109
ارسالها:
54
موضوعها:
مهر ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: accounting
سپاس دادهشده: 29
سپاس گرفتهشده: 23 بار در 23 ارسال
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵ ق.ظ
سلام.اگه توی این سایت قسمتی وجود داره که نحوه نوشتن دفاتر و بیشترین مشکلاتی که افراد ممکنه تو نوشتن برای بار اولین بار بهش بربخوره رومعرفی کنید.همچنین لیستی از مواردی که موجب میشه تا دفتر مورد پذیرش قرار نگیره رو ذکرکنه.
مرسی
65
ارسالها:
32
موضوعها:
مهر ۱۳۹۴
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابدار
سپاس دادهشده: 366
سپاس گرفتهشده: 19 بار در 11 ارسال
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ق.ظ
جناب آقای معدلی عزیز
با سلام و ممنون از راهنمایی شما
قرار شده امسال ما براساس نرم افزار مالی که داریم و مورد تایید اداره مالیات هم هست نسبت به تحریر دفاترمون اقدام کنیم ، دقیق تر بخوام توضیح بدم قرار شده که برای هر ماه تنها یک ثبت بزنیم ( ماهانه دفاتر رو تحریر ) کنیم میشه لطفا در این باره توضیح بفرمایید؟
براساس اصلاحیه ماده 17 تحریر دفاتر مودی موظف است نسبت به ارسال خلاصه گردش مالی به اداره مالیات اقدام کنن ولیکن ما تا بحال اینکار رو انجام ندادیم
با این اوصاف مجاز به تحریر دفاتر بصورت ماهانه و از روی نرم افزار مالی هستیم یا خیر؟
ممنون از راهنمایی شما و سایر دوستان گرامی
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۵ ب.ظ
(۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵ ق.ظ)mah-sa-di نوشته: سلام.اگه توی این سایت قسمتی وجود داره که نحوه نوشتن دفاتر و بیشترین مشکلاتی که افراد ممکنه تو نوشتن برای بار اولین بار بهش بربخوره رومعرفی کنید.
سلام دوست عزیز
در خصوص نحوه تحریر دفاتر، می توانید تایپیک زیر را مطالعه نمائید:
آموزش: آئیننامه جدید چگونگی نگهداری و تحریر دفاتر قانونی (بر اساس ق.م.م اصلاحی)
(۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵ ق.ظ)mah-sa-di نوشته: همچنین لیستی از مواردی که موجب میشه تا دفتر مورد پذیرش قرار نگیره رو ذکرکنه.
در خصوص موارد رد دفاتر نیز می توانید به تایپیک زیر مراجعه بفرمائید:
پرسش: موارد ابطال و رد دفاتر قانونی
(۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ق.ظ)معین نوشته: قرار شده امسال ما براساس نرم افزار مالی که داریم و مورد تایید اداره مالیات هم هست نسبت به تحریر دفاترمون اقدام کنیم ، دقیق تر بخوام توضیح بدم قرار شده که برای هر ماه تنها یک ثبت بزنیم ( ماهانه دفاتر رو تحریر ) کنیم میشه لطفا در این باره توضیح بفرمایید؟
سلام دوست گرامی
درصورتی که نرم افزار شما قادر به صدور سند ماهیانه می باشد، با استفاده از نرم افزار اقدام به صدور سند ماهیانه نموده و آن سند را عیناً در دفتر روزنامه ثبت كنید، در غیر اینصورت مراحل زیر را دقیق اجرا نموده و قبل از آن (اگر دفاتری را تا به حال بر اساس اسناد ماهیانه ننوشته اید) یک پیش نویس تهیه نمائید.
1 - ابتدا برای هر ماه تراز آزمایشی 4 ستونی تهیه بفرمائید.
2 - حسابهایی که در طول ماه گردش بدهکار داشته اند را در ستون شرح دفتر روزنامه وارد كنید (بدهکار).
3 - حسابهایی که در طول ماه گردش بستانکار داشته اند را در ستون شرح دفتر رونامه وارد نمائید (بستانکار).
4 - اعداد گردش بدهکار و بستانكار هر حساب را در ستون خود ثبت كنید.
5 - در نهایت دفتر کل را نیز بر اساس دانش قبلی و مطابق با گذشته از روی دفتر روزنامه تحریر نمائید.
(۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶ ق.ظ)معین نوشته: براساس اصلاحیه ماده 17 تحریر دفاتر مودی موظف است نسبت به ارسال خلاصه گردش مالی به اداره مالیات اقدام کنن ولیکن ما تا بحال اینکار رو انجام ندادیم
با این اوصاف مجاز به تحریر دفاتر بصورت ماهانه و از روی نرم افزار مالی هستیم یا خیر؟
آئین نامه تحریر دفاتر تغییر یافته است و دیگر نیازی به ارسال خلاصه گردش مالی به اداره مالیات نمی باشد، در این خصوص می توانید به تایپیک (
آموزش: آئیننامه جدید چگونگی نگهداری و تحریر دفاتر قانونی (بر اساس ق.م.م اصلاحی)) مرجعه نموده و از این بابت مطمئن گردید.
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "