Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بحث و گفتگو: شرایط ثبت شرکت حسابداری
#1
سلام وعرض ادب

شرایط ثبت شرکت حسابداری چه شکلیه؟شرایط خاصی نیازداره؟

ممنونم

*هوا بس ناجوانمردانه سرد است*
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
مدارک لازم جهت پذیرش موسسات غیر تجاری

1-تکمیل دو نسخه تقاضانامه موسسات غیرتجاری ( تهیه از واحد حسابداری)

3-تکمیل دو نسخه اساسنامه موسسات غیرتجاری ( تهیه از واحد فروش اوراق)

4-کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و شرکاء ( در دفاتر اسناد رسمی)

5-کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و شرکاء ( در دفاتر اسناد رسمی)

6- درصورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند ، ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده( در سربرگ شرکت ) و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی .

7- ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه.

8-ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه.





مراحل و چگونگی ثبت موسسات غیرتجاری

1) واریز فیش تعیين نام و ثبت اطلاعات شناسایي متقاضی

متقاضی نسبت به واریز مبلغ تعیين شده جهت تعیين نام به شماره حساب مربوطه در یکی از شعب بانک ها اقدام نموده و اطلاعات فیش واریزی را به همراه مشخصات شناسایي متقاضی ثبت و پس از تکمیل مدارک مربوط به قسمت سرچ اولیه نام مراجعه می نماید.

2)انتخاب نام اولیه توسط تعیین نام :

متصدی تعیین نام پس از رویت مدارک نسبت به انتخاب نام اولیه اقدام
می نماید.

3) قسمت کارشناسی پذیرش:

کارشناس مربوطه پس از بررسی مدارک در صورت تکمیل بودن اقدام به پذیرش نموده و پس از ثبت مشخصات متقاضی و نوع پذیرش در سیستم ، رسید پذیرش را صادر نموده و یک نسخه آن را به مدارک منضم نموده و یک نسخه را را به تقاضی تحویل می نماید.

4) ورود اطلاعات :

پس از ورود اطلاعات مدارک توسط کاربر و تائید صحت آن توسط متقاضی درخواست مربوطه به واحد تعیین نام جهت تائید نهایی نام و تعیین کارشناس تاسیس ارسال می گردد. بدین ترتیب الویت های مشخص شده از طرف متقاضی نام مورد نظر در سیستم بررسی
می گردد. پس از کارشناسی و کنترل نام ها توسط کارشناس تعیين نام سرپرست تعیين نام موظف به تأیيد و یا رد نظریه کارشناس مربوطه می باشد.

قابل توجه است که پس اعمال نظریه سرپرست تعیين نام، متقاضی درخواست کننده از وضعیت تأیيد و یا رد نام های درخواست شده خود و در صورت انتخاب یک نام عنوان نام انتخاب شده مطلع می گردد. وجود ایراد در نام های مشخص شده به صورت پیغام ایرادی به متقاضی ارسال شده و در صورت رد تمامی نام ها توسط واحد تعیين نام متقاضی موظف است نسبت به رفع نقص نام ها و ارسال مجدد آن ها اقدام نماید. قابل ذکر است که نام تعیين شده از تاریخ تعیين ،از تاریخ تعیين تا ثبت شرکت صرفا تا2 ماه اعتبار داشته و پس از مهلت فوق اگر شرکت همچنان ثبت نشده باشد باید نسبت به تمدید نام در واحد تعیين نام اقدام نماید .

5 )تعیين کارشناس ممیزی:

پس از تعیين و انتخاب نام شرکت، اطلاعات متقاضی به همراه مشخصات پرونده درخواست شده به کارشناس تعیین شده از سوی سیستم ارجاء می گردد.( ارجاء خودکار توسط سیستم اداره ثبت شرکت ها : در ارجاء خودکار، سیستم پس از کنترل و سنجش آمار پرونده های در دست بررسی ممیزان کارشناسی اقدام به انتخاب کارشناس ممیزی مورد نظر می نماید.)

6) بررسی کارشناسی تاسیس:



پس از ارجاء پرونده به کارتابل بررسی اصل مدارک کارشناس ، متقاضی فرم های چاپ شده را توسط شرکاء تمکیل امضاء نموده و به همراه مدارک شناسایي و در صورت نیاز اصل مجوز صادر شده به کارتابل بررسی اصل مدارک مربوط به کارشناس ممیزی بررسی کننده پرونده، تحویل می نماید. در کارتابل جاری صحت مدارک کنترل و در صورت تکمیل بودن مدارک پرونده به کارتابل دفتر ثبت تأسیس ارسال می گردد و در صورت وجود نقص در صحت اطلاعات ارسال شده از طرف متقاضی، پرونده به کارتابل کارشناس ممیزی بررسی کننده جهت بررسی مجدد ارسال می گردد. در صورتیکه ایرادات غیر قابل رفع باشد . درخواست ثبت بکلی رد خواهد شد ضمنا شرکت با مسئولیت محدود می بایستی تمام سرمایه نقدی شرکت را تا دیه و سهم الشرکه غیر نقدی نیز تقویم وهمراه مدارک تسلیم گردد . در شرکتنامه باید صراحتا قید شده باشد که سهم الشرکه های غیرنقدی هر کدام به چه میزانی تقویم شده است هر شرکتی که بر خلاف این موارد تشکیل شده باشد باطل و از درجه اعتبار ساقط است. برای اطلاع از مقررات مربوط به شرکت با مسئولیت محدود مراجعه شود به مواد94 الی 115 قانون تجارت مصوب سال1311 و آئین نامه و نظامنامه قانون ثبت شرکتها مصوب11/3/1310 وشهریور 1340 و2/3/1310. در صورت تکمیل مدارک و رفع ایرادها و اخذ مجوز متن پیش نویس آگهی در سیستم به کارتابل سرپرستی ارسال می گردد .



7) بررسی سرپرستی:



پس از ارجاء پرونده به سرپرستی ، مسئول مربوطه پس از بررسی مدارک اقدام به امضاء پیش نویس آگهی مربوطه نموده و در خواست مربوطه را در سیستم تائید می نماید و متقاضی به واحد حسابداری جهت پرداخت هزینه های ثبت مراجعه می نماید . در صورت رد نظریه کارشناس ممیزی بررسی کننده پرونده، پرونده به همراه شرح رد نظریه به کارتابل کارشناس ممیزی مربوطه برگشت داده خواهد شد.

8) محاسبه هزینه ثبتی :

پس از ارجاء پرونده به واحد حسابداری ، مشخص شده و متقاضی می بایست نسبت به پرداخت هزینه های مذکور اقدام نماید . ( هزینه حق الثبت و هزینه حق الدرج )

پس از تکمیل فیش های واریزی متقاضی و ثبت آنها در حسابداری تأسیس پرونده به واحد ثبت دفاتر تاسیس ارسال می گردد.



9) دفتر ثبت تاسیس :

پس از ارجاء پرونده به کارتابل دفتر ثبت تاسیس ، اطلاعات مربوطه در دفاتر ثبت نوشته می شود و ذیل دفاتر ثبت توسط متقاضی پس از احراز هویت اخذ امضاء می گردد ، که در این مرحله شماره ثبت تقاضای مربوطه تعیین می گردد.



10) دبیرخانه مکانیزه :

در این مرحله متقاضی می بایست پیش نویس آگهی که ذیل آن عبارت تکمیل امضاء درج شده است را به متصدی مربوطه در واحد دبیرخانه جهت دریافت نسخه های پاکنویس آکهی که در آن شماره و تاریخ صدور درج گردیده تحویل نماید .



11) مراجعه به ریاست :

متقاضی پس از دریافت نسخه های پاکنویس ( به همراه پیش نویس) جهت اخذ امضاء از ریاست یا معاون اداره مراجعه می نماید و پس از امضای به قسمت دبیرخانه جهت ممهور نمودن اوراق مراجعه می نماید . در این مرحله متقاضی می بایست نسخه اصل آگهی صادره که ممهور به مهر برجسته می باشد را به قسمت روزنامه رسمی جهت چاپ آگهی تحویل نماید.


منبعConfusedherkat.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=2777‏
الهی نه من آنم که زفیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدارا ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چوگدابرسر راهی
پاسخ
سپاس شده توسط: amirehsani ، sepideh ، رحیمی پور
#3
سلام

اضافه کنم برای ایجاد شرکت فرقی نمی کند حسابداری باشد یا تولیدی مراحل ثبت مثل هم هستن ولی برای انجام کار اگر نیاز به گواهینامه های معتبر باشد باید داشته باشید مثلا" بخواهید گزارش حسابرسی مورد تائید جامعه تهیه کنید باید عضو جامعه باشید.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh ، رحیمی پور
#4
سلام وخداقوت
ممنون استاد
آیا برای تاسیس شرکت حسابرسی بایداشخاص جزء جامعه حسابداران رسمی باشند؟تمام افرادیا یکی کافیه؟
باتشکر
الهی نه من آنم که زفیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدارا ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چوگدابرسر راهی
پاسخ
سپاس شده توسط:
#5
(۰۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ق.ظ)asena نوشته: سلام وخداقوت
ممنون استاد
آیا برای تاسیس شرکت حسابرسی بایداشخاص جزء جامعه حسابداران رسمی باشند؟تمام افرادیا یکی کافیه؟
باتشکر
سلام
اساسنامه مؤسسات حسابرسی
ماده 9 - شرایط و تعداد شركا: شركای مؤسسه باید حسابدار رسمی شاغل، عضو جامعه حسابداران رسمی ایران باشند و تعداد آنان در هر زمان حداقل سه نفر باشد.
تبصره 1: در هر زمان كه تعداد شركا از حداقل مقرر در فوق كمتر شود یا شرایط هریك از شركا از وضعیت حسابدار رسمی شاغل تغیير یابد، انطباق وضعیت مؤسسه با مقررات این ماده باید حداكثر ظرف مدت 6 ماه صورت گیرد.

ماده 11 - اگر عضویت هر یك از شركا در جامعه حسابداران رسمی ایران به هردلیل لغو یا بیش از یكسال به حالت تعلیق درآید و یا وضعیت آن از شاغل به غیر شاغل تغیير یابد،خروج وی از مؤسسه الزامی است. ضمناً چنانچه ادامه همكاری هر یك از شركا با رأی اكثریت عددی شركا كه حداقل دو سوم سرمایه مؤسسه را دارا باشند با توجه به مواردپیش بینی شده در این اساسنامه به مصلحت نباشد، شریك مزبور ملزم به خروج ازمؤسسه است. كلیه شركای مؤسسه با قبول این اساسنامه ضمن عقد خارج لازم، متعهدبه اجرای این ماده اند و هیچ شریكی كه مشمول مقررات این ماده باشد حتی به دلیل اختلافات مالی با مؤسسه نمی تواند از خروج از مؤسسه خودداری كند.

لینک دانلود

بااحترام
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh
#6
(۰۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۵۵ ق.ظ)asena نوشته: سلام وخداقوت
ممنون استاد
آیا برای تاسیس شرکت حسابرسی بایداشخاص جزء جامعه حسابداران رسمی باشند؟تمام افرادیا یکی کافیه؟
باتشکر

سلام

شما میتونید شرکت حسابرسی بزنید هیچ منعی ندارد ولی نمیتوانید گزارش حسابرسی مورد تائید جامعه ارائه دهید یعنی میتوانید خدمات حسابداری یا حسابرسی بصورت شخصی ارائه دهید.
اما قانونی که خانم مرضیه ارائه دادند مربوط به موسسات رسمی مورد تائید جامعه حسابداران رسمی کشور است.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh
#7
سلام وتشکر از مرضیه جون واستاد بزرگوارآقای احسانی
استاد فرمودین منعی نداره اما نمیتونه گزارش حسابرسی مورد تائیدجامعه ارائه بده خب پس اگه گزارشات حسابرسی که میده مورد تائید جامعه نباشه چه سودی داره؟اصلا مورد قبول هست؟اون موقع خدمات حسابرسیش به چه درد میخوره وقتی گزارش نهاییش مورد قبول نشه؟
باتشکرفراوااااااااااان
الهی نه من آنم که زفیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدارا ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چوگدابرسر راهی
پاسخ
سپاس شده توسط: amirehsani
#8
(۰۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹ ق.ظ)asena نوشته: سلام وتشکر از مرضیه جون واستاد بزرگوارآقای احسانی
استاد فرمودین منعی نداره اما نمیتونه گزارش حسابرسی مورد تائیدجامعه ارائه بده خب پس اگه گزارشات حسابرسی که میده مورد تائید جامعه نباشه چه سودی داره؟اصلا مورد قبول هست؟اون موقع خدمات حسابرسیش به چه درد میخوره وقتی گزارش نهاییش مورد قبول نشه؟
باتشکرفراوااااااااااان

سلام

توی این حرفه ما انواع حسابرسی دارم که بر اساس نیازهای مختلفی انجام میشود .
حسابرسی صورتهای مالی که به موسسات عضو جامعه داده میشود به منظور ارائه به افراد و اشخاص استفاده کننده که قانون تعیین کرده میباشد اما خیلی وقتها ما نیازی نداریم که گزارش به دارائی یا سهامداروغیره بدیم و فرض کنید چند شریک اختلاف حساب دارن یا بحث اصلاح حساب پیش میاد که این حسابرسی نیازی به مهر و امضاءحسابرس رسمی ندارد و یک نیاز شخصی و خاص است.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، sepideh
#9
سلام
به قول گفتنی سوال سوال میارهBlush
یعنی اگر بنده فردا بخوام برم شرکت حسابرسی ای ثبت کنم( البته بگذریم که موضوع تاپیک شرکت حسابداری بود) درمورد این قضیه(عضو بودن شرکاء در جامعه حسابداران رسمی) با مشکلی مواجه نمیشم/
گر بلی پس در این صورت به اساسنامه ای غیر از اساسنامه مذکور(جامعه حسابدار) نیاز خواهد شد/
آیا دوستان نمونه ای از آن اساسنامه دراختیار دارند؟آیا میشود از همین اساسنامه (جامعه حسابدار) با تغییر ماده 9 وحذف ماده 11 آن استفاده کرد؟
پاسخ
سپاس شده توسط: sepideh
#10
سلام

شما یک شرکت با مسئولیت محدود یا سهامی میتونید تشکیل بدید و موضوع فعالیت رو میتونید بزارید خدمات حسابداری و حسابرسی این هیچ منعی نداره و حتی میتونید گزارش حسابرسی تهیه کنید ولی این گزارش برای جامعه تجاری اعتباری نداره فقط کاربرد داخلی و شخصی داره.
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: asena ، marzieh ، sepideh ، alipesaraklu ، رحیمی پور


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
نرم افزار حسابداری آرین سیستم تبلیغ متنی شما در اینجا
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۳۹۶: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۳۹۶ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۵۴ ب.ظ