Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار حسابداری فروم لرن

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
متفرقه: نرم افزار داشبورد مدیریتی وی دش
#1
وی دش چیست؟
وی دش، مجموعه ابزارها و سرویس هایی است که به شما برای نمایش گرافیکی اطلاعات کمک می کند. و با استفاده از آن شما می توانید کسب و کار خود را نظارت، آنالیز و بهتر مدیریت کنید. ساخت داشبوردهای مدیریتی، تحلیل و آنالیز اطلاعات، برجسته کردن نقاط بحرانی و کشف الگوهای عملکردی به وسیله گراف های ساده، گویا و استاندارد، بهترین ابزار را در اختیار مدیران قرار می دهد تا با درک بهتر از وضعیت و اخذ تصمیمات سازنده، زمینه پیشرفت کسب و کار خود را فراهم کنند.
اشراف کامل به شاخص های کلیدی عملکرد مانند هزینه ها، میزان فروش، بهره وری پرسنل و مقایسه همزمان آنها با اهداف تعیین شده، توام با تصمیم گیری هوشمندانه، منجر به سودآوری بیشتر و پیشگیری به موقع از زیان خواهد شد.


منبع : داشبورد مدیریتی وی دش
پاسخ
سپاس شده توسط: mehdiasiaban ، hoda

#2
داشبورد مدیریتی چیست؟

در سیستم های اطلاعات مدیریت، داشبورد ارائه گرافیکی مهم ترین اطلاعات مورد نیاز برای رسیدن به یک یا چند هدف مشخص است؛ که در یک صفحه با دقت و نظم چیده شده اند، تا مدیران بتوانند با یک نگاه وضعیت موجود را نظارت کنند. داشبورد معمولا از مجموعه ای از عناصر گرافیکی تشکیل شده است و قادر به پیوستن به منابع متنوع می باشد، یعنی اطلاعات را از بانک های اطلاعاتی موجود در سازمان استخراج کرده و به صورت یکپارچه در یک صفحه، نمایش می دهد.
بهترین تعریف برای داشبورد مدیریتی

در سیستم های اطلاعات مدیریت، داشبورد ارائه گرافیکی مهم ترین اطلاعات مورد نیاز برای رسیدن به یک یا چند هدف مشخص است؛ که در یک صفحه با دقت و نظم چیده شده اند، تا مدیران بتوانند با یک نگاه وضعیت موجود را نظارت کنند.

داشبورد معمولا از مجموعه ای از عناصر گرافیکی تشکیل شده است و قادر به پیوستن به منابع متنوع می باشد، یعنی اطلاعات را از بانک های اطلاعاتی موجود در سازمان استخراج کرده و به صورت یکپارچه در یک صفحه، نمایش می دهد.داشبورد می تواند برای تمامی بخش های سازمان در نظر گرفته شود، مثل: منابع انسانی، استخدام، فروش، عملیات، امنیت، فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه، مدیریت ارتباط با مشتری و غیره.

داشبوردهای مدیریتی تا حدودی شبیه داشبورد اتومبیل هستند که میزان کیلومتر طی شده، دمای آب رادیاتور، میزان بنزین باقی مانده، سرعت، وضعیت ایمنی و... را در یک پنل کوچک، جلوی چشم راننده ارائه می دهد، همچنین مدیران می توانند، میزان فروش در لحظه، میزان کار پرسنل، سود واقعی و هزینه های جاری و هر اطلاعات دیگری که در مورد شرکت خود نیاز دارند را در یک صفحه در قالب تصویر و نمودارهای مختلف مشاهده کنند.

چیزی که در بین داشبورد مدیریتی و داشبورد خودرو مشترک است این است که در هر دو شاخص های عملکردی کلیدی که برای کاربر حیاتی است را نمایش می دهند. سازماندهی و ارائه اطلاعات را به عهده دارند و باعث می شوند اطلاعات آسان خوانده و مشاهده شوند.
داشبورد مدیریتی در مقایسه با داشبورد اتومبیل داشبورد مدیریتی
داشبورد اتومبیل در مقایسه با داشبورد مدیریتی داشبورد اتومبیل

در تعریف کلی، داشبورد یک صفحه نمایش اطلاعات است که در یک دسترسی سریع به شما در مورد آنچه در سازمان اتفاق می افتد، آگاهی کامل می دهد.

داشبورد هنگامی که درست طراحی شده باشد می تواند ابزاری قدرتمند و منحصر به فرد برای نظارت بر عملکرد سازمان در یک نگاه باشد. اطلاعات مربوط به زمان گذشته و حال را گردآوری می کند، امکان پیش بینی آینده را فراهم می سازد و اطلاعات مورد نیاز مدیران را در اختیار آنها قرار می دهد، دسترسی به اطلاعات کسب و کار را آسان می کند و اغلب بهترین راه برای به دست آوردن بینش به عملیات و عملکرد سازمان است. با استفاده از داشبورد، مدیران و مدیران ارشد سازمان ها می توانند به سادگی در یک محیط پویا و ساده، بر شاخص های عملکردی سازمان، بخش یا واحد خود نظارت کامل و به روز داشته باشند.
آیا داشبورد همان گزارش ساز است؟

اغلب برداشتی که از داشبورد می شود این است که همان نرم افزار گزارش ساز است، در صورتی که این دو ماهیت متفاوتی داشته و اصلاً قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. زیرا هر کدام کاربردهای مختلفی دارند، داشبورد روشی است برای ارائه تصویری از اطلاعات که یک دید کلی به مخاطب داده و می توان بر مبنای آن تصمیم گیری کرد، اما گزارش سازها نرم افزارهایی هستند برای تهیه و طراحی گزارش در سطوح مختلف. گزارش ساز یک نرم افزار و یک ابزار است ولی داشبورد یک روش ارائه اطلاعات است، پس این دو قابل مقایسه با هم نمی باشند.
تفاوت داشبورد با گزارش های سنتی:

جهت بررسی تفاوت های داشبورد با گزارش های سنتی که غالباً با ابزارهایی مثل گزارش ساز تهیه می شوند ویژگی های هر یک از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم و به مقایسه آنها می پردازیم. داشبورد و گزارش های سنتی برای تعامل داده ها و اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. اما تفاوت های زیادی بین آنها وجود دارد.

داشبورد مدیریتی ارائه تصویری از اطلاعات مهم مورد نیاز است برای رسیدن به یک یا چند هدف که بر روی صفحه نمایش کامپیوتر نشان داده می شود و در یک نگاه بر تمامی امور نظارت کرد.

گزارش های سنتی که غالباً با ابزارهایی مثل گزارش ساز ساخته می شوند. ارائه دهنده گزارش هایی هستند با اطلاعات و جزئیات بیشتر، که برای بررسی نکات عمیق و رسیدن به جزئیات کار مورد استفاده قرار می گیرند.

داشبورد مدیریتی در مقایسه با گزارش های سنتی داشبورد مدیریتی
ویژگی های اصلی داشبورد مدیریتی

دسترسی به اطلاعات حیاتی کسب و کار
ساده بودن و درک سریع بصری
برجسته سازی (highlight) نقاط کلیدی مانند ماکزیمم، مینیمم، خارج از رنج و بحرانی
حذف جزئیات تا حد امکان

گزارش های سنتی در مقایسه با داشبورد مدیریتی گزارش های سنتی
ویژگی های اصلی گزارش های سنتی

نمایش جزئیات بیشتر در مورد موضوع مورد نظر
مستند سازی و بایگانی نمودن اطلاعات
دسترسی به اطلاعات بیشتر و دقیق تر

داشبوردها بر KPI ها و موارد خاص تمرکز می کنند و اطلاعات مورد نیاز ما را در قالب نمودار و اجزای گرافیکی در اختیارمان قرار می دهند، اما به این معنی نیست که در داشبورد جدول وجود ندارد. با داشبورد سریع و ساده به اطلاعات مورد نیازمان دسترسی پیدا می کنیم و با یک نگاه کلی می توانیم آنها را درک کنیم. هدف ما از استفاده داشبورد دیدن تصویری از اطلاعات جهت تصمیم گیری برای رسیدن به اهداف در کمترین زمان است، اما برای دیدن جزئیات بیشتر در مورد یک موضوع مورد نظر، باید به گزارش های سنتی رجوع کرد، گزارش های سنتی عمق اطلاعات را نشان داده و نیاز به توجه و دقت عمیق تری دارند و عموماً ترکیبی از اعداد و جداول هستند اما، وجود نمودار در این گزارش ها موضوع بعیدی نیست.
داشبورد مدیریتی در مقایسه با گزارش های سنتی داشبورد مدیریتی
گزارش های سنتی در مقایسه با داشبورد مدیریتی گزارش های سنتی

یکی از مهم ترین خصوصیات داشبورد مصور سازی اطلاعات است و یکی از مهم ترین خصوصیات گزارش های سنتی بررسی جزئیات بیشتر اطلاعات در سطوح مختلف سازمان است.

جمع بندی

داشبورد ها در تجزیه و تحلیل کردن داده ها و ارائه اطلاعات جهت رسیدن به اهداف کسب و کار، بسیار کارآمد هستند. با داشبورد، اتفاق های افتاده در سازمان را در کمترین زمان می توان نظارت کرد و بر اساس آن تصمیمات موثری اتخاذ کرد. اما بررسی کردن گزارش های سنتی به زمان بیشتری نیاز دارد. در نتیجه گزارش های سنتی برای نظارت سریع و تصمیم گیری مورد استفاده قرار نمی گیرید، بلکه برای دیدن جزئیات بیشتر کارها و بررسی های جزئی تر قابل استفاده می باشند.

منبع : داشبورد مدیریتی وی دش
پاسخ
سپاس شده توسط: mehdiasiaban ، hoda
سفارش تبلیغات (کلیک کنید)سفارش تبلیغات (کلیک کنید)


#3
6 ویژگی یک داشبورد مدیریتی خوب

choroomi | 94/2/19
داشبورد مدیریتی یک نوع نمایش است. یک روش ارائه اطلاعات است. نه یک نوع خاص اطلاعات یا یا تکنولوژی یا نرم افزار. اگر این تفاوت را در ذهن خود نگه داریم، می توانیم تمرکز خود را روی مسائل واقعا مهم حفظ کنیم.
داشبورد نمایش تصویری اطلاعات است

اطلاعاتی که در داشبورد هستند به صورت بصری ارائه می شوند و معمولا ترکیبی از متن و گرافیک هستند. ولی بیشتر آن را گرافیک (مجموعه ای از انواع گراف ها و نقشه ها) تشکیل می دهد. داشبوردها دارای غنای گرافیکی بالایی هستند. نه به خاطر اینکه گرافیک زیبا و سرگرم کننده است. بلکه ارائه گرافیکی اطلاعات اگر درست انجام شده باشد، می تواند بسیار موثرتر و جامع تر از متن تنها با مخاطب ارتباط برقرار کند. چطور می توانیم به بهترین نحو اطلاعات را ارائه کنیم تا چشم مخاطب به سرعت و مغز او به راحتی و به دقت مهمترین اطلاعات داشبورد را جذب کند؟
داشبورد باید اطلاعاتی را نمایش دهد که برای رسیدن به اهداف مشخص مورد نیاز است

حتی برای رسیدن به یک هدف، نیازمند دسترسی به اطلاعاتی هستیم که شاید مستقیما با هم در ارتباط نباشند و معمولا از منابع مختلف جمع آوری شده اند. این اطلاعات لزوما یک داده خاص نیست. ممکن است انواع اطلاعاتی باشد که یک نفر برای انجام کار خود یا رسیدن به آن هدف مشخص نیاز دارد. همچنین الزاما اطلاعاتی نیست که برای مدیران ارشد سازمان باشد. بلکه می تواند برای هرکسی در سازمان که هدفی را دنبال می کند مورد نیاز وافع شود. اطلاعات می تواند (که البته در اکثر موارد همینطور است) مجموعه ای از شاخص های کلیدی عملکرد باشد. ولی ممکن است در مواردی اطلاعات صرفا وقایعی باشد که برای انجام کار مخاطب مورد نیاز است.
داشبورد باید در یک صفحه کامپیوتر جای بگیرد

همه اطلاعات باید در یک صفحه جا بگیرند، کاملا جلوی چشم بیننده؛ تا بتواند تمام آن را همزمان مشاهده کند. اگر قرار باشد بیننده صفحه را حرکت دهد ( Scroll کند) تا همه اطلاعات را ببیند، پس ما داشبورد نداریم. اگر مخاطب مجبور استبین صفحات مختلف در رفت و برگشت باشد تا همه اطلاعات مربوط به هم را ببیند، پس ما دارای چند داشبورد هستیم نه یک داشبورد. هدف داشتن مهمترین اطلاعات به صورت آماده و بدون زحمت برای مخاطب است تا بتواند به سرعت به آنچه می خواهد دست پیدا کند.

آیا اطلاعات حتما باید در مرورگر وب ارائه شود؟ مرورگرهای وب شاید بهترین واسط برای نمایش داشبوردهای مدیریتی باشند؛ ولی تنها واسط قابل قبول نیستند و حتی ممکن است 10 سال دیگر بهترین واسط نیز نباشند.

آیا اطلاعات باید به صورت لحظه ای (Real-Time) به روز شوند؟ فقط در صورتی این حالت لازم است که هدف مورد نظر ما نیازمند داده های لحظه ای باشد. مثلا اگرکسی در حال مانیتور کردن ترافیک هوایی با استفاده از داشبورد است، باید بلافاصله از اتفاقات افتاده باخبر شود. ولی اگر کسی راجع به شدت یا افت فروش محصولات تصمیمات استراتژیک می گیرد، یک کپی از اطلاعات شب گذشته یا دورتر نیز قابل استفاده است.
داشبوردهای مدیریتی برای نظارت به اطلاعات، با یک نگاه استفاده می شوند

با اینکه تقریبا هر نوع اطلاعاتی می تواند بر روی یک داشبورد قرار بگیرد، همه این اطلاعات دارای یک خصوصیت مشترک بین همه این اطلاعات وجود دارد. آنها خلاصه کلی از داده ها را نمایش می دهند. چرا که مخاطب داشبورد نمی تواند به سرعت تمام جزئیات را نظارت کند. داشبورد مدیریتی باید به سرعت نقاطی را برجسته (Highlight) کند که نیاز به توجه دارند یا باید کاری بر اساس آن انجام داد. ولی نیازی نیست همه جزئیات آن نقاط در داشبورد نمایش داده شود. بلکه باید بستری فراهم شود تا مخاطب به سادگی بتواند به جزئیات دسترسی پیدا کند.

موارد فوق ضروریات داشبوردهای مدیریتی هستند. حال به برخی خصوصیات که داشبوردها را موثرتر می کنند اشاره می کنیم:
داشبوردها اطلاعات را توسط چارت ها (گراف ها)ی کوچک، مختصر، صریح و ساده ارائه می کنند

داشبوردها به ابزارهایی نیاز دارند که پیام خود را با شفافیت تمام و بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کنند به مخاطب برسانند؛ تا مجموعه چارت ها در فضای کم موجود در یک صفحه، جای بگیرند. اگر چیزی شبیه به گیج سوخت، چراغ راهنما یا دماسنج این نیازها را به بهترین نحو مرتفع می کند، بهتر است از آن استفاده کنیم. ولی اگر چارت دیگری دهتر پاسخگوی شرایط فوق است، می بایست از آن استفاده نماییم. اصرار روی صفحه زیبا شبیه به داشبورد خودرو، در شرایطی که چارت های دیگر بازدهی بهتری دارند، تاثیر معکوس روی مخاطب می گذارد.

قربانی کردن یک ارتباط موثر بین داشبورد و مخاطب به خاطر استفاده از یک تصویر زیبا یک اشتباه رایج در شرکت های نرم افزاری است.

یک اصطلاح در طراحی به نام (Skeuomorph) وجود دارد که به معنی استفاده از اشیاء قدیمی و شناخته شده برای مردم در زمینه های دیگر است. مثلا استفاده از چراغ راهنما با سه رنگ سبز، زرد و قرمز برای نمایش KPI ها. متاسفانه اکثر داشبوردهای موجود دارای یک گالری کامل از این اشیاء هستند. صرفه نظر از این واقعیت، این نوع طراحی همیشه هم بد نیست. هست زمان هایی که استفاده از اشیاء شناخته شده بر آیتم های جدید غلبه می کند.

یکی از دلایل مطرح شده برای اینکه داشبوردهای مدیریتی را شبیه به داشبورد خودرو طراحی می کنند، ساده کردن داشبورد برای بیننده آن است. این کاملا درست است که با شناختی تقریبا همه ما از نحوه خواندن داشبورد خودرو داریم، به سادگی می توانیم گیج ها و دماسنج های داشبورد مدیریتی را نیز درک کنیم. ولی این در حالتی قابل قبول است که بادگرفتن چارت های جدید قوی تر و پربارتر، زمان طولانی (روزها یا ساعت ها) از مخاطب می گرفت. که در اکثر موارد چنین نیست. در حقیقت ابزارهای متنوعی وجود دارند که اطلاعات را بسیار بهتر از یک گیج سوخت یا موارد مشابه ارائه می کنند و بیننده در کمتر از یک دقیقه یاد می گیرد که چزور آن را بخواند. چند ثانیه برای یادگیری هزینه ناچیزی است برای جایگزین کردن یک چارت بهتر، کوچکتر و پربارتر.
داشبورد مدیریتی باید سفارشی طراحی شود

محتوای داشبورد باید به طور خاص برای یک فرد، یک گروه، یک سازمان یا یک هدف طراحی شده باشد. در غیر این صورت به هدف اصلی خود نخواهد رسید.
جمع بندی

داشبورد مدیریتی یک نوع نمایش است. یک روش ارائه اطلاعات است. نه یک نوع خاص اطلاعات یا یا تکنولوژی یا نرم افزار. اگر این تفاوت را در ذهن خود نگه داریم، می توانیم تمرکز خود را روی مسائل واقعا مهم حفظ کنیم.

منبع : داشبورد مدیریتی وی دش
پاسخ
سپاس شده توسط: mehdiasiaban

#4
فقط مدیران بخوانند . (معرفی نرم افزارهای جدید مدیریتی برای تصمیم گیری های هدفمند سازمان)

اغلب افراد معتقدند تکرار روزمرگی و انجام کارها به شیوه ای که سال هاست انجام می شود ، بسیار دوست داشتنی و لذت بخش است ، چون احساسی مملو از قدرت و تسلط به امور را درما ایجاد میکند ، اما با اینکار تا چه حد به موفقیت نزدیک خواهیم بود ؟متاسفانه یا خوشبختانه ما در عصری زندگی میکنیم که همه چیز با سرعتی غیر قابل باور با تکنولوژی در حرکت است ، اگر فقط چند روز سیر ورود محصولات جدید الکترونیکی یا نرم افزارهای جدید به بازار را از طرق مختلف کنترل نماییم، به خوبی سرعت این پیشرفت را حس خواهیم نمود و برنده این مسابقه فقط افراد باهوش و توانایی هستند که سعی میکنند گام های خود را مطابق با تکنولوژی روز بردارند .
با مثالی ساده موضوع را بازتر میکنم ، تا پانزده یا بیست سال پیش ، در تمام مراکز کسب و کار ، از کارخانه های عظیم گرفته تا مغازه های کوچک هر محل ، دفاتری بود که روزانه خرید ها و فروش ها در آن نوشته می شد و حساب اشخاص در آن مشخص بود . سالها بود که مردم به شیوه دفتری حسابداری عادت کرده بودند و وقتی نرم افزار حسابداری برای اولین بار در ایران آماده فروش شد ، کمتر از 5% از مردم تمایل به استفاده از آن داشتند چون به نظرشان همان دفاتر کافی بود !!!

پس چه اتفاقی افتاد که امروزه همه جا از نرم افزارهای حسابداری استفاده می شود ؟

موضوع چیزی فراتر از با پرستیژ حسابداری کردن بود ، اصل قضیه از اینجا شروع شد که کم کم همه متوجه شدند نرم افزارها ، محاسبات و گزارش هایی ارائه میدهند که به هیچ عنوان با دفاتر کاغذی نمیتوان به آنها رسید .
در گذشته هیچ فردی انتظار نداشت گزارشی از حاشیه سود حاصل از تک تک اقلام فروخته شده را به تفکیک فصل داشته باشد تا بتواند برای میزان تمرکز روی محصولات در فصل آینده برنامه ریزی کند چون به دست آوردن اطلاعاتی از این قبیل به علت نیاز به زمان زیاد تقریبا غیر ممکن بود .
وقتی همه به این نتیجه رسیدند که که با استفاده از نرم افزارها ، طبقه بندی و ثبت اطلاعات بسیار ساده تر و دقیق تر است ، به استفاده از نرم افزارهای حسابداری علاقه مند شدند و کسانی که از این کاروان بازماندند، محکوم به زوال شدند .امروز ، دوباره تحولی عظیم در کسب و کار روی داده است ، نرم افزارهای جدیدی طراحی شده اند که به زودی اداره کردن یک واحد اقتصادی بدون استفاده از آنها غیرممکن خواهد بود .
این نرم افزارها تمامی اطلاعات خام مانند فروش ، خرید ، سود و زیان حاصل از هر محصول و تمامی اطلاعات خام دیگر را دریافت نموده ، به صورت گزارشی کامل و جامع در اختیار مدیران قرار می دهند . قدرت آنالیز و تحلیل این گونه نرم افزار ها بسیار فراتر از نرم های متداولی مانند EXCEL است و نحوه نمایش آنها به صورت انواع ساده ای از نمودار است .
به این ترتیب با دیدن یک صفحه که از چند نمودار تشکیل شده ، نهایتا در عرض 10 ثانیه میتوانید به سادگی وضعیت واحد اقتصادی تحت مدیریت خود را در همان لحظه تشخیص دهید و نرم افزار نقاط قوت و ضعف اقتصادی شما را ، به صورت کاملا واضح ، به شما نشان خواهد داد .
در صورتیکه اطلاعات بیشتری درباره یکی از نقاط خاص روی نمودار بخواهید ، سریعا و با چند کلیک ، نموداری خرد شده تر از آن موضوع در اختیار شما قرار خواهد گرفت و خودتان تخمین بزنید ، تصمیم گیری صحیح درباره آینده اقتصادی شرکت با کمک این دسته نرم افزار ها ، تا چه حد سهل و بی تردید خواهد بود .
این نسل جدید از نرم افزارها را داشبوردهای مدیریتی نامیده میشوند که به جرات میتوان گفت در این بازار رقابتی و پُر نوسان ، یکی از قوی ترین نرم افزارهایی هستند که به مدیر کمک میکنند تا آینده اقتصادی مجموعه خویش را تضمین نماید .

منبع :داشبورد مدیریتی وی دش | vdash
پاسخ
سپاس شده توسط: hoda

#5
همتون اول تعریف می کنید ولی پای عمل که می رسه ساده ترین کار ها را که با اکسل انجام می دیم رو نشدنی می کنید نمونه اش همین همکاران سیستم که حیف 1 ریال پشتیبانی که می گیره
پاسخ
سپاس شده توسط: حسین

#6
(۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۹ ب.ظ)mehdiasiaban نوشته: همتون اول تعریف می کنید ولی پای عمل که می رسه ساده ترین کار ها را که با اکسل انجام می دیم رو نشدنی می کنید نمونه اش همین همکاران سیستم که حیف 1 ریال پشتیبانی که می گیره


سلام دوست عزیز
جایی برای تعریف  وی دش نیست ولی واقعا باعث دلخوری می شه که حرف با عمل فرق کنه امیدوارم شما دوست عزیز جتما به وب سایت این نرم افزار مراجعه نمایید و از دموی آن استفاده کنید و هر گونه سوالی داشتید مستقیما" از کارشناس ها سوال فرمایید .

من سوالی از حضور شما داشتم زمینه فعالیت شما در چه موردی هست؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
سفارش تبلیغات (کلیک کنید)سفارش تبلیغات (کلیک کنید)


#7
امکانات و قابلیت های vdash

*مصور سازی اطلاعات با vdash
*نمایش گرافیکی اطلاعات

*استفاده از گراف های استاندارد برای نمایش بهینه اطلاعات
*نمایش داده ها روی نقشه در vdash
*مصور سازی روی نقشه


*قابل استفاده بر روی دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه
*ذخیره سازی و اشتراک گذاری داشبوردها
*اشتراک گذاری داشبورد

*تحلیل ها و داشبوردهای خودتان را با سایر همکاران به اشتراک بگذارید.
KPI - شاخص های کلیدی عملکرد سازمان
*شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)

*نمایش همزمان عملکرد واقعی در کنار هدف برای ارزیابی بهتر

منبع : داشبورد مدیریتی وی دش vdash.ir
پاسخ
سپاس شده توسط:

#8
(۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۰۶ ب.ظ)zahrashz نوشته: سلام دوست عزیز
جایی برای تعریف  وی دش نیست ولی واقعا باعث دلخوری می شه که حرف با عمل فرق کنه امیدوارم شما دوست عزیز جتما به وب سایت این نرم افزار مراجعه نمایید و از دموی آن استفاده کنید و هر گونه سوالی داشتید مستقیما" از کارشناس ها سوال فرمایید .

من سوالی از حضور شما داشتم زمینه فعالیت شما در چه موردی هست؟

الان در زمینه بازرگانی فعالیت می کنم و متاسفانه همکاران سیستم و حتی سایر سیستم ها در این زمینه بسیار ضعیف می باشند .
پاسخ
سپاس شده توسط:

#9
(۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ق.ظ)mehdiasiaban نوشته: الان در زمینه بازرگانی فعالیت می کنم و متاسفانه همکاران سیستم و حتی سایر سیستم ها در این زمینه بسیار ضعیف می باشند .

با سلام امیدوارم داشبوردمدیریتی وی دش اعتماد شما دوست عزیز را جلب کند
پاسخ
سپاس شده توسط:

#10
ویژگی های نرم افزار آنالیز اطلاعات

[عکس: vdash-image.jpg]


هنگامی که به یک گزارش یا گراف ثابت یا چاپ شده نگاه می کنیم، میزان مشخصی اطلاعات از آن دریافت می کنیم. هر اندازه که گراف ارائه شده کامل و خوب طراحی شده باشد، خود آن گراف سوالات جدیدی در ذهن بیننده ایجاد می کند که پاسخگوی آن نیست. در این حالت اگر ما نتوانیم با اطلاعات تعامل (Interact) کنیم تا به پاسخ سوالات جدیدمان برسیم، به بن بست برخورد می کنیم. تاثیر گذاری مصور سازی اطلاعات بر پایه دو چیز است: توانایی آن در ارائه دقیق و واضح اطلاعات، و توانایی ما در تعامل با آن برای فهم معنی واقعی اطلاعات. راه های مختلفی برای تعامل با داده ها وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم. یک نرم افزار آنالیز اطلاعات خوب می بایست همه این امکانات را برای تعامل کاربر با اطلاعات در اختیار او قرار دهد:
  • مقایسه کردن
  • مرتب کردن
  • اضافه کردن متغیرها
  • ف-ی-ل-ت-ر نمودن
  • برجسته سازی
  • جمع بندی و نفوذ به عمق داده ها
  • تغییر نحوه ارائه داده ها
  • تغییر نحوه نمایش داده ها
  • بزرگنمایی و چرخش در گراف ها
  • تغییر مقیاس
  • کامنت گذاری
  • نشانه گذاری
هر یک از آیتم های فوق در قالب مقاله جداگانه به طور کامل توضیح داده خواهد شد.
برخی از این قابلیت ها مانند مقایسه کردن، مرتب کردن و ف-ی-ل-ت-ر کردن برای نرم افزارها ضروریست و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ولی برخی دیگر مانند تغییر مقیاس یا نشانه گذاری کاربردهای کمتری دارند.
در حال حاضر تعداد بسیار کمی از نرم افزارهای آنالیز اطلاعات موجود در بازار همه این قابلیت ها را دارند. شاید بتوان گفت هیچ نرم افزاری همه این خصوصیات را به طور کامل و استاندارد پشتیبانی نمی کنند. ولی با توجه به نیاز کسب و کار خود و میزان قابلیت های پشتیبانی شده در نرم افزارها می توانید آنها را رتبه بندی کنید.
همچنین پشتیبانی کردن از این قابلیت ها به تنهایی کافی نیست. نحوه انجام هر یک از آنها نیز به اندازه وجود آن امکان مهم است. مثلا اگر قرار باشد برای اضافه کردن یک متغیر کاربر به پنجره های مختلف برود و وقت زیادی را صرف کند، از آنالیز خسته شده و ناامیدانه نرم افزار را رها می کند.
بهتر است انجام هر یک از تغییرات در داده ها برای آنالیز اطلاعات با چند کلیک ساده و در کمترین زمان انجام شود. این امر از خصوصیات حیاتی نرم افزار آنالیز اطلاعات است. چراکه آنالیز اطلاعات مستقیما با رفت و برگشت ها پیاپی و تغییرات بسیار در داده ها همراه است. بنابراین باید انجام هریک از تغییرات در زمان بسیار کم (چند ثانیه) توسط کاربر قابل انجام باشد.
vdash اولین و تنها نرم افزار آنالیز اطلاعات دنیاست که در آن اعمال هر تغییری در گراف ها با حداکثر 3 کلیک قابل انجام است.


منبع : داشبورد مدیریتی وی دش | vdash
پاسخ
سپاس شده توسط:
سفارش تبلیغات (کلیک کنید)سفارش تبلیغات (کلیک کنید)




پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبليغـات"
"درباره ی ما"
"امکانات وبسايت"
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۳۹۵: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۳۹۵ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۲۵ ب.ظ