Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: مراحل تائید یک نرم افزار توسط سازمان دارایی
#1
با سلام و خسته نباشید
اگر امکان دارد ، مراحل مورد نیاز جهت دریافت تائیدیه یک نرم افزار حسابداری از سمت سازمان امور مالیاتی را اعلام فرمائید.
ممنون از لطفتون
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
(۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳ ق.ظ)barkat نوشته: با سلام و خسته نباشید
اگر امکان دارد ، مراحل مورد نیاز جهت دریافت تائیدیه یک نرم افزار حسابداری از سمت سازمان امور مالیاتی را اعلام فرمائید.
ممنون از لطفتون

با سلام و کسب اجازه از اساتید گرامی
چون این کار را تازه خودم انجام دادم باید عرض کنم که ابتدا نامه ای تنظیم کنید که شامل نام نرم افزار - شرکت سازنده نرم افزار و دوره مالی که قراره از نرم افزار استفاده کنید را در آن ذکر و به واحد مالیاتی خود ارائه بدید و پس از ثبت در واحد مالیاتی که دارای شماره دبیرخانه باشد یک نسخه را نزد خود و نسخه دیگه ان را تحویل موسسه حسابرسی خود بدهید .
لازم به ذکر است که در حال حاضر برای معرفی نرم افزار نیاز به نامه نگاری نیست ولیکن خود ممیزین مالیاتی تاکید دارند که حتما درخواست معرفی نرم افزار را به واحد مالیاتی خودتون ارائه بدید که خدایی نکرده بعدها دچار مشکل نشید

امیدوارم که توضیحات بنده درست باشه
پاسخ
سپاس شده توسط: alipesaraklu ، Masoud_MI ، رحیمی پور ، hoda
#3
ممنون از راهنمایی دوست گرامی
فقط مطلبی که وجود داره اینکه شرکت تولید کننده در شیراز مستقر می باشد، آیا نیازی نیست نرم افزار برای بررسی به امور مالیاتی تهران ارسال بشود و اینکه حسابرس ندارد چکار باید انجام دهد. ممنون
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
با سلام :

متاسفانه برخی از شرکتها و افراد تولید کننده نرم افزارهای حسابداری به دلیل آنکه نرم افزارشان دارای سیستم دفتر داری و حسابداری دوبل استاندارد نیست و سازمان امور مالیاتی و حوزه مالیاتی این گونه نرم افزارها را برای استفاده به هیچ وجه تایید نمی کند - به خریداران و مشتریانشان به اشتباه می گویند :

( برای استفاده از نرم افزارهای حسابداری و انجام عملیات مالی نیازی به معرفی نرم افزار حسابداری مورد استفاده به سازمان امور مالیاتی و حوزه مالیاتی نیست !!! )

توجه داشته باشید که این موضوع کاملا مغایر قانون بوده و کاملا اشتباه است و این مورد را از فروشندگان و ارائه دهندگان نرم افزارهای حسابداری و مالی به هیچ وجه نپذیرید .

در قانون مالیاتی به صراحت مطلب زیر عنوان شده و در انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری دقت لازم را مبذول فرموده و مدارک تایید نرم افزار حسابداری مورد نظر که از سازمان امور مالیاتی و یا حوزه مالیاتی می باشد را حتما از فروشنده بخواهید :

متن مورد استناد از قانون مالیاتی کشور :

به منظور اتخاذ رویه واحد و با توجه به ماده 8 آئین‌نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگهداری دفاتر که مقرر می‌دارد «کارت‌ها و اوراق چاپ که با دست تکمیل می‌شوند، سیستم کارتی و اوراق چاپ شده که توسط ماشین‌های حسابگر مکانیکی یا الکترونیکی تهیه می‌شوند، حسب مورد سیستم‌های مکانیکی یا الکترونیک نامیده می‌شوند» متذکر می‌گردد، آن دسته از مؤدیان مالیاتی که از سیستم ها و نرم افزارهای حسابداری استفاده می نمایند لازم است مجوز مربوطه ( معرفی نرم افزارهای حسابداری ) موضوع تبصره 3 ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ماه 1366 را از وزارت متبوع مبنی بر استفاده از سیستم‌های کامپیوتری دریافت نمایند .

ماده 7 و 8 فصل پنجم ( موارد رد دفاتر ):


7- عدم ارائه دستورالعمل های نحوه کار با نرم افزارهای مالی مورد استفاده در مورد اشخاصی که از سیستم های الکترونیکی استفاده می نمایند.

8- عدم تطبیق مندرجات دفاتر قانونی یا دفتر مشاغل حسب مورد که به شرح ماده 17 این آیین نامه تهیه و تنظیم گردیده با اطلاعات موجود در سیستم های الکترونیکی، در مورد اشخاصی که از سیستم های مذکور استفاده می نمایند.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#5
(۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۰۲:۰۷ ب.ظ)barkat نوشته: فقط مطلبی که وجود داره اینکه شرکت تولید کننده در شیراز مستقر می باشد، آیا نیازی نیست نرم افزار برای بررسی به امور مالیاتی تهران ارسال بشود و اینکه حسابرس ندارد چکار باید انجام دهد. ممنون

سلام دوست گرامي

ضمن تشكر از پاسخ جناب آقاي زماني عزيز و در تكميل فرمايشات ايشان؛

لازم به ذكر است نيازي به ارائه نرم‌افزار به اداره دارايي نمي‌باشد، فقط كافي است در زمان رسيدگي به دفاتر، دستورالعمل نحوه کار با نرم افزار و دسترسي لازم به ايشان ارائه گردد. زماني هم كه شركت مشمول انجام حسابرسي نباشد نياز به انجام هيچ‌كاري نيست.



(۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۰۹:۵۶ ب.ظ)یوسفی نوشته: توجه داشته باشید که این موضوع کاملا مغایر قانون بوده و کاملا اشتباه است و این مورد را از فروشندگان و ارائه دهندگان نرم افزارهای حسابداری و مالی به هیچ وجه نپذیرید .

سلام جناب آقاي يوسفي گرامي

در قانون به صراحت اشاره‌اي به معرفي نرم‌افزار به اداره دارائي نشده است، وليكن دلیل معرفی نرم‌افزار به دارایی این است كه در صورت عدم اعلام نرم‌افزار حسابداری به این اداره؛ می‌بایست دفاتر قانونی به صورت سند به سند تحریر گردد و در صورت اعلام نرم‌افزار به آنان، می‌توان دفاتر را بصورت ماهانه نگارش كرد.


(۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۰۹:۵۶ ب.ظ)یوسفی نوشته: در قانون مالیاتی به صراحت مطلب زیر عنوان شده و در انتخاب و خرید نرم افزار حسابداری دقت لازم را مبذول فرموده و مدارک تایید نرم افزار حسابداری مورد نظر که از سازمان امور مالیاتی و یا حوزه مالیاتی می باشد را حتما از فروشنده بخواهید :

متن مورد استناد از قانون مالیاتی کشور :

به منظور اتخاذ رویه واحد و با توجه به ماده 8 آئین‌نامه نحوه تنظیم و تحریر و نگهداری دفاتر که مقرر می‌دارد «کارت‌ها و اوراق چاپ که با دست تکمیل می‌شوند، سیستم کارتی و اوراق چاپ شده که توسط ماشین‌های حسابگر مکانیکی یا الکترونیکی تهیه می‌شوند، حسب مورد سیستم‌های مکانیکی یا الکترونیک نامیده می‌شوند» متذکر می‌گردد، آن دسته از مؤدیان مالیاتی که از سیستم ها و نرم افزارهای حسابداری استفاده می نمایند لازم است مجوز مربوطه ( معرفی نرم افزارهای حسابداری ) موضوع تبصره 3 ماده 95 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب اسفند ماه 1366 را از وزارت متبوع مبنی بر استفاده از سیستم‌های کامپیوتری دریافت نمایند .

ماده 7 و 8 فصل پنجم ( موارد رد دفاتر ):

7- عدم ارائه دستورالعمل های نحوه کار با نرم افزارهای مالی مورد استفاده در مورد اشخاصی که از سیستم های الکترونیکی استفاده می نمایند.

8- عدم تطبیق مندرجات دفاتر قانونی یا دفتر مشاغل حسب مورد که به شرح ماده 17 این آیین نامه تهیه و تنظیم گردیده با اطلاعات موجود در سیستم های الکترونیکی، در مورد اشخاصی که از سیستم های مذکور استفاده می نمایند.

همچنين با عرض پوزش، مطابق آئين‌نامه‌هاي تحرير دفاتر جديد، علي‌الخصوص آئین‌نامه جدید چگونگی نگهداری و تحریر دفاتر قانونی (بر اساس ق.م.م اصلاحی) متون رفرنس داده شما تغيير يافته و مواردي كه در متن فوق خط خورده است؛ كلا از آئين‌نامه حذف و ديگر كاربرد ندارد.

در نهايت نظر شما را به دو ماده از آئين‌نامه جديد چگونگي نگهداري دفاتر و تحرير دفاتر قانوني جلب مي‌نمايم:

ماده 5 - بند 3:
مؤديان براي استفاده از سیستم الکترونیکی (نرم افزار) جهت ثبت رویدادهای مالی خود، مکلفند از نرم افزارهای مورد قبول که دارای ویژگی‌ها، معیارها و ضوابط اعلامی سازمان باشد استفاده نمایند. سازمان موظف است ویژگی‌ها، معیارها و ضوابطی که نرافزار باید دارا باشد را اعلان عمومی کند.

ماده 12:
اشخاصی که دفاتر و اسناد حسابداری خود را به صورت ماشینی (مکانیزه-الکترونیکی) نگهداری می‌نمایند مکلفند حسب درخواست کتبی مأموران مالیاتی ذیربط، هنگام رسیدگی ضمن ارائه دستورالعمل نحوه کار با نرم افزار مالی و حسابداری مربوط، رمز دسترسی لازم به اطلاعات نرم افزار را ارائه نمایند، در غیر اینصورت در حکم عدم تسلیم دفاتر خواهد بود.


با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: رحیمی پور ، حسین ، hoda ، zamani


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۲: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۲ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۰۱ مهر ۱۴۰۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ