Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دفاتر روزنامه و کل
#1
با سلام وخداقوت
آیا دفاترروزنامه وکل تنها برای یکسال میباشد اگر رویدادهای ثبت شده زیادنباشه آیا نمیشه از دفتر برای سال بعد استفاده کرد ؟یا برعکس اگه دربین سال دفتر روزنامه یا کل به علت ثبتهای زیاد پرشد دفتر جدید چطور میشه تهیه کرد؟
باتشکر
الهی نه من آنم که زفیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدارا ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چوگدابرسر راهی
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
درود
آسنای عزیز
دفاتر روزنامه وکل بایست در سال قبل برای یکسال مالی آینده تهیه گردد وبایست فقط رویدادهای همان یک سال مالی در آن نوشته شود.
*حتی اگر دفاتر سفید بماند همانطور سفید بایست تحویل داده شود
اگر درابتدا براساس تجربه سالهای قبل مشخص است که به بیشتر از 1جلد دفاتر روزنامه وکل برای ثبت گردشها نیازشود بهتر است درزمان پلمپ دفاتر، برای پلمپ 2یا چند جلد دفتر اقدام کرد ونیز اگر در اواسط سال متوجه ناکافی بودن تعداد صفحات دفاتر شدیم بنظرم با خرید دفاتر کل وروزنامه مورد نیاز به انضمام یک نامه (حاوی درخواست مدیر مبنی بر نیاز به پلمپ دفاتر جدید ،باستنادشماره ثبتی دفاتر قدیم) و بردن آنها به اداره ثبت میتوان دفاتر جدید را تهیه کرد.
*قبل از صدور آخرین سند(آخرین رویداد مالی)دفاتر جدید اخذ وپلمپ شود.
*حتی اگر تصور بشه برای بستن حسابها وتعدیلات ، تعداد صفحات باقیمانده دفتر جوابگو نباشه بایست درهمان سال برای تهیه دفاتر اقدام کرد نه سال بعد(گرچه شاید بشود ثبتهای اختتامیه و تعدیلی را در سال بعد انجام داد ،اما دفاتر بایست در سال قبل تهیه گردد)
*اگر از دفاتر جدیدهم استفاده نشود ونانوشته باشد مفهوم احتیاط رعایت شدهWink
خانوم گلم به ماده زیر توجه کن

ماده 3 قوانین تحریر دفاتر

بااحترام
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh
#3
لطفا درباره دفاتر مشاغل بند الف یکم توضیح بدید بعضیا میگن بهتره برای مشاغل بند الف دفاتر تحویل نشه
پاسخ
سپاس شده توسط:
#4
نقل قول:ارسال شده توسط حیاتی - امروز 11:12 AM
لطفا درباره دفاتر مشاغل بند الف یکم توضیح بدید بعضیا میگن بهتره برای مشاغل بند الف دفاتر تحویل نشه

درود
پیشاپیش از حضورتان درجمعمون خوشحالم وخیر مقدم عرض میکنم
دوست عزیز بقول استادمون که تو همین تالار فرمودند: شما با سند وقانون مطلبی را قبول کنید
همانطور که تو ماده 95 و96 قوانین مالیاتی توضیح داده شده مودیان به 3گروه تقسیم میشوند(الف وب وج) و برای هرگروه بطور جداگانه مشخص شده است که چه مدارکی را بایست آماده نمایند.


اشخاص موضوع بند الف ماده ۹۶ از رديف ۱ الي ۱۲ كه براساس ماده ۹۵ بند الف مكلف به نگهداري دفاتر قانونياعم از روزنامه و کل موضوع قانون تجارت مي باشند و بايد دفاتر و اسناد و مدارك موجود را با رعايت اصول،موازين و استانداردهاي پذيرفته شده حسابداري و همچنين رعايت آيين نامه تبصره ۲ ماده ۹۵ مذكور تهيه وتسليم واحد مالياتي نمايند.
صاحبان مشاغل موضوع بند ( الف ) ماده ۹۵ عبارتند از : v
۱- دارندگان كارت بازرگاني وكليه واردكنندگان وصادركنندگان .
۲- صاحبان كارخانه ها و واحدهاي توليدي كه براي آنها جواز تاسيس و پروانه بهره برداري از وزارت
خانه ذيربط صادر شده يا مي شود .
۳- بهره برداري معادن .
۴- صاحبان موسسات حسابرسي ، حسابداري و دفترداري خدمات مالي و ارائه دهندگان خدمات مديريتي ،
مشاوره اي انفورماتيك، رايانه اي اعم از سخت افزاري ، نرم افزاري و طراحي سيستم .
۵- صاحبان مراكز آموزشي و پرورشي ، آموزشگاههاي آزاد مدارس غير انتفاعي ، دانشگاهها و مراكز
آموزشي عالي .
۶- صاحبان بيمارستانها – زايشگاهها ، آسايشگاهها ، درمانگاهها وخانه هاي سالمندان .
۷- صاحبان متلها و هتلهاي سه ستاره و بالاتر .
۸- بنكداران ، عمده فروشها ، فروشگاههاي بزرگ ، واسطه هاي مالي ، نمايندگان توزيع كالاهاي داخلي و
وارداتي وصاحبان انبارها .
۹- نمايندگان موسسه هاي تجاري و صنعتي ، اعم از داخلي و خارجي .
۱۰ -صاحبان موسسات حمل ونقل موتوري، زميني، دريايي و هوايي اعم از مسافري يا باربري .
۱۱ - صاحبان موسسات مهندسي و مهندسي مشاور .
۱۲ - صاحبان موسسات تبليغاتي و بازاريابي .


امیدوارم تونسته باشم جواب سوالتون رو داده باشم
با احترام
پاسخ
سپاس شده توسط: parisa68
#5
باسلام,میخواستم بپرسم نمایندگی سایپا که تشکیل شرکت نداده و جزء مشاغل بند الف است ( فروش و خدمات پس از فروش محصولات سایپا ارائه میده ,)خدماتی هست یا بازرگانی ,چون شامل ارزش افزوده هم میشه و خرید و فروش لوازم یدکی هم داره,چون شرکت نیست و برای نوشتن دفاتر باید بصورت خدماتی با آن برخورد کنیم یا بازرگانی ؟؟؟؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#6
سلام دوست عزیز

در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به خاطر ورود به تالار تخصصی حسابداری خودتون ، باید خدمت شما عرض کنم که نمایندگیهای سایپا و یا ایرانخودرو را می توان با عنوان موضوع فعالیت بازرگانی شناخت ، البته بعضی از این نمایندگیها صرفا خدماتی هستند و نقشی در فروش خودرو و قطعات یدکی آن ندارند .
اما در کل بازرگانی می باشند و ملزم به رعایت قانون مالیات بر ارزش افزوده و ..... می باشند .
البته خیلی حسابداریشون ساده هست و یک حساب مرکز دارن که موجودی کالا و وسائل نقلیه را که از مرکز در یافت میکنند و پس از فروش درآمد حاصل یا همون کارمزد رو به حساب درآمد زده و بدهی خودشونو آخر هر ماه با مرکز صاف میکنن .
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI
#7
درود
با اجازه(منتظر اصلاحات خواهم بود)

موسسات به سه گروه خدماتی،بازرگانی وتولیدی تقسیم بندی میشه
خدماتی:ارائه خدمات وگرفتن حق الزحمه درقبال آن
بازرگانی:خریدوفروش و متحمل شدن سود ویازیان(حسابداری خرید وفروش کالا)
تولیدی:استفاده از عوامل تولید وارایه یک محصول وفروش آن
که خود موسسات بازرگانی براساس مالکیت به چند گروه تقسیم میشه(دولتی وخصوصی وتعاونی)


موضوع سوال شما:خدمات بازرگانی ازنوع انفرادی هست ک فقط کافیست صاحبکار جواز بگیرد، نام موسسه خود را به ثبت برساند و کار خود را اغاز کند"(مانند:فروش مواد غذایی در فروشگاه،کود وسم در فروشگاه ملزومات کشاورزی،لوازم یدکی در فروشگاه لوازم یدکی و...) که علاوه بر ارائه خدمات ،لوازمی را هم به فروش میرساند و با صورتحساب خرید وفروش در ارتباط خواهند بود.
اما یه موضوع چرا جز مشاغل بند الف آیا نبایست جزء بند ب (شماره 16 ماده96 قوانین مالیات:صاحبان تعمیرگاه های مجاز واتو سرویسها) قرار بگیرند؟ واز دفاتر درآمد وهزینه؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#8
باسلام طبق ماده 96(نمایندگان مؤسسه‌های تجاری و صنعتی، اعم از داخلی وخارجی‌) نمایندگی سایپا جرء مشاغل بند الف نیست ؟ویا شماره 16 ماده96 قوانین مالیات:صاحبان تعمیرگاه های مجاز واتو سرویسها,مشاغل بند ب ؟؟؟
پاسخ
سپاس شده توسط:
#9
(۱۰ تير ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶ ق.ظ)حیاتی نوشته: باسلام طبق ماده 96(نمایندگان مؤسسه‌های تجاری و صنعتی، اعم از داخلی وخارجی‌) نمایندگی سایپا جرء مشاغل بند الف نیست ؟ویا شماره 16 ماده96 قوانین مالیات:صاحبان تعمیرگاه های مجاز واتو سرویسها,مشاغل بند ب ؟؟؟

سلام مجدد دوست گرامی

البته به صراحت نمیتوان گفت که نمایندگیهای فروش محصولات سایپا و ایران خودرو جزء ردیف شماره 16 ماده 96 ق .م . م هستند ، زیرا به نظر شما آیا میتوان یک تعویض روغنی را با یک نمایندگی بزرگ فروش محصولات ایران خودرو در یک طبقه کاری قرار داد ؟
بدین منظور این نمایندگیها در ردیف 8 ماده 96 میتوان قرارداد که محصولات داخلی را بعنوان نمایندگی توزیع کرده و به فروش میرسانند .

با احترام
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، marzieh
#10
سلام خدمت دوستان عزیز
من یه سوال در مورد دفاتر روزنامه و کل یه شرکت بازرگانی دارم. پیشاپیش از شما عزیزان سپاسگذارم .
شرح شرایط:این شرکت مدت دو یا سه ساله که دفاترشو پلمب کرده (نرم افزار معرفی نکرده پس دفاترش دستی نگهداری می شه) ولی هیچگونه ثبت حسابداری داخل دفاترش تا به امروز ثبت نکرده در نتیجه دفاتر سال گذشته رد شده و اقدامی بابت پرداخت مالیات صورت نگرفته و دفاتر امسال هم کاملا سفیده
و از لحاظ مدارک هم متاسفانه فاکتورهای خرید و فروش ناقصه و فاقد سریال چاپی هست و یا اصلا فاکتوری وجود نداره.
حالا دو تا سوال :1- آیا هنوز هم میشه کاری کرد که دفاتر رد نشه چون بعید به نظر میرسه حسابهاش تراز در بیاد و از طرفی حتی سند افتتاحیه هم نخورده 2-تجربه من در حسابداری زیاد نیست و معطوف به کار با نرم افزار های واحد انبار بوده و تابه حال دفاتر شرکتیو به صورت دستی ننوشتم توصیه شما دوستان در مورد قبول کردن یا نکردن این مسئولیت چیه ممنون میشم اگر منو راهنمایی بفرمایید
پاسخ
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۱: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۱ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۳۴ ق.ظ