Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشكل: نحوه حسابداری
#1
با سلام و خسته نباشید.

سوالی داشتم از خدمتتون

انجمن ما هیئت امنایی هست که تا آخر آبان ماه سال 93 دست هیئت مدیره ی قبلی بوده و موقعی که تحویل هئیت مدیره جدید شده هیچ سندی و حساب بانکی و سرمایه ای تحویل داده نشده بجز تجهیزات اداری! که بر حسب سند اختتامیه سال قبلش حدود میشه استهلاک انباشته و غیره رو حساب کرد!
الان مشکل من اینکه که این دارائی که همان تجهیزات اداری هست با کدام حساب در دفتر روزنامه ثبت خواهد شد؟
و الان ما که سرمایه نداریم چطوری میشه ترازنامه ترتیب داد؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام سركار خانم صمدي گرامي

ابتدا از طرف كلیه اعضای فروم‌لرن خدمت شما خیرمقدم عرض می‌كنم، به سایت خودتان خوش آمدید!

آيا در سال قبل اظهارنامه مالياتي به دارايي ارائه شده است يا خير؟

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: Amirhm
#3
سلام ممنون از لطفتون
مرکز ما خیریه ای هست ک تحت نظر بهزیستیه!

صورتهای مالی سال 92 موجوده ک تحویل بهزیستی گردیده!
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
سلام دوست عزیز
موسسه ما هم دقیقا به اینصورت هست هیت امنایی و زیر نظر بهزیستی ببینید این موسسات اساسنامه دارند و در اون قید شده مبلغ سرمایه به احتمال زیاد توی موسسه یه نسخه نگهداری میشه ولی اگه نتونستید پیدا کنید توی پروندتون توی اداره بهزیستی و یا در اداره ثبت اسناد موجود هست که طی یک نامه میتونید بازبینی کنید پروندتون رو.
و برای انجام امور حسابداری شما هر دارایی رو که دارید مثل همون تجهیزات بدهکار سرمایه رو بستانکار و اختلاف رو به حساب سود و زیان سنواتی ببرید واسه سند افتتاحیه تون.
لطفا اگه اشتباهی هست اساتید محترم انجمن اصلاح کنن ممنون
پاسخ
سپاس شده توسط: alipesaraklu ، Masoud_MI ، hoda
#5
در ضمن شما برای استفاده از معافیت حتما باید دفاتر پلمپ کنید، اظهارنامه ارایه بدید، و از سال 94 هم هر سه ماه یک گزارش مربوط به کمک های نقدی و غیر نقدی رو باید پرکنید و تحویل دارایی بدید به همراه تراز آزمایشی 3ماهه
پاسخ
سپاس شده توسط: alipesaraklu ، hoda
#6
سلام خانم پریسای عزیزممنونم از راهنماییتون
اساسنامه دست خودم هست!مشکل اینکه کلا بهمون حساب بانکی تحویل نداده اند که میزان سرمایه رو در اون ببینیم! از دارائی های موجود فقط اثاثه رو بهمون داده ان!
پس من میتونم مقدار تجهیزات رو با سرمایه بستانکار کنم؟اگه اینطوری باشه که مشکل حل میشه!

البته از اون ور هم استهلاک انباشته داریم؟!
پاسخ
سپاس شده توسط:
#7
(۰۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ق.ظ)صمدی نوشته: سلام خانم پریسای عزیزممنونم از راهنماییتون
اساسنامه دست خودم هست!مشکل اینکه کلا بهمون حساب بانکی تحویل نداده اند که میزان سرمایه رو در اون ببینیم! از دارائی های موجود فقط اثاثه رو بهمون داده ان!
پس من میتونم مقدار تجهیزات رو با سرمایه بستانکار کنم؟اگه اینطوری باشه که مشکل حل میشه!

البته از اون ور هم استهلاک انباشته داریم؟!

خواهش میکنم عزیزم
شما سرمایه رو از توی اظهارنامه ای که دستتون هست باید بردارید.
شما میتونید با یک معرفی نامه به بانکهایی که اونجا حساب دارید مراجعه کنید و پرینت گردش حساب رو دریافت کنید و برای ثبت سند افتتاحیه مانده در تاریخ94/01/01 رو ملاک قرار بدید مثلا
بانک ملت ****
بانک صادرات****
اثاثه****
          سرمایه ******
و اختلاف رو به حساب سود و زیان سنواتی ببرید که شاید بدهکار و یا بستانکار شه.
و برای استهلاک انباشته تجهیزاتتون باید تاریخ خرید رو دربیارید و اگه تا حالا استهلاک ثبت نشده محاسبه کنید.
یه سوال اینکه سال 93 اظهارنامه ارسال کردید؟ چون این خیلی مهمه که باید ترازنامه ای که در سال 93 ارسال شده با سند افتتاحیه در سال 94 یکی باشه
پاسخ
سپاس شده توسط: hoda
#8
میدونید موضوع اینه که حساب و کتاب فروردین تا آذرماه هیئت مدیره قبلی دستمون نیست!و نمیدونم چه هزینه ها و درآمدهایی داشته اند؟

تنها چیزی که من دارم صورتهای مالی مربوط به سال مالی 92 است.! بعلاوه تجهیزات اداری که اونا لیست اموال نشده اند! و مثلا من دقیقا نمیدونم کی خرید کرده ان؟؟؟ به چه قیمتی خریده ان؟؟؟ نرخ استهلاکشونو با چه روشی محاسبه کرده ان؟؟؟

و در ضمن سرمایه رو فک کنم خوردنو بردن!!!
پاسخ
سپاس شده توسط:
#9
سلام و عرض ادب خدمت شما

ضمن تشكر از پاسخ سركار خانم پريساي گرامي، فكر مي‌كنم بهترين كار اين است كه با يك موسسه خدمات مالي حسابداري در اين خصوص مشورت نموده و از آنها بخواهيد تا در اين خصوص به جنابعالي كمك نمايند.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: hoda ، parisa68 ، zamani


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۲: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۲ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۰۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۱:۳۸ ق.ظ