Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 2 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: محاسبات، قوانین فاکتور فروش
#1
سلام

بنده می خواستم یک نرم افزار فاکتور فروش کامل را بنویسم که نیازمند پاسخگویی به یکسری سوال ها هستم.

تحقیقاتی در اینترنت انجام دادم اما به نتیجه نرسیدم.

من قالب فاکتور را از آدرس زیر دریافت کردم :
http://download.tax.gov.ir/RegistrationD...Number.pdf

سوالات من

1- آیا نحوه محاسبه هزینه یک مورد در فاکتور به شرح زیر است :

هزینه نهایی = ( تعداد/مقدار جنس * مبلغ واحد ) - تخفیف + مالیات و عوارض

حالا من اینجا مالیات و عوارض را در سیستم بصورت عددی ذخیره می کنم یعنی بجای درصد قیمت ریالی میگیرم. مشکلی ندارد ؟ یا درصدی بگیرم ؟
البته اگر ریالی می گیرم این ریالی توسط خود سیستم باز محاسبه میشه بعد به عدد ریالی تبدیل میشه یعنی کابر مثلا میگه 9 درصد ولی داخل سیستم ریالی ذخیره می شود. (اینطوری سربار کمتر میشه)


2. آیا برای محاسبه اعداد اعشاری بصورت زیر عمل می کنیم ؟
ابتدا همه هزینه هایی که بصورت اعشاری شده است را در فاکتور لحاظ می کنیم اما در آخر جمع کل فاکتور آن را رند می کنیم.(یعنی هزینه قابل پرداخت رند میشه)
اگر اینطور باشد رند به بالا باید باشد یا پایین ؟


3- اگر آیتم ها یا موارد فاکتور زیاد باشد بطوری که نشود در یک صفحه A4 آن را چاپ کرد و برای چاپ آن در چند صفحه بصورت قانونی چه باید کرد ؟
مثلا قرارداد های چند صفحه ایی پایین هر صفحه امضا میگیرن
در اصل می خواهم بدونم مثلا از چند صفحه بیشتر بشود هر صفحه باید امضای مشتری باشد و قیمت جداگانه محاسبه شود و صفحه آخر قیمت کلی باشد کلا فرمت اش چطوریه ؟

پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام جناب آقاي ابوالفضل گرامي

ابتدا از طرف كلیه اعضای فروم‌لرن خدمت شما خیرمقدم عرض می كنم، به سایت خودتان خوش آمدید!


(۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ)abolfazl نوشته: 1- آیا نحوه محاسبه هزینه یک مورد در فاکتور به شرح زیر است :

هزینه نهایی = ( تعداد/مقدار جنس * مبلغ واحد ) - تخفیف + مالیات و عوارض

حالا من اینجا مالیات و عوارض را در سیستم بصورت عددی ذخیره می کنم یعنی بجای درصد قیمت ریالی میگیرم. مشکلی ندارد ؟ یا درصدی بگیرم ؟
البته اگر ریالی می گیرم این ریالی توسط خود سیستم باز محاسبه میشه بعد به عدد ریالی تبدیل میشه یعنی کابر مثلا میگه 9 درصد ولی داخل سیستم ریالی ذخیره می شود. (اینطوری سربار کمتر میشه)

معمولاً بهتر است سيستم بصورت خودكار درصد تعيين شده را محاسبه و در قسمت مربوطه بصورت ريالي وارد نمايد تا از بروز خطا توسط كاربر جلوگيري شود. همچنين متأسفانه متوجه متن قرمز رنگ هم نشدم!


(۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ)abolfazl نوشته: 2. آیا برای محاسبه اعداد اعشاری بصورت زیر عمل می کنیم ؟
ابتدا همه هزینه هایی که بصورت اعشاری شده است را در فاکتور لحاظ می کنیم اما در آخر جمع کل فاکتور آن را رند می کنیم.(یعنی هزینه قابل پرداخت رند میشه)
اگر اینطور باشد رند به بالا باید باشد یا پایین ؟

بسته به نوع رند كردن جنابعالي، اگر رقم آخر زير 5 باشد رو به پائين و در غيراينصورت به بالا رند مي‌شود.



(۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ)abolfazl نوشته: 3- اگر آیتم ها یا موارد فاکتور زیاد باشد بطوری که نشود در یک صفحه A4 آن را چاپ کرد و برای چاپ آن در چند صفحه بصورت قانونی چه باید کرد ؟
مثلا قرارداد های چند صفحه ایی پایین هر صفحه امضا میگیرن
در اصل می خواهم بدونم مثلا از چند صفحه بیشتر بشود هر صفحه باید امضای مشتری باشد و قیمت جداگانه محاسبه شود و صفحه آخر قیمت کلی باشد کلا فرمت اش چطوریه ؟

مطابق فرمت استاندارد، بايستي پائين هر صفحه امضاء اخذ گردد. در مورد جمع نيز مي‌توانيد يك جمع كلي در پائين صفحه آخر گرفته و بر روي صفحات، شماره صفحه درج نمائيد.


با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: abolfazl ، حسین ، hoda
#3
نقل قول:بسته به نوع رند كردن جنابعالی، اگر رقم آخر زیر 5 باشد رو به پائین و در غیراینصورت به بالا رند می‌شود.

خوب اینجا یک سوالی برایم پیش اومد.
باید چند رقم اعشار داشته باشیم ؟ مثلا در حسابداری یا رشته های نزدیک به آن قانونی مبنی بر این که چند رقم اعشار باشد وجود دارد ؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
(۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۱۸ ب.ظ)abolfazl نوشته: خوب اینجا یک سوالی برایم پیش اومد.
باید چند رقم اعشار داشته باشیم ؟ مثلا در حسابداری یا رشته های نزدیک به آن قانونی مبنی بر این که چند رقم اعشار باشد وجود دارد؟

ضمن عرض سلام مجدد خدمت شما

قانون خاصی وجود ندارد، شما کلاً می بایست در دفاتر قانونی (روزنامه و کل)، کلیه اعداد را رند ثبت نمائید و استفاده از اعشار صحیح نمی باشد. ولیکن در نرم افزار می توانید تا دو رقم اعشار نیز استفاده کنید، ولیکن سیستم باید به گونه ای طراحی شود که مانند اکسل (Desimal Places)، فقط اعداد در نمایش رُند شود نه خود عدد.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: hoda ، رحیمی پور ، حسین ، abolfazl


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۳: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۳ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۰۷:۲۶ ق.ظ