Redirect اطلاعات بيشترads تبليغات
تبليغات


تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم لرن

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مالیات مجزا فروشگاه از شرکت؟
#1
با سلام و شب خوش
من حسابدار یه شرکت هستم. دفتر شرکت تهرانه که در اداره ثبت شرکت های تهران ثبت شده. کارخانه شرکت در زنجان هستش و خب ممیزی مالیاتی زنجان هستش. یه فروشگاه هم داریم تو مرکز شهر که همه چیش به نام شرکته. این فروشگاه از سال 83 شروع به کار کرده و از اول هم به نام شرکت خریداری شده و در دارایی های شرکت ثبت شده است. جدیدا اداره امور مالیاتی مرکز تهران اومده رو فروشگاه دست گذاشته که باید مالیاتشو بدید. ما هم میگیم بابا جز اموال شرکته و هزینه هاشم تو دفاتر ثبت میشه. مستقل نیستش. ولی قبول نمی کنه. میگه اگه اینطوریه باید در اداره ثبت شرکت ها باید ثبت بشه. ما هم رفتیم اداره ثبت شرکتها. اداره ثبت شرکت ها هم میگه ما فروشگاه نمایشگاه یا دفتر فروش یا هرچیزه دیگرو ثبت نمی کنیم. فقط شعبه رو ثبت می کنیم که خب فروشگاه ما اصلا شعبه نیستش. حالا ممیزم زیر بار نمیره و میگه الا و بلا باید یا مالیات مجزا بدید یا ثبتش کنید.
حال سوال من اینه که ممیز امور مالیاتی تهران داره درست میگه یا نه؟ اگر درست میگه بر چه اساس یا ادله ای؟ بر اساس چه قانونی؟ اگه میشه راهنمایی کنید و اگر هم سریع تر باشه خیلی خیلی ممنون میشم.
با تشکر از شما
پاسخ
سپاس شده توسط:
#2
سلام دوست عزیز

ضمن خوش آمد گویی به شما بزرگوار

لازم به توضیح است که ممیز وقتی به موضوعی تمرکز کند شما باید حتما دلیلی قانونی آن را ابتدا از او جویا شوید ، اینکه مالیات فروشگاه باید محاسبه و پرداخت شود درست است اما بصورت جداگانه یا همراه با دفاتر دفتر مرکزی ، باید خدمت شما عرض کنم طبق تبصره 1 ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم

تبصره 1– در مورد کارگاه ها و واحدهای تولیدی که نوع فعالیت آنان ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضا نماید مؤدی مکلف است کلیه درآمدهای حاصل از فعالیت های خود را طی یک اظهارنامه به اداره امور مالیاتی محل وقوع کارگاه یا واحد تولیدی تسلیم نماید.

عمل نمایید .
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI
#3
سلام دوست عزیز

توضیحات کافی رو همکار خوبم فرمودند.

تا حدی ممیز درست گفتن به عبارتی اگر این فروشگاه شما صرفا" در خدمت شرکت است باید تابلو شرکت و نیز بصورت یک دفتر فروش اداری شرکت به نظر برسد و هیچ فروش ازادی بجز فروشهای مربوط به خود شرکت که فاکتورها و مدارک و مستندات کافی در دفتر فروشگاه تمامی در دفاتر شرکت به ثبت رسیده باشد قابل استناد و ارائه باشد.

لطفا" یک توضیحی راجع به تولیدات شرکت و محصولاتی که در داخل فروشگاه هست بفرمائید. بعنوان مثال آیا محصولی بجز محصولات شرکت در فروشگاه وجود دارد؟ و آیا تمامی موجودی فروشگاه در سیستم انبار شرکت قابل روئیت هست؟
واردات تلفن همراه
انتخاب شاپ
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI
#4
با سلام
به پیوست صحبتهای اساتیدمحترم
دوست عزیز اگر کارخانه شما فاکتور فروش به فروشگاه شرکت میزنه توجیهی برای حرفهای شما نیست و ممیز درست میگه
پیشنهاد می کنم قبل از فاکتور فروش ثبت امانی بزنید بعد هفته ای یا ماهیانه یا چند روز یک بار بنا بر حجم ارسال, فاکتور فروش بزنید . فکر میکنم دفاع شما به ممیز محترم این بوده که فروشگاه زیر نظر شرکت فروش خود را انجام میده که این قابل توجیح نیست و شما با اشتباههی که در ثبت دارید مجبور به پرداخت مالیات برای فروشگاه هستید .
ارادتمند
پاسخ
سپاس شده توسط: Masoud_MI


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

"تبلیغات متنی"
"درباره‌ی ما"
"امکانات وبسايت"
تالانت - آموزش حسابداری تبلیغ متنی شما در اینجا کتاب حسابداری تسعیر ارز
وبسایت فروم‌لرن در واپسین روزهای اسفند ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و کلیه خدمات ارائه شده در این انجمن کاملاً رایگان می‌باشد. هدف ما کمک به پیشرفت حرفه حسابداری بوده و امیدواریم که بتوانیم با یاری خداوند متعال، همکاری اعضاء عزیز و سرمایه‌های گرانقدرمان؛ گام مؤثری جهت نیل به هدف خود برداریم.

©۱۴۰۲: تمامی حقوق برای تالار گفتگوی تخصصی حسابداری فروم‌لرن محفوظ می‌باشد.

تــرجمـه شده توسط: Www.My-BB.Ir و iora.ir
قدرت گرفته از: MyBB, © ۲۰۰۲-۱۴۰۲ MyBB Group.
طراحی توسط: My-BB.Ir & Masoud_MI

زمان کنونی: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۱:۵۲ ق.ظ