Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بحث و گفتگو: شرایط ثبت شرکت حسابداری
#1
سلام وعرض ادب

شرایط ثبت شرکت حسابداری چه شکلیه؟شرایط خاصی نیازداره؟

ممنونم

*هوا بس ناجوانمردانه سرد است*
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
مدارک لازم جهت پذیرش موسسات غیر تجاری

1-تکمیل دو نسخه تقاضانامه موسسات غیرتجاری ( تهیه از واحد حسابداری)

3-تکمیل دو نسخه اساسنامه موسسات غیرتجاری ( تهیه از واحد فروش اوراق)

4-کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و شرکاء ( در دفاتر اسناد رسمی)

5-کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و شرکاء ( در دفاتر اسناد رسمی)

6- درصورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ، ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده( در سربرگ شرکت ) و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی .

7- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه.

8-ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه.





مراحل و چگونگي ثبت موسسات غیرتجاری

1) واريز فيش تعيين نام و ثبت اطلاعات شناسايي متقاضي

متقاضي نسبت به واريز مبلغ تعيين شده جهت تعيين نام به شماره حساب مربوطه در يکي از شعب بانک ها اقدام نموده و اطلاعات فيش واريزي را به همراه مشخصات شناسايي متقاضي ثبت و پس از تکمیل مدارک مربوط به قسمت سرچ اولیه نام مراجعه می نماید.

2)انتخاب نام اولیه توسط تعیین نام :

متصدی تعیین نام پس از رویت مدارک نسبت به انتخاب نام اولیه اقدام
می نماید.

3) قسمت کارشناسی پذیرش:

کارشناس مربوطه پس از بررسی مدارک در صورت تکمیل بودن اقدام به پذیرش نموده و پس از ثبت مشخصات متقاضی و نوع پذیرش در سیستم ، رسید پذیرش را صادر نموده و یک نسخه آن را به مدارک منضم نموده و یک نسخه را را به تقاضی تحویل می نماید.

4) ورود اطلاعات :

پس از ورود اطلاعات مدارک توسط کاربر و تائید صحت آن توسط متقاضی درخواست مربوطه به واحد تعیین نام جهت تائید نهایی نام و تعیین کارشناس تاسیس ارسال می گردد. بدین ترتيب الويت هاي مشخص شده از طرف متقاضي نام مورد نظر در سیستم بررسی
می گردد. پس از کارشناسي و کنترل نام ها توسط کارشناس تعيين نام سرپرست تعيين نام موظف به تأييد و يا رد نظريه کارشناس مربوطه مي باشد.

قابل توجه است که پس اعمال نظريه سرپرست تعيين نام، متقاضي درخواست کننده از وضعيت تأييد و يا رد نام هاي درخواست شده خود و در صورت انتخاب يک نام عنوان نام انتخاب شده مطلع مي گردد. وجود ايراد در نام هاي مشخص شده به صورت پيغام ايرادي به متقاضي ارسال شده و در صورت رد تمامي نام ها توسط واحد تعيين نام متقاضي موظف است نسبت به رفع نقص نام ها و ارسال مجدد آن ها اقدام نمايد. قابل ذکر است که نام تعيين شده از تاريخ تعيين ،از تاريخ تعيين تا ثبت شرکت صرفا تا2 ماه اعتبار داشته و پس از مهلت فوق اگر شرکت همچنان ثبت نشده باشد بايد نسبت به تمديد نام در واحد تعيين نام اقدام نمايد .

5 )تعيين کارشناس مميزي:

پس از تعيين و انتخاب نام شرکت، اطلاعات متقاضي به همراه مشخصات پرونده درخواست شده به کارشناس تعیین شده از سوی سیستم ارجاء می گردد.( ارجاء خودکار توسط سیستم اداره ثبت شرکت ها : در ارجاء خودکار، سيستم پس از کنترل و سنجش آمار پرونده هاي در دست بررسي مميزان کارشناسي اقدام به انتخاب کارشناس مميزي مورد نظر مي نمايد.)

6) بررسي کارشناسی تاسیس:



پس از ارجاء پرونده به کارتابل بررسي اصل مدارک کارشناس ، متقاضي فرم هاي چاپ شده را توسط شرکاء تمکيل امضاء نموده و به همراه مدارک شناسايي و در صورت نياز اصل مجوز صادر شده به کارتابل بررسي اصل مدارک مربوط به کارشناس مميزي بررسي کننده پرونده، تحويل مي نمايد. در کارتابل جاري صحت مدارک کنترل و در صورت تکميل بودن مدارک پرونده به کارتابل دفتر ثبت تأسيس ارسال مي گردد و در صورت وجود نقص در صحت اطلاعات ارسال شده از طرف متقاضي، پرونده به کارتابل کارشناس مميزي بررسي کننده جهت بررسي مجدد ارسال مي گردد. در صورتيکه ايرادات غير قابل رفع باشد . درخواست ثبت بکلي رد خواهد شد ضمنا شرکت با مسئوليت محدود مي بايستي تمام سرمايه نقدي شرکت را تا ديه و سهم الشرکه غير نقدي نيز تقويم وهمراه مدارک تسليم گردد . در شرکتنامه بايد صراحتا قيد شده باشد که سهم الشرکه هاي غيرنقدي هر کدام به چه ميزاني تقويم شده است هر شرکتي که بر خلاف اين موارد تشکيل شده باشد باطل و از درجه اعتبار ساقط است. براي اطلاع از مقررات مربوط به شرکت با مسئوليت محدود مراجعه شود به مواد94 الي 115 قانون تجارت مصوب سال1311 و آئين نامه و نظامنامه قانون ثبت شرکتها مصوب11/3/1310 وشهريور 1340 و2/3/1310. در صورت تکمیل مدارک و رفع ایرادها و اخذ مجوز متن پیش نویس آگهی در سیستم به کارتابل سرپرستی ارسال می گردد .



7) بررسی سرپرستی:



پس از ارجاء پرونده به سرپرستی ، مسئول مربوطه پس از بررسی مدارک اقدام به امضاء پیش نویس آگهی مربوطه نموده و در خواست مربوطه را در سیستم تائید می نماید و متقاضی به واحد حسابداری جهت پرداخت هزینه های ثبت مراجعه می نماید . در صورت رد نظريه کارشناس مميزي بررسي کننده پرونده، پرونده به همراه شرح رد نظريه به کارتابل کارشناس مميزي مربوطه برگشت داده خواهد شد.

8) محاسبه هزینه ثبتی :

پس از ارجاء پرونده به واحد حسابداری ، مشخص شده و متقاضی می بایست نسبت به پرداخت هزینه های مذکور اقدام نماید . ( هزینه حق الثبت و هزینه حق الدرج )

پس از تکميل فيش هاي واريزي متقاضي و ثبت آنها در حسابداري تأسيس پرونده به واحد ثبت دفاتر تاسیس ارسال می گردد.



9) دفتر ثبت تاسیس :

پس از ارجاء پرونده به کارتابل دفتر ثبت تاسیس ، اطلاعات مربوطه در دفاتر ثبت نوشته می شود و ذیل دفاتر ثبت توسط متقاضی پس از احراز هویت اخذ امضاء می گردد ، که در این مرحله شماره ثبت تقاضای مربوطه تعیین می گردد.



10) دبیرخانه مکانیزه :

در این مرحله متقاضی می بایست پیش نویس آگهی که ذیل آن عبارت تکمیل امضاء درج شده است را به متصدی مربوطه در واحد دبیرخانه جهت دریافت نسخه های پاکنویس آکهی که در آن شماره و تاریخ صدور درج گردیده تحویل نماید .



11) مراجعه به ریاست :

متقاضی پس از دریافت نسخه های پاکنویس ( به همراه پیش نویس) جهت اخذ امضاء از ریاست یا معاون اداره مراجعه می نماید و پس از امضای به قسمت دبیرخانه جهت ممهور نمودن اوراق مراجعه می نماید . در این مرحله متقاضی می بایست نسخه اصل آگهی صادره که ممهور به مهر برجسته می باشد را به قسمت روزنامه رسمی جهت چاپ آگهی تحویل نماید.


منبعConfusedherkat.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=2777‏
الهی نه من آنم که زفیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدارا ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چوگدابرسر راهی
پاسخ
سپاس شده توسط: amirehsani ، sepideh ، رحیمی پور
#3
سلام

اضافه کنم برای ایجاد شرکت فرقی نمی کند حسابداری باشد یا تولیدی مراحل ثبت مثل هم هستن ولی برای انجام کار اگر نیاز به گواهینامه های معتبر باشد باید داشته باشید مثلا" بخواهید گزارش حسابرسی مورد تائید جامعه تهیه کنید باید عضو جامعه باشید.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh ، رحیمی پور
#4
سلام وخداقوت
ممنون استاد
آیا برای تاسیس شرکت حسابرسی بایداشخاص جزء جامعه حسابداران رسمی باشند؟تمام افرادیا یکی کافیه؟
باتشکر
الهی نه من آنم که زفیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدارا ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چوگدابرسر راهی
پاسخ
سپاس شده توسط:
#5
(۰۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ق.ظ)asena نوشته: سلام وخداقوت
ممنون استاد
آیا برای تاسیس شرکت حسابرسی بایداشخاص جزء جامعه حسابداران رسمی باشند؟تمام افرادیا یکی کافیه؟
باتشکر
سلام
اساسنامه مؤسسات حسابرسي
ماده 9 - شرايط و تعداد شركا: شركاي مؤسسه بايد حسابدار رسمي شاغل، عضو جامعه حسابداران رسمي ايران باشند و تعداد آنان در هر زمان حداقل سه نفر باشد.
تبصره 1: در هر زمان كه تعداد شركا از حداقل مقرر در فوق كمتر شود يا شرايط هريك از شركا از وضعيت حسابدار رسمي شاغل تغيير يابد، انطباق وضعيت مؤسسه با مقررات اين ماده بايد حداكثر ظرف مدت 6 ماه صورت گيرد.

ماده 11 - اگر عضويت هر يك از شركا در جامعه حسابداران رسمي ايران به هردليل لغو يا بيش از يكسال به حالت تعليق درآيد و يا وضعيت آن از شاغل به غير شاغل تغيير يابد،خروج وي از مؤسسه الزامي است. ضمناً چنانچه ادامه همكاري هر يك از شركا با رأي اكثريت عددي شركا كه حداقل دو سوم سرمايه مؤسسه را دارا باشند با توجه به مواردپيش بيني شده در اين اساسنامه به مصلحت نباشد، شريك مزبور ملزم به خروج ازمؤسسه است. كليه شركاي مؤسسه با قبول اين اساسنامه ضمن عقد خارج لازم، متعهدبه اجراي اين ماده اند و هيچ شريكي كه مشمول مقررات اين ماده باشد حتي به دليل اختلافات مالي با مؤسسه نمي تواند از خروج از مؤسسه خودداري كند.

لینک دانلود

بااحترام
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh
#6
(۰۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ق.ظ)asena نوشته: سلام وخداقوت
ممنون استاد
آیا برای تاسیس شرکت حسابرسی بایداشخاص جزء جامعه حسابداران رسمی باشند؟تمام افرادیا یکی کافیه؟
باتشکر

سلام

شما میتونید شرکت حسابرسی بزنید هیچ منعی ندارد ولی نمیتوانید گزارش حسابرسی مورد تائید جامعه ارائه دهید یعنی میتوانید خدمات حسابداری یا حسابرسی بصورت شخصی ارائه دهید.
اما قانونی که خانم مرضیه ارائه دادند مربوط به موسسات رسمی مورد تائید جامعه حسابداران رسمی کشور است.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh
#7
سلام وتشکر از مرضیه جون واستاد بزرگوارآقای احسانی
استاد فرمودین منعی نداره اما نمیتونه گزارش حسابرسی مورد تائیدجامعه ارائه بده خب پس اگه گزارشات حسابرسی که میده مورد تائید جامعه نباشه چه سودی داره؟اصلا مورد قبول هست؟اون موقع خدمات حسابرسیش به چه درد میخوره وقتی گزارش نهاییش مورد قبول نشه؟
باتشکرفراوااااااااااان
الهی نه من آنم که زفیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدارا ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چوگدابرسر راهی
پاسخ
سپاس شده توسط: amirehsani
#8
(۰۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹ ق.ظ)asena نوشته: سلام وتشکر از مرضیه جون واستاد بزرگوارآقای احسانی
استاد فرمودین منعی نداره اما نمیتونه گزارش حسابرسی مورد تائیدجامعه ارائه بده خب پس اگه گزارشات حسابرسی که میده مورد تائید جامعه نباشه چه سودی داره؟اصلا مورد قبول هست؟اون موقع خدمات حسابرسیش به چه درد میخوره وقتی گزارش نهاییش مورد قبول نشه؟
باتشکرفراوااااااااااان

سلام

توی این حرفه ما انواع حسابرسی دارم که بر اساس نیازهای مختلفی انجام میشود .
حسابرسی صورتهای مالی که به موسسات عضو جامعه داده میشود به منظور ارائه به افراد و اشخاص استفاده کننده که قانون تعیین کرده میباشد اما خیلی وقتها ما نیازی نداریم که گزارش به دارائی یا سهامداروغیره بدیم و فرض کنید چند شریک اختلاف حساب دارن یا بحث اصلاح حساب پیش میاد که این حسابرسی نیازی به مهر و امضاءحسابرس رسمی ندارد و یک نیاز شخصی و خاص است.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh
#9
سلام
به قول گفتنی سوال سوال میارهBlush
یعنی اگر بنده فردا بخوام برم شرکت حسابرسی ای ثبت کنم( البته بگذریم که موضوع تاپیک شرکت حسابداری بود) درمورد این قضیه(عضو بودن شرکاء در جامعه حسابداران رسمی) با مشکلی مواجه نمیشم/
گر بلی پس در این صورت به اساسنامه ای غیر از اساسنامه مذکور(جامعه حسابدار) نیاز خواهد شد/
آیا دوستان نمونه ای از آن اساسنامه دراختیار دارند؟آیا میشود از همین اساسنامه (جامعه حسابدار) با تغییر ماده 9 وحذف ماده 11 آن استفاده کرد؟
پاسخ
سپاس شده توسط: sepideh
#10
سلام

شما یک شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی میتونید تشکیل بدید و موضوع فعالیت رو میتونید بزارید خدمات حسابداری و حسابرسی این هیچ منعی نداره و حتی میتونید گزارش حسابرسی تهیه کنید ولی این گزارش برای جامعه تجاری اعتباری نداره فقط کاربرد داخلی و شخصی داره.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، marzieh ، sepideh ، alipesaraklu ، رحیمی پور


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۳: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۳ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۲۴ تير ۱۴۰۳، ۰۳:۰۹ ق.ظ