Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اقدامات قانونی لازم برای شرکت
#1
با عرض سلام و ارادات
از دوستان خوبم راهنمایی می خواستم:

من به تازگی کار حسابداری یک شرکت رو به عهده گرفتم که قبلاً حسابدار نداشته و در سال 90 ثبت شده اما از اول سال 90 فعالیت داشته من برای کارهای مالیاتی شرکت با توجه به اینکه کد اقتصادی هم نداره و می خواهند کاراشو کاملا قانونی بشه چه کاری باید انجام بدم._
آیا من می تونم تمام هزینه های سال 90 رو که تاریخ قبل از ثبت شرکت که از فروردین ماه تا بهمن ماه می باشد بیارم تو حساب هزینه قبل از تاسیس

پیشاپیش از لطفتون سپاسگذارم.
ستاره
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
با سلام و ارادت
در ارتباط با شرکت فوق (در بالا اشاره شده) اگر این شرکت به خاطر اینکه مدیریت شرکت هم سهامدار است و هم یکی از صاحبان امضا در جواب به استعلام بانک نمی توانسته صاحب امضا باشد و شرکت فوق از ابتدای فعالیت نتوانسته دسته چکی دریافت نماید و تا کنون اقدامی صورت نگرفته است و برای ثبت نام اداره دارائی جهت دریافت کد اقتصادی بیمه جهت بیمه کردن پرسنل چه اقدامی انجام شود تا با کمترین جریمه های مالیاتی و بیمه مواجه شود؟
ممنون از راهنماییتون.
سربلند و موفق باشید.
پاسخ
سپاس شده توسط:
#3
(۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ق.ظ)ستاره نوشته: آیا من می تونم تمام هزینه های سال 90 رو که تاریخ قبل از ثبت شرکت که از فروردین ماه تا بهمن ماه می باشد بیارم تو حساب هزینه قبل از تاسیس

عرض ادب

استاندارد شماره 24 حسابداری
گزارشگري مالي واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري

. مخارج واحدهاي تجاري در مرحله قبل از بهره برداري را مي توان به سه گروه زيرطبقه بندي كرد:
الف . مخارجي كه به منظور تحصيل داراييهاي ثابت مشهود، داراييهاي نامشهود وموجودي مواد و كالا تحمل مي گردد . اين مخارج با رعايت معيارهاي شناخت13 و 17 در دوره وقوع ،11 ، 8 ، مندرج در استانداردهاي حسابداري شماره 7به عنوان دارايي شناسايي مي شود . مخارج مزبور، حسب مورد، در بر گيرنده مخا رج سربار اداري و عمومي است كه بتوان آن را به طور مشخص با تحصيل دارايي يارساندن آن به وضعيت قابل بهره برداري ارتباط داد و لذا اين گونه هزينه ها براساس مباني منطقي بين داراييهاي مربوط تسهيم مي شود . علاوه بر اين ، مواردي از قبيل : پيش پرداخت بيمه يا حقوق و دستمزد، در صورت انطباق با معيارهاي شناخت دارايي در مفاهيم نظري گزارشگري مالي ، به عنوان دارايي شناسايي مي شود.
ب . مخارجي كه هر چند ممكن است به جريان منافع اقتصادي آتي كمك كند، اما به عنوان یك دارايي جداگ انه قابل تشخيص نيست و لذا حائز معيارهاي شناخت به عنوان دارايي نمي باشد. اين گونه مخارج در دوره وقوع به عنوان هزينه شناسايي مي شود.
ج . مخارجي كه هيچ گونه منافع اقتصادي آتي ندارد و لذا در دوره وقوع به عنوان هزينه شناسايي مي شود . مخارج دوران توقف غير عادي در فعاليتهاي قبل از بهره بردار ي خسارات وارده به داراييها، مخارج دوباره كاري و مخارج نيروي كار مازاد، نمونه هايي ازاين گونه مخارج است
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، asena ، ستاره
#4
(۲۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۵۰ ق.ظ)ستاره نوشته: من به تازگی کار حسابداری یک شرکت رو به عهده گرفتم که قبلاً حسابدار نداشته و در سال 90 ثبت شده اما از اول سال 90 فعالیت داشته من برای کارهای مالیاتی شرکت با توجه به اینکه کد اقتصادی هم نداره و می خواهند کاراشو کاملا قانونی بشه چه کاری باید انجام بدم._

خب ، همکار محترم درابتدا ضمن آرزوی موفقیت بر شما و با توکل به خدا و استفاده هر چه بهتر از دانش روز علوم حسابداری و قوانین مربوطه به شما پیشنهاد میکنم برای شروع هر کار اگر شکی داشتید از افراد باتجربه یاری بگیرید و سعی بفرمایید هرجمله ایی که از شخصی در زمینه کاری دریافت میکنید با دلایل و استاندارد های قانونی باشد .
موارد ذیل را برای شروع فعالیت شرکت در نظر بگیرید :

تشکیل پرونده مالیاتی شخص حقوقی
تشکیل پرونده بیمه تامین اجتماعی برای کارگاه مورد نظر
افتتاح حساب در یک بانک دولتی یا خصوصی به نام شرکت
دریافت موارد ثبت نام و تشکیل پرونده مالیات و عوارض ارزش افزوده
تعریف یک سیستم حسابداری جامع و معرفی آن به اداره دارایی مربوطه
شناسایی داراییها و اموال وارده و خریداری شده شرکت
تعریف سیستم اداری براساس موضوع فعالیت و نوع فعالیت واحد تجاری
تهیه دفاتر قانونی سال 1392
.
.
.
.
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI ، marzieh ، asena ، ستاره
#5
(۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۷:۲۱ ب.ظ)ستاره نوشته: در ارتباط با شرکت فوق (در بالا اشاره شده) اگر این شرکت به خاطر اینکه مدیریت شرکت هم سهامدار است و هم یکی از صاحبان امضا در جواب به استعلام بانک نمی توانسته صاحب امضا باشد و شرکت فوق از ابتدای فعالیت نتوانسته دسته چکی دریافت نماید و تا کنون اقدامی صورت نگرفته است و برای ثبت نام اداره دارائی جهت دریافت کد اقتصادی بیمه جهت بیمه کردن پرسنل چه اقدامی انجام شود تا با کمترین جریمه های مالیاتی و بیمه مواجه شود؟

در مورد سئوالتون متاسفانه بنده متوجه نشدم که چرا یکی از اعضاء نمیتونه امضاء دار باشه ؟؟؟!!
خب امضاء داران یک واحد تجاری (سهامی خاص) چه کسانی هستند ؟ مسلما سهامداران

اما دراین مورد شما به علت نداشتن دسته چک و حساب بانکی چرا نمتوانید پرونده مالیاتی و بیمه خود را تکمیل کنید برای بنده هم جای سئوال میباشد .
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
ACC helper گرامی
با سلام و درود
از پاسخگویی شما نهایت تشکر را داشته
در رابطه با مطلبی که فرمودید من قبلاً سوال کردم از مدیریت شرکت و فرمودند زمانی که ایشان برای گرفتن کد اقتصادی و ثبت نام مالیاتی به اداره دارایی مراجعه کرده اند مامور اداره دارائی به ایشان یک چنین چیری را گفته است .
اما سوال دیگری از خدمتتون داشتم و آن اینکه :
تعریف یک سیستم حسابداری جامع و معرفی آن به اداره دارایی مربوطه
مطلب فوق که جزء اقدامات اولیه شروع به کار در یک شرکت می باشد چگونه باید پی گیری و اقدام نمود؟
و سوال دیگر اینکه در چه مواردی مودیان اداره دارائی به شرکت مراجعه می کنند و بازدید از شرکت دارند؟
پیشاپیش از مساعدت جنابعالی کمال تشکر را دارم.
با احترام
ستاره
«خـواستن ، تـوانستن است»
پاسخ
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۰: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۰ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۴:۳۸ ق.ظ