Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشكل: نحوه نوشتن حسابها در دفتر کل
#1
با سلام
 من در سیستم نرم افزاری که دارم یه اصلاحاتی بابت طبقه بندی حساب ها انجام دادم و انها را تفکیک کردم   و یا اینکه اون سر فصل را تغر نام دادم و نام انها را اصلاح کردم حسابهای مربوطه همه دارای مانده ابتدای دوره بوده اند که طی یک ثبت اصلاحی مانده اول دوره انها ه حسابهای جدید وارد شد حالا برای انتقال به دفاتر و نوشتن در دفتر کل به صورت دستی باید هر دو حساب را وارد کنم هم حسابهای قدیمی و هم حساب های جدید
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام سرکار خانم رحیمی‌پور گرامی

کار شما کاملاً اشتباه بوده و می‌بایست قبل از انجام اصلاحات سوال خود را مطرح کنید تا راه حل مناسب آن را انجام دهید! اگر بنده درست متوجه شده باشم، جنابعالی برخی حساب‌ها را در نرم‌افزار تغییر نام داده اید ولیکن برای اینکه این تغییر نام را در دفاتر نشان دهید سند حسابداری صادر کردید!

زمانی که شما در اواسط سال قصد اصلاح کدینگ را دارید جهت جلوگیری از هرگونه مشکل، بهترین راه این می‌باشد که حساب جدید را ایجاد نموده و مانده حساب قبلی را به آن منتقل نمائید. اما زمانی که در نرم‌افزار نام حسابی را تغییر می‌دهید، نیازی به ثبت اصلاحی نمی‌باشد! تنها کاری که باید انجام دهید این است که در دفتر کل نام قبلی حساب را اول بنویسید، سپس نام جدید آن را در پرانتز درج نمائید.

با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: alipesaraklu ، iranempire1381 ، رحیمی پور ، حسین ، neda11
#3
(۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۱۴ ق.ظ)Masoud_MI نوشته:
کار شما کاملاً اشتباه بوده و می‌بایست قبل از انجام اصلاحات سوال خود را مطرح کنید تا راه حل مناسب آن را انجام دهید! اگر بنده درست متوجه شده باشم، جنابعالی برخی حساب‌ها را در نرم‌افزار تغییر نام داده اید ولیکن برای اینکه این تغییر نام را در دفاتر نشان دهید سند حسابداری صادر کردید!

زمانی که شما در اواسط سال قصد اصلاح کدینگ را دارید جهت جلوگیری از هرگونه مشکل، بهترین راه این می‌باشد که حساب جدید را ایجاد نموده و مانده حساب قبلی را به آن منتقل نمائید. اما زمانی که در نرم‌افزار نام حسابی را تغییر می‌دهید، نیازی به ثبت اصلاحی نمی‌باشد! تنها کاری که باید انجام دهید این است که در دفتر کل نام قبلی حساب را اول بنویسید، سپس نام جدید آن را در پرانتز درج نمائید.

 با تشکر از پاسخ شما
 یعنی الان برای دفاترم مشکل پیش میاد؟
 سندی که زدم رو حذف کنم ولی درفتر رونامه رو نوشتم و اگر بخوام حذف کنم باید همه سندا رو از اول پرینت بگیرم اون سندم تو دفتر روزنامه خط بزنم ولی فک کنم بدتر بشه اینطوری . چون سند خط میخوره و جاش چیزی نوشته نمیشه

نقل قول:نیازی به ثبت اصلاحی نمی‌باشد! تنها کاری که باید انجام دهید این است که در دفتر کل نام قبلی حساب را اول بنویسید، سپس نام جدید آن را در پرانتز درج نمائید.

  در مرود توضیح بالا که فرمودین حتی اگر نام حسابها کلا با هم فرق داشت یا طبقه بندیشون فرق کرده بود باز هم  میشه یه همچین کاری رو انجام داد
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
سلام و عرض ادب مجدد خدمت شما


(۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۹ ق.ظ)رحیمی پور نوشته: یعنی الان برای دفاترم مشکل پیش میاد؟
سندی که زدم رو حذف کنم ولی درفتر رونامه رو نوشتم و اگر بخوام حذف کنم باید همه سندا رو از اول پرینت بگیرم اون سندم تو دفتر روزنامه خط بزنم ولی فک کنم بدتر بشه اینطوری . چون سند خط میخوره و جاش چیزی نوشته نمیشه

بدون شک کار انجام شده توسط جنابعالی اشتباه بوده و نیاز است که دفاتر خود را اصلاح کنید. وقتی که فقط عنوان حساب را تغییر دادید، نباید یک سند حسابداری اصلاحی در این خصوص بزنید! بنده متوجه عرایض شما نشدم. لطفاً ار ابتدا، بفرمائید که دقیقاً و به ترتیب چه کارهایی انجام دادید تا راهنمایی لازم انجام شود.


(۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۹ ق.ظ)رحیمی پور نوشته:  در مرود توضیح بالا که فرمودین حتی اگر نام حسابها کلا با هم فرق داشت یا طبقه بندیشون فرق کرده بود باز هم  میشه یه همچین کاری رو انجام داد

(۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۱۴ ق.ظ)Masoud_MI نوشته: زمانی که شما در اواسط سال قصد اصلاح کدینگ را دارید جهت جلوگیری از هرگونه مشکل، بهترین راه این می‌باشد که حساب جدید را ایجاد نموده و مانده حساب قبلی را به آن منتقل نمائید.


با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: رحیمی پور
#5
با سلام و تشکر از پاسخ شما من الان برای سال 96 سندهام رو پرینت گرفتم و همراه ضمایم اماده کردم که اگر بخوام این سند رو حذف کنم باید سند ها رو از اول پرینت بگیرم چون شمار سندهام عوض میشه 
2 دفتر روزنامه هم نوشتم و این سند رو در تاریخ 01/05 ثبت کردم به عنوان دومین سند بعد از افتتاحیه  اصلاحیه 
 سند هم به این شکل است 
 ذخیره مزایایی پایان خدمت 100
                                   ذخیره مزایای پایان خدمت خانم...50
                                      ذخیره مزایایی پایان خدمت اقای...50
این رو چون مانده ان به صورت کلی نمایش داده شده بود در افتتاحیه اومدم و ریزش کردم 
میدونم کارم اشتباه بوده و باید براش معین تعریف میکردم ولی چون از اول معین نداشته بود و اگر الان براش تعریف میکردم مانده ابتدای دوره به ان منتقل نمیشد این ثبت را زدم که مانده اول دوره منتقل بشه 
 مورد دوم اصلاح نام حساب 
حساب دریافتنی اداره دارایی
                                    حساب دریافتنی از اداره دارایی
و حساب پرداختنی هم به همین شکل مورد دوم فقط اصلاح نام هست ولی چون مانده اول دوره داشتن من گفتم شاید دارایی اگر مثل افتتاحیه نباشد ایراد بگریه به همین خاطر این ثبت رو زدم وگر نه من همیشه تغیر نام که انجام میدم برای حسابها ثبت اصلاحی نمیزنم
 حالا راهی برای اصلاح داره؟
 با تشکر از زحمات  و تووجه شما
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
سلام سركار خانم رحیمی‌پور گرامی


(۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰ ب.ظ)رحیمی پور نوشته: ذخیره مزایایی پایان خدمت 100
                                  ذخیره مزایای پایان خدمت خانم...50
                                     ذخیره مزایایی پایان خدمت اقای...50
این رو چون مانده ان به صورت کلی نمایش داده شده بود در افتتاحیه اومدم و ریزش کردم
میدونم کارم اشتباه بوده و باید براش معین تعریف میکردم ولی چون از اول معین نداشته بود و اگر الان براش تعریف میکردم مانده ابتدای دوره به ان منتقل نمیشد این ثبت را زدم که مانده اول دوره منتقل بشه

من باز هم متوجه نشدم که در سند فوق، دو حساب بستانکار ایجاد شده است یا یکی از آنها ایجاد و دیگری تغییر نام داده شده است. چنانچه هر دو حساب بستانکار (جدید) را ایجاد کرده باشید و مانده حساب بدهکار (قبل) را طی این سند اصلاحی منتقل کرده باشید مشکلی بوجود نخواهد آمد.

(۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰ ب.ظ)رحیمی پور نوشته: میدونم کارم اشتباه بوده و باید براش معین تعریف میکردم ولی چون از اول معین نداشته بود و اگر الان براش تعریف میکردم مانده ابتدای دوره به ان منتقل نمیشد این ثبت را زدم که مانده اول دوره منتقل بشه

از لحاظ اصول حسابداری بهتر بود که بجای دو حساب، یک حساب جدید تحت عنوان ذخیره مزایای پایان خدمت با دو سرفصل معین ایجاد می‌کردید، و مانده حساب ذخیره مزایای پایان خدمت قبلی را به آن منتقل می‌کردید. بنابراین موردی که به آن اشاره می‌کنید موضوعیت نداشت.


(۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰ ب.ظ)رحیمی پور نوشته: مورد دوم اصلاح نام حساب
حساب دریافتنی اداره دارایی
                                   حساب دریافتنی از اداره دارایی
و حساب پرداختنی هم به همین شکل مورد دوم فقط اصلاح نام هست ولی چون مانده اول دوره داشتن من گفتم شاید دارایی اگر مثل افتتاحیه نباشد ایراد بگریه به همین خاطر این ثبت رو زدم وگر نه من همیشه تغیر نام که انجام میدم برای حسابها ثبت اصلاحی نمیزنم

در این خصوص نیازی به ثبت اصلاحی نمی‌باشد و همانطور که خدمت شما بیان شد، تنها کاری که باید انجام داده شود این است که در دفتر کل نام قبلی حساب را اول بنویسید، سپس نام جدید آن را در پرانتز درج نمائید.

یک سوال که اینجا برای بنده پیش آمده این است که زمانی که شما نام حساب را تغییر داده اید، چگونه توانستید در نرم‌افزار خود سند فوق را ثبت کنید؟ در صورتی که شما حساب جدید را ایجاد نکرده و فقط حساب قبلی را تغییر نام دادید، آیا زمان ثبت سند (به ظاهر) اصلاحی، سیستم به شما پیامی نداد که حساب مذکور (قبل از تغییر نام - مانند حساب دریافتنی از اداره دارایی) وجود ندارد؟ این واقعاً برای بنده مبهم است.


(۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰ ب.ظ)رحیمی پور نوشته: حالا راهی برای اصلاح داره؟

با فرض اینکه ابهام بنده اصلا وجود نداشت، تنها راهی که می‌توان در این خصوص انجام داد این است که همان روشی که توضیح داده شد (استفاده از دو نام در دفتر کل) هر دو حساب را در یک دفتر کل ثبت کنید، بعد زمانی که سند دوم خود را ثبت کردید، در همان دفتر کل ابتدا مانده را بر حسب نوع "حساب دریافتنی/ پرداختنی" به ترتیب "بستانکار/ بدهکار" نموده تا مانده حساب صفر شود و سپس مجدداً همان مبلغ را به ترتیب بدهکار/ بستانکار نمائید و چنانچه ممیز از شما سوال پرسید که دلیل این کار چیست؟ بیان کنید که مانده تغییر نکرده است و من فکر می‌کردم که باید با این ثبت، تغییر نام حساب مزبور را در دفاتر نیز نشان می‌دادم!


با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: alipesaraklu ، رحیمی پور
#7
با سلام و تشکر از حسن توجه شما

نقل قول:چنانچه هر دو حساب بستانکار (جدید) را ایجاد کرده باشید و مانده حساب بدهکار (قبل) را طی این سند اصلاحی منتقل کرده باشید مشکلی بوجود نخواهد آمد. 

 به همین شکل بوده.ولی راه حل دومی که گفتین درست تر بوده من نمیدونستم که به این شکل هم میشه انجام داد الان که شما گفتین خودم هم فهمیدم که به ان شکل هم میشد اصلاح کرد
 در مورد دوم نام حساب را تغیر نام دادم ولی براش یه حساب معین جدید تعریغ کردم اشتباها .من قبلا همین کاری را که شما فمودین انجام میدادم ولی این بار نمیدونم چرا به نظرم این کار صحیحبوده بیشتر به خاطر اینکه دارای مانده برای پایان و اول سال بوده و اینکه تغیراتش ثبت بشه این کار رو انجام دادم
 وقتی حساب جدید تعریف کنی دیگه نرم افزار خطا نمیده
 با تشکر از پاسخ و راهنمایی های شما
برمقصد خود تمرکز کنید،نه بر موانعی که سر راهتان قرار دارند.
حرکت،تلاش و استقامت کنید .تا به مقصد مطلوب خود برسید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#8
ضمن عرض سلام مجدد


(۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۰ ب.ظ)رحیمی پور نوشته:  مورد دوم اصلاح نام حساب 
حساب دریافتنی اداره دارایی
                                    حساب دریافتنی از اداره دارایی
و حساب پرداختنی هم به همین شکل مورد دوم فقط اصلاح نام هست

امیدوارم که جواب خود را از پاسخ‌های بنده دریافت کرده باشید، اما بنده نهایتاً متوجه صحبت‌های شما نشدم و در آن تناقض مشاهده کردم. جنابعالی فرمودید که فقط نام حساب را تغییر دادید که خدمتتان عرض کردم زمانی که نام حساب را تغییر داده اید، چگونه توانستید در نرم‌افزار خود سند فوق را ثبت کنید؟ در صورتی که اصلاً حساب جدید را ایجاد نکرده و فقط حساب قبلی را تغییر نام دادید، آیا زمان ثبت سند مذکور، سیستم پیامی مبنی بر اینکه حساب مذکور (قبل از تغییر نام - مانند حساب دریافتنی از اداره دارایی) وجود ندارد صادر نکرد؟ که فرمودید:

(۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰ ق.ظ)رحیمی پور نوشته: وقتی حساب جدید تعریف کنی دیگه نرم افزار خطا نمیده

پس در هر دوصورت شما حساب جدید ایجاد نموده‌اید که امکان ثبت‌های مذکور را داشتید و صرفاً تغییر نام نبوده است. بنابراین می‌توانید به همان روشی که گفته شد عمل کنید.


با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: رحیمی پور ، حسین


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت (حسابداری و کامپیوتر) تبلیغ متنی شما در اینجا
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۳۹۷: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۳۹۷ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI