88
ارسالها:
23
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۶
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: مالی
سپاس دادهشده: 69
سپاس گرفتهشده: 98 بار در 47 ارسال
۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۳۶ ق.ظ
سلام
یک شرکتی فاکتورهای صادر شده اش از سال تاسیس 1393 تاکنون که حدود ده فاکتور بوده، دارای شماره سریال چاپی نیست و ترتیبی نیست.
حالا دسته فاکتور گرفتند با شماره چاپی و طبق استاندارد ارزش افزوده و 169.
1. سوالم این است که آیا فاکتورها از ابتدای تاسیس با دسته فاکتور جدید جایگزین شود و فاکتورهای صادره جدید از ادامه قبلی ها باشد یا قبلی را دست نزنیم و فاکتورهای جدید از شماره یک صادر شوند؟
2. در صورت جایگزینی، آیا فاکتورهای قبلی را از اسناد حسابداری خارج کنیم؟ شرکت هنوز سال 94 اش رسیدگی نشده است و 169 هم تا نیمه اول سال 95 رد نکرده است؟
حسابداری یک فن و مهارت است. با اشتراک اطلاعات به یکدیگر کمک کنیم.
شرکت وزین فناوری ایمن (وفا)
123
ارسالها:
27
موضوعها:
دى ۱۳۹۳
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری
سپاس دادهشده: 276
سپاس گرفتهشده: 211 بار در 80 ارسال
با سلام
دوست عزیز فاکتورهای صادر شده باید در دو نسخه باشند و یک نسخه تحویل خریدار گردد، در صورت تغییر شکل فاکتور توسط شما ، فاکتورهای صادر شده با فاکتورهای موجود در پرونده مالی شما مغایرت پیدا می کند و می تواند باعث شبهه در اعلام درامد ابرازی توسط ممیز شود و در به طور کلی یک شکل نبودن فاکتورهای شما می تواند باعث رد دفاتر شود .
به نظر من شما در صورت دسترسی به خریداران سال 96 ، فاکتورهای صادره 96 رو تغییر و نسخه جدید را جایگزین نسخه های ارسالی کنید و کلیه نسخه های قدیمی ارسالی 96 از خریداران جمع آوری شود .
88
ارسالها:
23
موضوعها:
فروردین ۱۳۹۶
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: مالی
سپاس دادهشده: 69
سپاس گرفتهشده: 98 بار در 47 ارسال
ضمن تشکر بابت پاسخ،
جمغ آوری فاکتور ها امکان پذیر نیست.
ما اگر فاکتور های قبلی را که غیر استاندارد است از حسابداری و اسناد و مدارک خارج کنیم و جدید ها (با شماره سریال چاپی) را جایگزین آن ها کنیم، ممیز متوجه موضوع و تغییر شکل فاکتور ها نخواهد شد.
چون فقط گزارش های 169 را بررسی می کند. چطور ممکن است متوجه این موضوع شود؟ دوستان تجربه ای در این خصوص دارند؟
ممیز که وارد جزئیات ریز نمی شود (تقریبا چنین رفتاری دارند):
اول سعی می کند دفتر را رد کند.
درآمد ها را چک می کند که همگی ابراز شده باشد.
هزینه ها را چک می کند تا موارد امکان پذیر را رد کند.
مالیات های متعلقه مثل حقوق و 169 را با سیستم و دفاتر مطالبه می کند.
حسابداری یک فن و مهارت است. با اشتراک اطلاعات به یکدیگر کمک کنیم.
شرکت وزین فناوری ایمن (وفا)
123
ارسالها:
27
موضوعها:
دى ۱۳۹۳
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری
سپاس دادهشده: 276
سپاس گرفتهشده: 211 بار در 80 ارسال
سلام دوست عزیز
اولین و اصلی ترین هدف ما رفع مشکل به شیوه قانونی هست ، اما در رابطه با پاسخ شما ، بله این کار امکان پذیر هست اما شما در حال انجام یک ریسک هستید ، چون اگر در یک شهرستان فعالیت داشته باشید و یا نوع حرفه شما خاص باشه که مورد توجه باشه و یا به طور کلی شانس با شما یار نباشه و پرونده شما و یکی از مشتریانتان مربوط به یک ممیز باشه ، آنزمان کل دفاتر شما رد و شما به عنوان صادر کننده فاکتور مورد بازخاست قرار می گیرید . من خودم با اینکه در یک شهرستان با نسبت فعالیت بالا قرار دارم این مورد برای یکی از دوستانم ایجاد شد و ممیز متوجه شد . و در ضمن ممیزین عزیر فقط همین روال قید شده شما رو انجام نمی دهند و خیلی موارد رو بررسی می کنند یکی از اونها پیوسته و یک شکل بودن فاکتورها هست و استعلام از جهت اینکه درامدهای ابراز نشده مشخص شود ، حتی ممکنه بعد اتمام بررسی دفاتر شما متوجه درامدی شوند و پرونده شما مجددا مورد بررسی قرارگیرد.