Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: استقرار اموال و دارائیهای ثابت
#1
با سلام خدمت همکاران و دوستان عزیز

یکی از سهامداران شرکت یکسری از ماشین آلات و دارائیهای ثابت کارخانه را به عنوان آورده وارد کارخانه نموده  حالا برای ارزیابی بهای تمام شده ماشین آلات حتما باید کارشناس بیاریم یا ارزش دفتری انها کافیه  ؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام جناب آقاي عهدي عزيز

اين ماشين آلات و تجهيزاتي كه فرموديد اگر فاكتور و مستندات خريد دارند، به بهاي تمام شده آنها در دفاتر ثبت مي‌شوند و نيازي به كارشناس نمي‌باشد.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: حسین ، parisa68 ، alipesaraklu ، hoda
#3
(۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۱۹ ب.ظ)قاسم عهدی نوشته: با سلام خدمت همکاران و دوستان عزیز

یکی از سهامداران شرکت یکسری از ماشین آلات و دارائیهای ثابت کارخانه را به عنوان آورده وارد کارخانه نموده  حالا برای ارزیابی بهای تمام شده ماشین آلات حتما باید کارشناس بیاریم یا ارزش دفتری انها کافیه  ؟

باسلام
بايد علاوه بر وجود مستندات كافي موضوع با تنظيم صورتجلسه به تاييد كليه شركاء برسد. موفق باشيد
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، alipesaraklu ، hoda
#4
سلام عذرخواهی میکنم ازاینکه وقفه چند روزه ایجاد شد.
بعضی از این ماشین آلات فاکتور خرید دارند و بعضی ها ندارند.ارزش این داراییها در دفاتر قبلی و سالهای قبل سهامدار مد نظر نگهداری شده اند.آیا این دارائیها را به ارزش دفتری دارائیها باید ثبت کنم یا به بهای تمام شده و ذخیره استهلاک آنها؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#5
(۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸ ب.ظ)قاسم عهدی نوشته: سلام عذرخواهی میکنم ازاینکه وقفه چند روزه ایجاد شد.
بعضی از این ماشین آلات فاکتور خرید دارند و بعضی ها ندارند.ارزش این داراییها در دفاتر قبلی و سالهای قبل سهامدار مد نظر نگهداری شده اند.آیا این دارائیها را به ارزش دفتری دارائیها باید ثبت کنم یا به بهای تمام شده و ذخیره استهلاک آنها؟

سلام و عرض ادب

خواهش مي‌كنم جناب آقاي عهدي عزيز

بنده دقيقاً سوال جنابعالي را متوجه نشدم؛ منظور شما از دفاتر قبلي و سالهاي قبل چيست؟ آيا اين دارائيها از شركت ديگري خريداري شده و به شركت شما انتقال يافته يا اينكه از بخشي از كارخانه به بخش ديگر منتقل گرديده است؟

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
(۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹ ق.ظ)Masoud_MI نوشته:
سلام و عرض ادب

خواهش می‌كنم جناب آقای عهدی عزیز

بنده دقیقاً سوال جنابعالی را متوجه نشدم؛ منظور شما از دفاتر قبلی و سالهای قبل چیست؟ آیا این دارائیها از شركت دیگری خریداری شده و به شركت شما انتقال یافته یا اینكه از بخشی از كارخانه به بخش دیگر منتقل گردیده است؟

با احترام...

کارخانه تازه تاسیس میباشد و به تازگی ثبت شده است.تا قبل از این ماهیت کارخانه کارگاهی بوده و بند ب . شرکت تا قبل از دی ماه سیستم حسابداری دقیقی نداشته و بنده را جهت راه اندازی سیستم مالی جدید استخدام کردند. علی ایحال طی این یکماه بنده سیستمهای حسابداری - خزانه داری - انبار - فروش و حقوق و دستمزد را راه اندازی کرده ام ولی دارایی به دلیل وجود مشکل هنوز بلا تکلیف است. یکسری از دارایی ها از قبل وحود داشته که هیچ فاکتوری بابت خرید آنها موجود نیست و یک سری هم به تازگی خریداری شده و دارای فاکتور خرید میباشد. حال بنده جهت ثبت آن داراییهایی که فاکتور ندارد دچار مشکل شده ام.سوال بنده این است که جهت ارزیابی دارائیهای که فاقد فاکتور خرید میباشند آیا نیاز به کارشناس است و از چه مرجعی؟ و یا به ارزش دفتری که از قبل طی این چند سال محاسبه شده است ثبت شود؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#7
(۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۴ ق.ظ)قاسم عهدی نوشته: کارخانه تازه تاسیس میباشد و به تازگی ثبت شده است.تا قبل از این ماهیت کارخانه کارگاهی بوده و بند ب . شرکت تا قبل از دی ماه سیستم حسابداری دقیقی نداشته و بنده را جهت راه اندازی سیستم مالی جدید استخدام کردند. علی ایحال طی این یکماه بنده سیستمهای حسابداری - خزانه داری - انبار - فروش و حقوق و دستمزد را راه اندازی کرده ام ولی دارایی به دلیل وجود مشکل هنوز بلا تکلیف است. یکسری از دارایی ها از قبل وحود داشته که هیچ فاکتوری بابت خرید آنها موجود نیست و یک سری هم به تازگی خریداری شده و دارای فاکتور خرید میباشد. حال بنده جهت ثبت آن داراییهایی که فاکتور ندارد دچار مشکل شده ام.سوال بنده این است که جهت ارزیابی دارائیهای که فاقد فاکتور خرید میباشند آیا نیاز به کارشناس است و از چه مرجعی؟ و یا به ارزش دفتری که از قبل طی این چند سال محاسبه شده است ثبت شود؟

درصورتي كه دارائي‌هاي ثابت مذكور هيچگونه مستنداتي ندارد، اگر مي‌خواهيد بعداً با مشكلات مالياتي مواجه نگرديد مي‌بايست اين اموال با تأييد كارشناس رسمي دادگستري قيمت گذاري و در دفاتر ثبت گردد.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: hoda ، alipesaraklu
#8
(۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۵۱ ب.ظ)Masoud_MI نوشته:
درصورتی كه دارائی‌های ثابت مذكور هیچگونه مستنداتی ندارد، اگر می‌خواهید بعداً با مشكلات مالیاتی مواجه نگردید می‌بایست این اموال با تأیید كارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری و در دفاتر ثبت گردد.

ممنونم از راهنمایتون. با این تفاسیر آیا ارزش اسقاط این ماشین آلات رو هم کارشناس تعیین میکنه یا خودمون؟ اگه خودمون باید تعیین کنیم چگونه؟ ممنونم میشم اگه راهنمایی کنید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#9
ضمن عرض سلام مجدد خدمت شما

ابتدا بابت تأخير در پاسخ از جنابعالي عذرخواهي مي‌كنم؛

با توجه به استاندارد حسابداری شماره 11، از آنجا که اغلب ارزش اسقاط دارایی ناچیز است، در محاسبه مبلغ استهلاک پذیر با اهمیت نمی باشد، بنابراین معمولاً صفر درنظر گرفته می شود.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: alipesaraklu


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۲: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۲ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۰۸:۱۷ ب.ظ