۰۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۰ ق.ظ
با سلام وظایف مدیر مالی یک شرکت خصوصی چیه؟
اطلاعات بيشتر تبليغات | |
پرسش: وظایف مدیر مالی
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۰ ق.ظ
با سلام وظایف مدیر مالی یک شرکت خصوصی چیه؟
۰۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۵۹ ق.ظ
سلام دوست گرامی
به طور کلی وظایف مدیر مالی معمولاً حاوی موارد ذیل میباشد: ۱- ﻣﺸﺎرﮐﺖ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰي و اراﺋﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدات و سیاستهای اﻋﺘﺒﺎري و وﺻﻮل ﻣﻄﺎﻟﺒﺎت و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺣﺴﻦ اﺟﺮاي آﻧﻬﺎ. ۲- تأﻣﯿﻦ ﻣﺎﻟﯽ و اﻋﻤﺎل ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮ وﺟﻮه ﻧﻘﺪ و ﺳﺎﯾﺮ داراییهای ﭘﻮﻟﯽ و تأﻣﯿﻦ وﺟﻮه ﻧﻘﺪ اﺿﺎﻓﯽ در ﻣﻮاﻗﻊ ﺿﺮوري. ﻧﮕﻬﺪاري ﺳﻮاﺑﻖ و ﻣﺪارك ﻣﺎﻟﯽ، ﮐﻨﺘﺮل فعالیتهای ﻣﺎﻟﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﻋﻤﺎل ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﭘﺮداﺧﺖ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد، اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯿﺎﺗﯽ و ﻋﻤﻠﯿﺎت ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮي. ۳- ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ و ﻃﺮحرﯾﺰي ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت وﺟﻮه ﻻزم ﺑﺮاي ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬاري ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎزار ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰي و ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺑﻤﻨﻈﻮر اﻧﺠﺎم وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺨﺘﻠﻒ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯽ ﺷﺮﮐﺖ. ۴- ﺗﻬﯿﻪ و ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺧﻂ ﻣﺸﯽﻫﺎ، دﺳﺘﻮرالعملها، روشها و روﯾﻪﻫﺎي ﻣﺎﻟﯽ و ﺗﻬﯿﻪ و ﻃﺮاﺣﯽ ﻓﺮمﻫﺎي ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز، ﺑﻤﻨﻈﻮر اﯾﺠﺎد ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ در اﻧﺠﺎم اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯽ واﺣﺪﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ. ۵- ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮي و اﻋﻼم ﻧﻈﺮ ﻧﻬﺎﯾﯽ در ﻣﻮارد ﭘﯿﺪاﯾﺶ اﺧﺘﻼف ﻧﻈﺮ ﺑﯿﻦ واﺣﺪﻫﺎي ﺗﺎﺑﻌﻪ. ۶- درﯾﺎﻓﺖ گزارشهای ﻣﺎﻟﯽ از واﺣﺪﻫﺎ، ﭘﺮوژهﻫﺎ و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖﻫﺎ و ﺑﺮرﺳﯽ و اﻇﻬﺎرﻧﻈﺮ ﺑﺮ آنها و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﻐﺎﯾﺮتها. ۷- اﻋﻤﺎل ﻧﻈﺎرت و ﮐﻨﺘﺮل ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺣﺴﻦ اﺟﺮاي ﻗﻮاﻧﯿﻦ، ﻣﻘﺮرات، دستورالعملها وﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎي ﻣﺎﻟﯽ و مالیاتی در واﺣﺪﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ. ۸- ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪي حسابها ـ و درﺻﻮرت ﻧﯿﺎز ـ ﻃﺒﻘﻪﺑﻨﺪي ﮔﺮوه ﮐﺎﻻﻫﺎ و ﮐﺪﯾﻨﮓ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ موجودیها و اﻧﺒﺎر، ﺑﺮاﺳﺎس ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﻣﮑﺎﻧﯿﺰه و ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد و تأیید ﺗﻐﯿﯿﺮ ﯾﺎ ﺗﻬﯿﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎي ﻧﺮم اﻓﺰاري ﻣﺎﻟﯽ ﺑﺼﻮرت ﺳﻔﺎرﺷﯽ ﯾﺎ یکپارچه. ۹- ﻧﻈﺎرت و ﮐﻨﺘﺮل ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺣﻔﻆ و ﻧﮕﻬﺪاري اﻣﻮال و داراییهای شرﮐﺖ. ۱۰- ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰي ﺑﻤﻨﻈﻮر اﻧﺠﺎم ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞﻫﺎي ﺗﺮازﻧﺎﻣﻪ و ﺳﻮد و زﯾﺎن و ﺻﻮرت ﻣﻨﺎﺑﻊ و ﻣﺼﺎرف واﺣﺪﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ. ۱۱- ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد واﺣﺪﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ بررسیها و ﻧﺘﺎﯾﺞ گزارشهای ﻣﺎﻟﯽ و اراﺋﻪ ﮔﺰارش ﺑﺮاي ﻣﻘﺎم ﻣﺎﻓﻮق. ۱۲- ارزﯾﺎﺑﯽ ﻣﺴﺘﻤﺮ سیستمها، روشها و فرضهای ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯽ و اﻋﻼم ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و ﺿﻌﻒ روشﻫﺎي اﺟﺮاﯾﯽ ﻣﻮﺟﻮد و اراﺋﻪ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدات اﺻﻼﺣﯽ. ۱۳- اﻧﺠﺎم وﻇﯿﻔﻪ ﺑﻌﻨﻮان ﻋﺎﻣﻞ ﮐﻨﺘﺮﻟﯽ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺷﺮح وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺼﻮب و دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞﻫﺎي درون ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺎ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي ﺣﺴﺎﺑﺪاري. ۱۴- ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰي ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﯽ ﺿﻤﻨﯽ و ﭘﺎﯾﺎن ﺳﺎل واﺣﺪﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻤﻨﻈﻮر ﺣﺴﻦ اﻧﺠﺎم ﮐﺎر ﺑﺮ اﺳﺎس ﺻﻼﺣﺪﯾﺪ ﻣﻘﺎم ﻣﺎﻓﻮق. ۱۵- ﻋﻀﻮﯾﺖ و ﺷﺮﮐﺖ در ﺟﻠﺴﺎت ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼت و ﺳﺎﯾﺮ ﮐﻤﯿﺘﻪﻫﺎ ﯾﺎ ﺟﻠﺴﺎت ﯾﺎ ﺳﻤﯿﻨﺎرﻫﺎي داﺧﻠﯽ ﯾﺎ ﺧﺎرﺟﯽ ﺷﺮﮐﺖ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺷﺮﮐﺖ. ۱۶- ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰي و اﺟﺮاي ﻃﺮحﻫﺎي ﻣﺼﻮب ﻣﺰاﯾﺎي ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺣﺴﻦ اﺟﺮاي ﻧﻈﺎمﻫﺎي ﭘﺮداﺧﺖ ﭘﺮﺳﻨﻠﯽ، ﺑﻤﻨﻈﻮر اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰش در ﮐﺎرﮐﻨﺎن. ۱۷- ﺑﺮرﺳﯽ و ﺗﻄﺒﯿﻖ فعالیتها ﺑﺎ ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﺼﻮب و ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ اﻧﺤﺮاﻓﺎت. ۱۸- ﺗﺸﺨﯿﺺ و تأﻣﯿﻦ ﻧﯿﺎزﻫﺎي آﻣﻮزﺷﯽ و ﺗﺨﺼﺼﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺗﺤﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﻫﻤﮕﺎم ﺑﺎ ضرورتهای ﺷﺮﮐﺖ. ۱۹- ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽ و ﺟﺎﺑﺠﺎﯾﯽ ﭘﺴﺖﻫﺎي درون ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﯾﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺷﺮح ﺷﻐﻞ ﮐﺎرﮐﻨﺎن اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯽ، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﯿﺎزﻫﺎي اﻣﻮر ﻣﺎﻟﯽ ﺷﺮﮐﺖ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽﻫﺎي ﮐﺎرﮐﻨﺎن. ۲۰- ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻧﯿﺎز و اﻋﺰام ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﻪ مأموریتهای ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺣﺴﺐ ﻣﻮرد. ۲۱- ﺗﺼﻮﯾﺐ ﻫﺮ ﻧﻮع ﮔﺰارش از ﺟﻤﻠﻪ ﮔﺰارﺷﺎت درﯾﺎﻓﺖ و ﭘﺮداﺧﺖ، اﻣﻮال و ﺻﺤﺖ و ﺳﻘﻢ دﻓﺎﺗﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ و ﺛﺒﺖ ﻣﺎﺷﯿﻨﯽ، تأیید و ثبت اظهارنامههای مالیاتی و... با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... " " ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... " " تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... " سپاس شده توسط:
|
|
"تبلیغات متنی"
|
"دربارهی ما"
|
"امکانات وبسايت"
|
||
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز |
©۱۴۰۳: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروملرن محفوظ میباشد. تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۳ MyBB Group. طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI |