Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پرسش: خرید داریی ثابت
#1
با سلام
ما یه ملک خریدیم موق قولنامه یه مبلغی ارزش افزوده سر کمیسیون به بنگاه دادیم و موقع انتقال سند تو دفتر اسناد رسمی هم یه مبلغی ارزش افزوده به دفتردار. این مبالغ ارزش افزوده به چه حسابی ثبت کنیم. من هردو رو به حساب هزینه مالیات زدم. درسته؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
با سلام . هزینه مالیات که اشتباهه ولی شما میتونین این مبلغ ها رو به بهای تمام شده ملکی که خریدین ثبت کنین. با تشکر
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، RezaKasra ، رحیمی پور
#3
(۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶ ب.ظ)RezaKasra نوشته: ما یه ملک خریدیم موق قولنامه یه مبلغی ارزش افزوده سر کمیسیون به بنگاه دادیم و موقع انتقال سند تو دفتر اسناد رسمی هم یه مبلغی ارزش افزوده به دفتردار. این مبالغ ارزش افزوده به چه حسابی ثبت کنیم. من هردو رو به حساب هزینه مالیات زدم. درسته؟

سلام جناب آقای کسری عزیز

ضمن تشکر از پاسخ جناب آقای حسین گرامی و در تکمیل فرمایشات ایشان، در این خصوص نظر شما را به بند ۳ بخشنامه شماره ۲۸۰۰۴ مورخ ۱۳۸۸/۱۱/۱۲ جلب می‌نمایم:

پاسخ به سوالات در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده نوشته: به استناد مفاد ماده ۱۷ قانون، مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی مودیان مشمول اجرای قانون بابت تحصیل دارایی‌های ثابت (از قبیل احداث ساختمان، خرید ماشین آلات و تجهیزات، وسائط نقلیه، اثاثه و ملزومات اداری) که برای فعالیت‌های اقتصادی خود و به استناد صورتحساب‌های صادره پرداخت می‌نمایند، با رعایت تبصره‌های ذیل ماده مذکور از مالیات و عوارض متعلقه بابت عرضه کالاها و خدمات غیر معاف توسط آنها قابل کسر و یا تهاتر خواهد بود.

بنابراین چنانچه مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداختی در راستای فعالیت اقتصادی شرکت و دارای صورتحساب رسمی باشد، به عنوان اعتبار مالیاتی تلقی گردیده و در غیر اینصورت می‌بایست به بهای تمام شده دارایی ثبت شود.

همچنین مطابق تبصره ۲ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده «در صورتی که مؤدیان به عرضه کالا یا خدمت معاف از مالیات موضوع این قانون اشتغال داشته باشند و یا طبق مقررات این قانون مشمول مالیات نباشند، مالیات‌های پرداخت شده بابت خرید کالا یا خدمت تا این مرحله قابل استرداد نمی‌باشد»، بنابراین در این حالت نیز مالیات پرداختی به بهای تمام شده ثبت می‌شود.


با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: RezaKasra ، حسین ، ATEFE ، رحیمی پور
#4
بنگاه املاک که صورت حسابی یا فاکتوری نداره جزء قبض POS حالا شاید دفتر اسناد رسمی صورتحسابی بده. به فرض داشتن صورتحساب درفتر اسناد طبق بخشنامه ای که فرمودید میشه اعتبار مالیاتی در نظر گرفت ولی افزوده کمیسیون بنگاه و حتما باید به بهای تمام شده ملک اضافه کرد نمیشه کلا هزینه زد
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI
#5
درضمن فاکتور خریدهای ملزومات مصرفی یا دارایی هایی نظیر تجهیزات بدون فاکتور رسمی ولی با مهر و شماره فاکتور(عادی روال فروشندگان بازاری) قابل اعتبار هستند. در صورتی که می دونیم فروشنده بابت خرید اونها حتما ارزش افزوده داده ولی چون فاکتور رسمی ندارند و فاکتور عادی دارند و ارزش افزوده در حقیقت تو اون کالا مستتره ما میتونیم تفکیک کنیم مالیات و عوارض و به عنوان اعتبار در نظر بگیریم . توضیح اینکه برخی این ملزومات بعد از اسقاط قابل فروش نیستن و برخی دیگه بعد اسقاط هم قابل فروش هستند. اگه لطف کنید مثه پست قبلی بخشنامه یا ماده قانونیش و هم ذکر کنید ممنون میشم
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
ضمن عرض سلام مجدد خدمت جنابعالی

(۰۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۰ ب.ظ)RezaKasra نوشته: درضمن فاکتور خریدهای ملزومات مصرفی یا دارایی هایی نظیر تجهیزات بدون فاکتور رسمی ولی با مهر و شماره فاکتور(عادی روال فروشندگان بازاری) قابل اعتبار هستند. در صورتی که می دونیم فروشنده بابت خرید اونها حتما ارزش افزوده داده ولی چون فاکتور رسمی ندارند و فاکتور عادی دارند و ارزش افزوده در حقیقت تو اون کالا مستتره ما میتونیم تفکیک کنیم مالیات و عوارض و به عنوان اعتبار در نظر بگیریم .

آیا در فاکتورهای مذکور، مالیات و عوارض بر ارزش افزوده مشخص گردیده و از شما دریافت شده است؟ چنانچه پاسخ خیر است کل مبلغ پرداختی به بهای تمام شده ثبت می‌گردد. ما نمی‌توانیم بر اساس اطلاعات خود (فرضی یا واقعی)، مالیات و عوارض بر ارزش افزوده را شناسایی و از قیمت کلی فاکتور استخراج کنیم!


با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: ATEFE ، RezaKasra ، رحیمی پور ، حسین
#7
با سلام خدمت دوستان
ما یه ملک به عنوان دفتر خریدیم به مبلغ 800 میلیون تومان. طبق اظهار نظر بنگاه الان قیمت تنها زمینش 500 میلیونه واسه تفکیک عرصه و عیان که به استناد مدارک معتبر باشه باید چیکار کنیم که مشکل قانونی نداشته باشه
دوم اینکه یه سری مبلغ تو دفتر اسنادرسمی به شرح زیر پرداخت کردیم
حق التحریر   3 میلیون تومان
حق الثبت     4 میلیون تومان
مالیات و عوارض ارزش افزوده 2.8 میلیون تومان
هزینه صدور الکترونیکی سند       5 هزار تومن
حق التحریر اوراق اضافه         10 هزار تومن
می خواستم بدونم کل این مبالغ و میتونیم فقط به حساب ساختمان ببریم یا بین زمین و ساختمان به نسبت تفکیک کنیم 
بعد دفتر اسناد رسمی اگه صورتحساب مطالبه کنیم میدن.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#8
(۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۳۶ ب.ظ)RezaKasra نوشته: ما یه ملک به عنوان دفتر خریدیم به مبلغ 800 میلیون تومان. طبق اظهار نظر بنگاه الان قیمت تنها زمینش 500 میلیونه واسه تفکیک عرصه و عیان که به استناد مدارک معتبر باشه باید چیکار کنیم که مشکل قانونی نداشته باشه

سلام جناب آقای کسری عزیز

به نظر بنده شما می‌توانید عرصه و اعیان آن را به تفکیک ثبت نمائید بدون اینکه مشکلی از نظر مالیات برای شما پیش بیاید چراکه بخش عمده این وجه پرداخت شده بابت زمین می‌باشد که استهلاک پذیر نیست و این به نفع دارایی است که هزینه استهلاک کمتری داشته باشید. علی‌ای‌حال استفاده از نظر کارشناس رسمی دادگستری می‌تواند به نوعی محکم کاری باشد. چنانچه پرداخت هزینه آن برای شما مقدور نیست، انتخاب ملاک مناسبی جهت تفکیک آنها کافی خواهد بود. بدین منظور معمولاً برای قیمت زمین، مبلغ هر متر زمین در آن محل ملاک خواهد بود.


(۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۳۶ ب.ظ)RezaKasra نوشته: می خواستم بدونم کل این مبالغ و میتونیم فقط به حساب ساختمان ببریم یا بین زمین و ساختمان به نسبت تفکیک کنیم

کلیه موارد مذکور به جز مالیات و عوارض بر ارزش افزوده را می‌بایست به حساب بهای تمام شده دارایی‌ ثبت کنید، چندان تفاوتی هم ندارد که بین زمین و ساختمان تفکیک شوند یا خیر.

ذکر یک نکته حائز اهمیت است که مطابق تبصره‌های شماره ۲ و ۵ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، فقط در صورتی می‌توان مالیات و عوارض بر ارزش افزوده پرداختی را به بهای تمام شده دارایی ثبت نمود که:

۱- مؤدی به عرضه کالا یا خدمات معاف از قانون م.ا.ا اشتغال داشته باشد،
۲- مؤدی طبق مقررات این قانون مشمول مالیات نباشد،
۳- مالیات بر ارزش افزوده پرداختی مطابق مقررات قانون مزبور قابل کسر از مالیات‌های وصول شده یا قابل استرداد نباشد.


با احترام...
" برای حمایـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبلیغاتی سایت كلیك نمائید "

" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
پاسخ
سپاس شده توسط: رحیمی پور ، حسین ، RezaKasra


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۳۹۷: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۳۹۷ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI