Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: ثبت هزینه حمل کالای خریداری شده
#1
سلام
یک هزینه جهت حمل بار یک کالا (کالایی که خریداری کرده ایم که بفروشیم) تا مغازه انجام شده آیا برای اینکه بتونیم بهای کامل اون رو بدست بیاریم  سند زیر درسته؟
لازم به ذکره که هزینه از طریق بانک پرداخت شده.
موجودی کالا - کالا فلان *** بد
                             بانک ملی *** بس
بابت هزینه حمل کالا

اگر نه لطفا راهنمایی لازم رو بگید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
(۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۳۸ ب.ظ)m.biroonvand نوشته: سلام
یک هزینه جهت حمل بار یک کالا (کالایی که خریداری کرده ایم که بفروشیم) تا مغازه انجام شده آیا برای اینکه بتونیم بهای کامل اون رو بدست بیاریم  سند زیر درسته؟
لازم به ذکره که هزینه از طریق بانک پرداخت شده.
موجودی کالا - کالا فلان *** بد
                             بانک ملی *** بس
بابت هزینه حمل کالا

اگر نه لطفا راهنمایی لازم رو بگید.

سلام

درصورتی که از سیستم دائمی برای ثبت موجودی ها استفاده می کنید مبلغ کرایه حمل به قیمت کالای خریداری شده در رسیدانبار اضافه وسندفوق را ثبت می نمایید ولی اگر از سیستم ادواری استفاده می شود باید بعنوان هزینه کرایه حمل کالای خریداری شده ثبت گردد.
پاسخ
سپاس شده توسط: m.biroonvand ، رحیمی پور ، Masoud_MI ، حسین ، hoda ، iranempire1381
#3
سلام
تشکر، بعضی وقت ها هزینه ها به مرور به کالا اضافه میشن یعنی فقط هنگام صدور فاکتور نیست.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
سلام سركار خانم بيرانوند گرامي

ضمن تشكر از پاسخ دوست عزيزمان جناب آقاي طباطبائي، لازم به ذكر است كه مطابق استاندارد حسابداري شماره 8؛ هزينه حمل كالاي خريداري شده به بهاي تمام شده كالا منظور مي‌گردد. بنابراين اگر شما براي ثبت خريد خود، سند زير را ثبت كرده باشيد:

موجودي كالا                       ***
           وجه‌نقد/ ح.پرداختني      ***

جهت حمل آن نيز مي‌توانيد همين ثبت را در دفاتر اعمال نمائيد. در اين خصوص بهتر است كه در كدينگ حسابداري شركت براي خريد مواد و همچنين هزينه حمل آن؛ حساب‌هاي تفصيلي/ معین مجزا بر حسب کدینگ تعريف گردد.

وليكن اگر از روش ادواري استفاده نمائيد (كه در زمان خريد كالا، حساب خريد را بدهكار كرده باشيد)؛ مي‌بايست اين هزينه در حساب "هزينه حمل كالاي خريداري شده" ثبت و در تهيه صورت‌هاي مالي به حساب بهاي تمام شده كالا منظور گردد.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: m.biroonvand ، حسین ، alipesaraklu ، hoda ، رحیمی پور ، ATEFE
#5
شما گفتید که هزینه حمل و ... را در معین جدا از سرفصل کل موجودی کالا ثبت کنیم. چگونگی محاسبه و تاثیر دادن آن در بهای تمام شده در هنگام فروش چگونه است؟
[عکس: sarbar_post.png]
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
(۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰ ب.ظ)iranempire1381 نوشته: شما گفتید که هزینه حمل و ... را در معین جدا از سرفصل کل موجودی کالا ثبت کنیم. چگونگی محاسبه و تاثیر دادن آن در بهای تمام شده در هنگام فروش چگونه است؟

سلام دوست گرامی

بنده در هیچ‌کجا نگفته‌ام که هزینه‌ حمل را جدا از سرفصل کل موجودی کالا ثبت کنیم! لطفاً مجدداً پاسخ قبلی اینجانب را مطالعه نمائید. منظور از صحبت من تهیه کدینگ بدین شرح است:

          گروه               حساب کل                  حساب معین          
    دارایی جاری        موجودی کالا          خرید - هزینه حمل - ....


پیشنهاد می‌کنم تایپیک ذیل را مطالعه نمائید:

پرسش: كدینگ و سرفصل بندی


با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: iranempire1381
#7
بله درسته همینه که میفرمائید بنده اشتباه عرض کردم. ولی مقصودم جویا شدن چگونگی محاسبه این هزینه ها در بهای تمام شده است؟به عبارت دیگر تسهیم این هزینه هاست.
[عکس: sarbar_post.png]
پاسخ
سپاس شده توسط:
#8
(۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱ ب.ظ)iranempire1381 نوشته: بله درسته همینه که میفرمائید بنده اشتباه عرض کردم. ولی مقصودم جویا شدن چگونگی محاسبه این هزینه ها در بهای تمام شده است؟به عبارت دیگر تسهیم این هزینه هاست.

ضمن عرض سلام مجدد خدمت شما

از آنجا که شما از سیستم ثبت دائمی موجودی‌ها استفاده می‌نمائید، فلذا زمان ثبت موجودی در سیستم انبار، مطابق فرمایش دوست عزیزمان می‌بایست بهای تمام شده کالا را درج نمائید نه قیمت خرید کالا.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: حسین ، رحیمی پور ، iranempire1381


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۲: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۲ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷ ق.ظ