Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: ثبت هزینه سند حسابرسی بیمه
#1
با سلام و عرض ادب مجدد خدمت دوستان عزیز خدا قوت
به شادی و مسرت اعلام میکنم که شرکت ما در ماه قبل حسابرسی بیمه شو انجام داد و امروز هم فیش پرداختش صادر شد ( شوخی )
سوالم از دوستان عزیز و اساتید گرامی اینه که این مبلغ که مربوط به حسابرسی بیمه میشه باید در چه سرفصلی ثبت بشه ؟ لازم به توضیح هستش که این مبلغ مربوط به سال های 1392 - 1393 می باشد 

ممنون از راهنمایی شما
ایام به کام
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام دوست عزيز


هزينه‌هاي حسابرسي جزء هزينه‌هاي عمومي، اداري و تشكيلاتي مي‌باشد. حال دو حالت وجود دارد:

1- در سال (سال‌هاي) قبل از بابت اين هزينه در حساب‌هاي خود، ذخيره در نظر گرفته باشيد؛ بنابراين سند ذيل را قبلاً در دفاتر ثبت كرده‌ايد:

هزينه حسابرسي بيمه              ***
       ذخيره هزينه حسابرسي بيمه   ***

در اين صورت زمان پرداخت اين هزينه ثبت زير در دفاتر درج مي‌گردد:

ذخيره هزينه حسابرسي بيمه    ***
       بانك/ اسناد پرداختني              ***


2- در سال (سال‌هاي قبل) در خصوص اين هزينه هيچ‌گونه ثبتي در دفاتر انجام نشده باشد:

الف - درصورتي كه اين مبلغ با اهميت باشد:

سود (زيان) انباشته                   ***
       بانك/ اسناد پرداختني              ***

ب - درصورتي كه اين مبلغ كم اهميت باشد:

هزينه حسابرسي بيمه              ***
       بانك/ اسناد پرداختني              ***


با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: معین ، sepideh ، حسین ، alipesaraklu ، م صمیمی
#3
با سلام
ممنون از راهنمایی شما آقای معدلی عزیز 
این مبلغ حدودا 110/000/000 ریال هستش پس فکر کنم جزء هزینه های با اهمیت ثبت بشه بهتره ، درست عرض میکنم؟
سوالم این هستش که این هزینه مورد قبول دارایی واقع میشه یا نه ؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
(۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ)معین نوشته: این مبلغ حدودا 110/000/000 ریال هستش پس فکر کنم جزء هزینه های با اهمیت ثبت بشه بهتره ، درست عرض میکنم؟
سوالم این هستش که این هزینه مورد قبول دارایی واقع میشه یا نه ؟

ضمن عرض سلام مجدد خدمت شما

خواهش مي‌كنم دوست گرامي، حدس بنده اين است كه اين هزينه با اهميت نمي‌باشد. در خصوص اينكه آيا اين مبلغ با اهميت است يا خير، مي‌توانيد از فایل محاسبه مبلغ اهمیت در سطح صورت‌های مالی كه در سايت قرار داده شده است استفاده نمائيد.

در مورد سوال آخر شما نيز بايد خدمت جنابعالي عرض كنم كه مطابق بند 17 ماده 148 ق.م.م، اين هزينه جزء هزينه‌هاي قابل قبول اداره دارائي مي‌باشد.

با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: sepideh ، معین ، حسین ، alipesaraklu ، م صمیمی


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۲: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۲ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۰۱:۵۳ ب.ظ