2
ارسالها:
1
موضوعها:
آبان ۱۳۹۸
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری خزانه
سپاس دادهشده: 0
سپاس گرفتهشده: 0 بار در 0 ارسال
سلام دوستان
یه سوال داشتم
در کسب و کار کاشی و سرامیک مشغول حسابداری هستم با نرم افزار هلو
دو تا مغازه دارن که به یک مشتری از مغازه ی 1 محصول داده شده ولی برای مغازه ی 2 ثبت خورده این رو چه چوری باید فاکتور خرید و فروش رو بزنیم؟
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
سلام سرکار خانم پورسینا گرامی
ابتدا از طرف کلیه اعضای فروم لرن خدمت شما خیر مقدم عرض میکنم، به سایت خودتان خوش آمدید!
آیا شما قصد اصلاح فاکتورها را دارید؟ یا اینکه موجودی شما در مغازه ۲ کمتر و مغازه ۱ بیشتر از واقع نشان داده شده و قصد اصلاح موجودی مغازهها را دارید؟
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "
2
ارسالها:
1
موضوعها:
آبان ۱۳۹۸
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابداری خزانه
سپاس دادهشده: 0
سپاس گرفتهشده: 0 بار در 0 ارسال
سلام ممنون برای پاسخگویی شما. ببینید دو تا مغازه دارن مثلا از موجودی مغازه ی 2 به مشتری مغازه ی 1 فروختن.
می خوام بدونم الان اگر برای مغازه ی 1 می خوایم ثبت بزنیم اول باید یه فاکتور خرید از مغازه ی 2 بزنیم و بعد برای مشتری فاکتور فروش بزنیم؟
اینا روال کارشون این جوریه که وقتی مشتری جنسی رو می خواد از شرکت ها می خرن بعد می فروشن به مشتری. حالا چون تو مغازه ی 2 شون موجودی داشتن این کار رو انجام ندادن از اون آوردن به مغازه ی 1 و فروختن.
4,060
ارسالها:
1,479
موضوعها:
اسفند ۱۳۹۱
تاریخ عضویت:
تخصص/ سمت: حسابرس داخلی
سپاس دادهشده: 2081
سپاس گرفتهشده: 9320 بار در 3590 ارسال
ضمن عرض سلام مجدد خدمت شما
(۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۰۶:۳۶ ب.ظ)سیما پورسینا نوشته: می خوام بدونم الان اگر برای مغازه ی 1 می خوایم ثبت بزنیم اول باید یه فاکتور خرید از مغازه ی 2 بزنیم و بعد برای مشتری فاکتور فروش بزنیم؟
چنانچه حسابهای هر کدام از مغازهها بصورت جداگانه نگهداری شده و برای هر کدام یک تراز مالی جداگانه تهیه میشود، میبایست به همین صورتی که بیان فرمودید عمل نمایید. بدین صورت که ابتدا یک فاکتور خرید از مغازه ۲ (به بهای تمام شده) در دفاتر مغازه ۱، و یک فاکتور فروش به مغازه ۱ در دفاتر مغازه ۲ بزنید، سپس فاکتور فروش به مشتری در دفاتر مغازه ۱ را ثبت کنید.
ولیکن درصورتی که حساب هر دو مغازه در یک دفتر نگهداری میشود و مغازهها به عنوان انبار در سیستم تعریف شده باشند، کافیست که فاکتور انتقال کالا از مغازه ۲ به مغازه ۱ را صادر و سپس فاکتور فروش را ثبت کنید.
با احترام...
" برای حمايـت از ما، لطفاً بر روی بنرهای تبليغاتی سايت كليك نمائيد "
" اگر کسی خوبیهای تو را فراموش کرد، تو خوب بودن را فراموش نکن... "
" ای کاش یاد بگیریم، برای خالی کردن خودمان؛ کسی را لبریز نکنیم... "
" تنها « زمان » است كه دوست داشتن را ثابت می كند، نه « زبان »... "