات اون 1009799 میشه واز این مبلغ 19800 ریال هم جریمه شده. در ثبت ها مربوط به 1394/01/31 چطور اصلاح بزنم و چطور این مبلغ رو روی لیست اردیبهشت اضافه کنم
 اون وقت حقوق اردیبهشت زیاد میشه و با بیمه اردیبهشت فرق داره
 ببخشید من کلا گیج شدم اگه میشه واضح تر توضیح بدیی
 با تشکر
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۰: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۰ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰۸:۱۰ ب.ظ