Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشكل: ثبت سند خرید و فروش در شرکت
#1
لطفا" کسانی که  مورد سوال رو کار کردند و تخصص دارند جواب بدهند با تشکر

در شرکتهایی با تراکش بالای فروش چگونه سند حسابداری زده شود که کمترین حجم رو در اشغال کند. ؟

در یک شرکتی کار میکنم که روزانه 200 الی 300 تراکش فروش محصول دارند -سهامی خاص- اگر برای هر نفر فاکتور + حواله خروج و باسکول -ثبت شود روزانه باید 10 تا زونکن فقط مدارک حسابداری جمع کرد که حتی برای حسابرسی و امور مالیاتی هم سخت خواهد بود.

بنده اومدم لیست کل مشتریان رو با کد ملی به 169 ارسال کردم بعد هر 7 روز یک فاکتور برای کل مشتریان نوشتم و لیست رو پیوست فاکتور کردم در قسمت مشخصات مشتری نوشتم طبق مشتریان پیوستی که شامل کد ملی ادرس و تلفن هستش . حجم سند به طور قابل ملاحظه ای کم و بسیار رفته و شسته شده حساب و کتاب شرکت ولییییییییی متصفانه با ممیزی مالیاتی مشکل دارم میگه نه هر نفر یک فاکتور و امضا هر نفر هم باید باشه نحوه دریافت و حواله خروج و باسکول هر نفر هم باید پیوست باشه نتیجه نهایی در هر دو روش همان سودی است که ابراز شده من واقعا پذیرفتم جریمه پرداخت کنم ولی این همه کاغذ بازی و مدارک اضافی نداشته باشم . ولی مدیریت براش جای سوال است چرا دفاتررد میشه؟؟؟ حالا واقعا نمیدونم چ کار کنم بد جوری اعصابم داغونه اصلا کم مونده حسابداری ول کنم .

لطفا راهنمایی فرمایید شماها در تراکشهای بالا چ کار میکنید؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام جناب آقای فتحی گرامی

ابتدا بعنوان یکی از کاربران ساده سایت (و نه از دید مدیریت تالار) لازم دیدم نکته‌ای را بعنوان تذکر خدمت شما عرض کنم. در اینجا همه دور هم گرد آمدیم تا در مباحث و سوالات، نظرات و دیدگاه خود را اعلام کنیم تا افراد کم سابقه مانند من جرأت این را پیدا کنند که خود را درگیر مباحث نموده و به دنبال حل مسائل و پرسش‌های دیگران، اطلاعات خویش را ارتقاء داده و بر دانش و تجربه کاری‌شان بیافزایند. بدون شک هدف از تالارهای گفتگو نیز همین می‌باشد و به اشخاص قدرت اظهار نظر و اعتماد به نفس می‌بخشد. حال اگر در این بین پاسخی اشتباه داده شود و یا راه حل‌های بهتری نیز باشد، قطعاً سایر دوستان و اساتید این اشتباهات را متذکر می‌شوند اما به نحوی که پاسخ دهنده از مشارکت خود دلسرد نگردد. زمانی که شما این‌گونه سوالات خود را مطرح می‌کنید قطعاً افراد بی تجربه‌ای مانند بنده میل به پاسخ‌گویی ندارند و نتیجه همان مبحثی می‌شود که در بخش حسابداری صنعتی مطرح نمودید و برای مدتی از این تالار دور شدید!

جدای از این مسائل حاشیه‌ای، برویم سر اصل مطلب. لازم به ذکر است که ممیزین مالیاتی دوست دارند که فروش شما بیشتر باشد و بنده تاکنون ندیده‌ام که با فروش بالا مشکل داشته باشند، بلکه از آن استقبال می‌کنند. همچنین آن‌ها بصورت ۱۰۰٪ کل فروش‌های شرکت را بررسی نمی‌کنند. علی‌ای‌حال جنابعالی می‌توانید در صورتی که مشتریان ثابتی دارید، هر یک هفته تا ۱۰ روز یکبار نسبت به ثبت فاکتور فروش ده روزه آن‌ها اقدام نمائید و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. ولیکن چنانچه مشتریان متفرقه دارید که در ماه یک‌بار از شما خرید می‌کنند، می‌بایست برای هر کدام یک فاکتور جداگانه صادر نمائید ولیکن سند حسابداری آن را بصورت کلی و روزانه یا هفتگی بزنید (برخی از نرم‌افزارها قابلیت ادغام اسناد را دارند و می‌توانید از آن جهت بایگانی اسناد و مدارک مثبته استفاده نمائید). در این حالت فاکتور‌های فروش شما به تاریخ روز و جداگانه است ولیکن سند حسابداری فروش شما بعنوان مثال در روز یا هفته، یکی می‌باشد.

در مورد گزارشات فصلی نیز باید دید فروش‌های مذکور حتماً می‌بایست گزارش شود یا می‌توان آن‌ها را بصورت تجمیعی در معاملات فصلی رد نمود؟ چنانچه بتوان بصورت تجمیعی نسبت به ارسال آن‌ها اقدام نمود، نیازی به درج کد ملی ندارید و فقط کافیست یک لیست پیوست برای آن فروش‌ها ضمیمه کنید، در غیر اینصورت برای هر شخص در سامانه معاملات فصلی می‌بایست حتماً یک رکورد در نظر گرفته و مشخصات کامل را گزارش کنید. این روالی است که در تمامی شرکت‌ها طبق دستورالعمل ماده ۱۶۹ انجام می‌گردد و جنابعالی نیز مکلف به انجام آن هستید.


با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: رحیمی پور ، شریفیان ، حسین ، barkat ، ATEFE ، alifathi826 ، alipesaraklu
#3
تشکر از جوابتون اقا مسعود عزیز ولی جواب سوال من نبود بنده دقیقا با معاملات فصلی اشنا هستم و شروط حد نصاب و مصرف کننده نهایی رو میدونم در ضمن این و میدونم که تاخیر تا 15 روز و به تشخیص هیئت سه نفره حتی بیشتر از 15 روز خللی به دفاتر وارد نمیکنه .پس من عرض کردم هفته ای یا چند روزه یک فاکتور فروش میزنم ولی متصفانه 1200 و بیشتر من فروش بالای حد نصاب دارم برای هر نفر شما فرکشو بکن 1200 فاکتور پیوست یک سند؟؟!!!! با 1200 برگ حواله خروج کالا؟؟!!!! در 7 روز

بنده فقط عرض کردم کسانی که کار کردند و یه جورایی به نتیجه و تعامل با دارایی رسیده اند. راهکار ارائه کنند

وگر نه هر حسابداری میدونه که هر مشتری یک فاکتور با تاریخ و شماره سریال پایاپای داره.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
ضمن عرض سلام مجدد خدمت شما

پاسخ بنده نیز صرفاً در خصوص معاملات فصلی نبود، به هر حال امیدوارم سایر دوستان و اساتید عزیز بتوانند مشکل جنابعالی را رفع نمایند.

با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: ATEFE
#5
مشکل تقریبا حل شد ممیزی مالیاتی گفت قانون برای همه یکی است ولی برداشت از قانون فرق میکنه . گفتند پیوست سند رو در زونکن جداگانه نگهداری کن اگر دارایی خواست ارائه بده دارایی هم توان بررسی این همه فاکتور را نداره چون برای هر پرونده 5 روز وقت داره فقط رفع تکلیف هستش و ببیند که فاکتور ارائه شده .
پاسخ
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت (حسابداری و کامپیوتر) تبلیغ متنی شما در اینجا
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۳۹۷: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۳۹۷ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI