۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ
سلام
بنده می خواستم یک نرم افزار فاکتور فروش کامل را بنویسم که نیازمند پاسخگویی به یکسری سوال ها هستم.
تحقیقاتی در اینترنت انجام دادم اما به نتیجه نرسیدم.
من قالب فاکتور را از آدرس زیر دریافت کردم :
http://download.tax.gov.ir/RegistrationD...Number.pdf
سوالات من
1- آیا نحوه محاسبه هزینه یک مورد در فاکتور به شرح زیر است :
بنده می خواستم یک نرم افزار فاکتور فروش کامل را بنویسم که نیازمند پاسخگویی به یکسری سوال ها هستم.
تحقیقاتی در اینترنت انجام دادم اما به نتیجه نرسیدم.
من قالب فاکتور را از آدرس زیر دریافت کردم :
http://download.tax.gov.ir/RegistrationD...Number.pdf
سوالات من
1- آیا نحوه محاسبه هزینه یک مورد در فاکتور به شرح زیر است :
هزینه نهایی = ( تعداد/مقدار جنس * مبلغ واحد ) - تخفیف + مالیات و عوارض
حالا من اینجا مالیات و عوارض را در سیستم بصورت عددی ذخیره می کنم یعنی بجای درصد قیمت ریالی میگیرم. مشکلی ندارد ؟ یا درصدی بگیرم ؟
البته اگر ریالی می گیرم این ریالی توسط خود سیستم باز محاسبه میشه بعد به عدد ریالی تبدیل میشه یعنی کابر مثلا میگه 9 درصد ولی داخل سیستم ریالی ذخیره می شود. (اینطوری سربار کمتر میشه)
2. آیا برای محاسبه اعداد اعشاری بصورت زیر عمل می کنیم ؟
ابتدا همه هزینه هایی که بصورت اعشاری شده است را در فاکتور لحاظ می کنیم اما در آخر جمع کل فاکتور آن را رند می کنیم.(یعنی هزینه قابل پرداخت رند میشه)
اگر اینطور باشد رند به بالا باید باشد یا پایین ؟
3- اگر آیتم ها یا موارد فاکتور زیاد باشد بطوری که نشود در یک صفحه A4 آن را چاپ کرد و برای چاپ آن در چند صفحه بصورت قانونی چه باید کرد ؟
مثلا قرارداد های چند صفحه ایی پایین هر صفحه امضا میگیرن
در اصل می خواهم بدونم مثلا از چند صفحه بیشتر بشود هر صفحه باید امضای مشتری باشد و قیمت جداگانه محاسبه شود و صفحه آخر قیمت کلی باشد کلا فرمت اش چطوریه ؟
حالا من اینجا مالیات و عوارض را در سیستم بصورت عددی ذخیره می کنم یعنی بجای درصد قیمت ریالی میگیرم. مشکلی ندارد ؟ یا درصدی بگیرم ؟
البته اگر ریالی می گیرم این ریالی توسط خود سیستم باز محاسبه میشه بعد به عدد ریالی تبدیل میشه یعنی کابر مثلا میگه 9 درصد ولی داخل سیستم ریالی ذخیره می شود. (اینطوری سربار کمتر میشه)
2. آیا برای محاسبه اعداد اعشاری بصورت زیر عمل می کنیم ؟
ابتدا همه هزینه هایی که بصورت اعشاری شده است را در فاکتور لحاظ می کنیم اما در آخر جمع کل فاکتور آن را رند می کنیم.(یعنی هزینه قابل پرداخت رند میشه)
اگر اینطور باشد رند به بالا باید باشد یا پایین ؟
3- اگر آیتم ها یا موارد فاکتور زیاد باشد بطوری که نشود در یک صفحه A4 آن را چاپ کرد و برای چاپ آن در چند صفحه بصورت قانونی چه باید کرد ؟
مثلا قرارداد های چند صفحه ایی پایین هر صفحه امضا میگیرن
در اصل می خواهم بدونم مثلا از چند صفحه بیشتر بشود هر صفحه باید امضای مشتری باشد و قیمت جداگانه محاسبه شود و صفحه آخر قیمت کلی باشد کلا فرمت اش چطوریه ؟